Vandaag heb ik 'n HTR5224 binnengekregen. Nu heb ik 'm aangesloten aan m'n PC via HDMI aan mijn ATI HD4850. De videokaart ondersteunt audio tot 7.1. De reciever vervolgens met HDMI weer aan mijn TV aangesloten, een 37PFL5604/12.
De opstelling is dus als volgt:
PC (HDMI) -> HDMI 1 ingang in Reciever -> HDMI uitgang naar TV
Nu heb ik een probleem met het afspelen van DD en DTS, de reciever ziet het als PCM en vervolgens krijg ik alleen een stereo signaal door. Bij het geluidsbeheer op de pc krijg ik wel mijn 8 kanalen te zien, dus qua drivers zit het wel in orde.
Als ik het vervolgens met hetzelfde bronbestand (in dit geval 'n DVD met DD of DTS soundtracks) probeer via mijn X-Fi over mijn Z680 5.1 set dan werkt het wel en krijg ik wel DD en DTS door.
Waar gaat het mis waardoor mijn reciever het niet kan weergeven?
De opstelling is dus als volgt:
PC (HDMI) -> HDMI 1 ingang in Reciever -> HDMI uitgang naar TV
Nu heb ik een probleem met het afspelen van DD en DTS, de reciever ziet het als PCM en vervolgens krijg ik alleen een stereo signaal door. Bij het geluidsbeheer op de pc krijg ik wel mijn 8 kanalen te zien, dus qua drivers zit het wel in orde.
Als ik het vervolgens met hetzelfde bronbestand (in dit geval 'n DVD met DD of DTS soundtracks) probeer via mijn X-Fi over mijn Z680 5.1 set dan werkt het wel en krijg ik wel DD en DTS door.
Waar gaat het mis waardoor mijn reciever het niet kan weergeven?