Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Topicstarter
Omdat de development van Android op de Kaiser sneller gaat dan dat ik de TS kan bijhouden kun je de meeste recente builds/releases het beste direct downloaden op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=600154 Zet de pincode op je telefoon uit!

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/7923/androidp.png

Op het XDA forum is het al een tijdje populair, Android draaien op je HTC toestel. Nu heb ik zelf een HTC Kaiser en heb al eerder builds van Android er op gedraaid. Maar pas sinds kort ook de 2.01 Android. Deze vind ik zo lekker draaien dat ik mijn ervaringen met jullie wil delen.

Als je het zelf wilt proberen. Check de link bovenaan de TS
Zet de pincode op je telefoon uit!
http://www.megaupload.com/?d=FTBBGO3U
http://www.4shared.com/fi...r_Android_Eclair_201.html (mirror)
http://www.mediafire.com/?mjh2yktzn3j (mirror)
http://rapidshare.com/fil...oid_Eclair_2.0.1.zip.html (mirror)

Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/8858/devicec.pngAfbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/2614/device2s.png
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/1390/device3.pngAfbeeldingslocatie: http://img706.imageshack.us/img706/1594/device4.png

Download de bovenstaande zip en pak hem uit op de SD card. Als het goed is heb je dan op de SD card een map genaamd android met daarin het bestand haret.exe

Start haret.exe en Android wordt geladen.

Let op! De eerste keer laden duurt lang (max 10 min!) en het scherm is op een gegeven moment langdurig zwart. Dit hoort dus zo!

Zet de pincode op je telefoon uit!
Voor zo ver ik heb kunnen testen:

Wat werkt:

Bellen
Internet
GPS
WiFi
Maps (navigatie in NL volgens mij nog niet)
Youtube
Gmail
gtalk
Market
Contacts Sync
Native Exchange Support

Wat werkt (nog) niet:

Camera
Bluetooth
A-GPS

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 10-01-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

met haret kun je inderdaad eenvoudig een andere (linux) distro installeren / booten.
Biedt ook mogelijkheden voor debian, en en grafische interface (had ik op me htc tytn-2)
maar android is wat beter geschikt; vanwege intergratie / mogelijkheden van sms en bellen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en je moet dit runnen na elke reboot?? of heb je nu als main-os op je htc kaiser android draaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SYQ schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:15:
en je moet dit runnen na elke reboot?? of heb je nu als main-os op je htc kaiser android draaien??
Je start het op als je het wilt gebruiken. Softreset en je bent weer terug in WinMo.

Dus het kan geen kwaad om te proberen.

Topicstarter
Plaatjes toegevoegd aan topic start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangezien dit eigenlijk gewoon over Android gaat, een tikje naar het forum waar dat besproken wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Komt er voor elke HTC een apart topic: Android op de HTC Touch HD ?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeboem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 19:28
Iemand ook enig idee hoe je mobiel internet aan de praat krijgt???
Is mij tot nu toe nog niet gelukt had hier voor 1.6 zonder mob internet.
Trouwens heb t-mobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik vind het een beetje spijtig dat het enkel gaat om een manier om android te draaien onder winmo.
Als het nu zou gaan om een complete verandering van OS, ja dan zou ik het 't de moeite waard vinden om er aandacht aan te besteden.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 16:05
Het draait niet ONDER winmo. De telefoon start vanuit winmo een linux kernel, er blijft geen winmo in het geheugen draaien.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ook google maps navigation werkend gekregen. Ik zal binnenkort wat screenshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338200

ik heb dit gisteravond ook eens geprobeerd. Android start op, maar het werkt allemaal totaal niet smooth. Het beeld ziet er raar uit en ik krijg de hele tijd foutmeldingen:
Toepassing Android-toetsenbord (in proces com.android.Inputmethod.latin) reageert niet.

Nu heb ik sinds het kopen van m'n HTC Kaiser (in 2007?) nooit een ROM update gedaan of iets dergelijks, maar dit zou in principe toch niet uit moeten maken aangezien het OS op zichzelf draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38
Anoniem: 338200 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:07:
ik heb dit gisteravond ook eens geprobeerd. Android start op, maar het werkt allemaal totaal niet smooth. Het beeld ziet er raar uit en ik krijg de hele tijd foutmeldingen:
Toepassing Android-toetsenbord (in proces com.android.Inputmethod.latin) reageert niet.

Nu heb ik sinds het kopen van m'n HTC Kaiser (in 2007?) nooit een ROM update gedaan of iets dergelijks, maar dit zou in principe toch niet uit moeten maken aangezien het OS op zichzelf draait?
Ik denk wel dat het scheelt als je eerst een soft-reset doet met windows mobile, en zo veel mogelijk afsluit dat je veel geheugen vrij hebt. Want Windows-Mobile blijft gewoon draaien onder android he.

[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 03-01-2010 13:10 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338200

SgtElPotato schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:10:
[...]

Ik denk wel dat het scheelt als je eerst een soft-reset doet met windows mobile, en zo veel mogelijk afsluit dat je veel geheugen vrij hebt. Want Windows-Mobile blijft gewoon draaien onder android he.
Hm, is dat zo? Ik had juist het idee dat je nu echt Android boot en dat na een softreset WM pas weer om de hoek komt kijken zegmaar. ;) Heb het voor de zekerheid toch een paar keer getest, maar het lijkt niks uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

SgtElPotato schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:10:
[...]

Das dus niet waar, Haret reboot je telefoon dus echt naar Android, er blijft niets van Windows Mobile draaien.
* Nakebod verder weg uit dit topic, heb geen Kaiser maar een Diamond :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 09:03
Anoniem: 32767 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:37:
[...]

Je start het op als je het wilt gebruiken. Softreset en je bent weer terug in WinMo.

Dus het kan geen kwaad om te proberen.
En na de softreset ben je het weer kwijt en kan je het opnieuw uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Badie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:42:
[...]

En na de softreset ben je het weer kwijt en kan je het opnieuw uitvoeren?
Ja inderdaad.

Het is wel aan te raden om een vrij recente RADIO ROM te gebruiken.

Overigens is er weer een nieuwe geupdate versie met o.a.

- Root access
- Merkbaar snellere data verbinding (3G)
- Betere GPS, merkbaar met Google Maps Navigation

Als ik van de week tijd heb zal ik weer een nieuwe package maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:42
Wijzingen die je doet binnen Android, blijven die bewaard..?

Zoals ontvangen smsjes, als je Android opnieuw start, heb je die dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
new_guy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:49:
Wijzingen die je doet binnen Android, blijven die bewaard..?

Zoals ontvangen smsjes, als je Android opnieuw start, heb je die dan nog?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Heb het gemerkt ja. Leuk het porten en het werkt ook soepel, alleen jammer dat er zo weinig is wat werkt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

new_guy schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:17:
[...]
Heb het gemerkt ja. Leuk het porten en het werkt ook soepel, alleen jammer dat er zo weinig is wat werkt. ;(
Het enige wat ik merk, wat niet werkt is de camera.
Dit toen ik google goggles wilde gebruiken, de rest werkt gewoon fantastisch.

het enige wat jammer is, is dat de contactpersonen geimporteerd moeten worden.
Ook de batterijstatus wordt niet goed herkent, kom ik op een 98% opgeladen in wimo, vliegt hij na 5 minuten uit in android vanwege dat de batterij leeg is.

hier is ook een project om de kaiser op android te laten lopen, denk dat ik dat binnenkort ga proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door kKaltUu op 07-01-2010 10:08 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2021
Goed topic :Y. Doe nu ook een poging hem te draaien op m'n TyTN II.

@kKaltUu:

Lees hier hoe de batterij goed te krijgen :)

http://www.androidonhtc.com/kaiser/battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Werkend, ook mijn HTC Touch Pro, jammer dat er nog wat apps crashen maar het werkt leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Draait zéér onstabiel hier, kan bijv. geen APN instellen, volume werkt niet, kan niet bellen en YouTube speelt dus geen geluid af (nog wel meer). Ik draai de 1.27.12.32 RADIO met de niewste Android van polyrhythmic. Heb Windows Vista (geen ActiveSync dus!) en een HTC TyTN II (T-Mobile MDA branded).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Rowan1337 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:15:
Draait zéér onstabiel hier, kan bijv. geen APN instellen, volume werkt niet, kan niet bellen en YouTube speelt dus geen geluid af (nog wel meer). Ik draai de 1.27.12.32 RADIO met de niewste Android van polyrhythmic. Heb Windows Vista (geen ActiveSync dus!) en een HTC TyTN II (T-Mobile MDA branded).

Iemand tips?
volume, of geluid in z'n algemeen? want bij mij krijg ik er ook geen geluid uit.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
kKaltUu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:46:
[...]

volume, of geluid in z'n algemeen? want bij mij krijg ik er ook geen geluid uit.
Algemeen. Ook crashed alles telkens. Zeer onstabiel op mijn HTC, helaas...

-edit-
Tattoo versie werkt daarentegen prima (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=613049)

[ Voor 17% gewijzigd door Rowan1337 op 08-01-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 09:03
Ik kan mn pincode niet invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowan1337
Badie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:55:
Ik kan mn pincode niet invoeren?
Pincode moet uitgezet worden in Windows Mobile ;). Nog geen ondersteuning voor gevonden..

Eclair 2.0.1 werkt prima met de nieuwste update van T-Mobile (Radio 1.70.18.02).

[ Voor 15% gewijzigd door Rowan1337 op 10-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:48
Als ik Android nu wil testen, en ik ontvang een SMSje, dan heb ik dat SMSje dus niet in WinMo neem ik aan?
Ik wil Android namelijk niet gebruiken als primaire OS, maar wel om te showen aan anderen :9

het is wel briljant hoor, op wat bugs na (en je merkt duidelijk dat je geen capacitief touchscreen hebt) is het echt fantastisch

[ Voor 24% gewijzigd door maarud op 10-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Best leuk om even mee te spelen maar mijn internet werkt niet. Wel als ik wifi gebruik maar niet via T-Mobile.
Heb verschillende apn instellingen geprobeerd (ook verschillende android versies van XDA) maar dat helpt weinig. Onder Windows werkt het uiteraard wel gewoon.

Meer mensen met deze ervaring en die weten wat er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Is iemand hier nog mee bezig? Zag dat er nieuwe updates voor de polymod 2.1 uitzijn.

Zelf heb ik het met haret nog niet werkend, maar ik zie in het draadje op xda dat er genoeg zijn die het wel werkend hebben.
Ook zijn ze met de batterijdriver bezig geweest, Much improved battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren froyo (android 2.2) op mijn kaiser gezet, die ik gekocht had om met android te spelen. Froyo heb ik geflashed (dus windows mobile eraf gegooid), en systeem/data op NAND geinstalleerd.

Eerste indruk is erg positief: Alles lijkt te werken (behalve video-opnames, maar die camera is toch enorm waardeloos). De snelheid is acceptabel, en stukken beter dan de oude 1.6 (die wel op de SD-card draaide) die ik er eerst op had staan. De interface van Froyo werkt ook lekkerder met dit touchscreen, en ziet er een stuk strakker uit.

Bluetooth zou ook moeten werken, maar heb ik niet getest.

Draadje op xda-dev

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 22:38
Schoonvader van mij probeert android ook draaiend te krijgen. Helaas doet de microfoon en geluid het niet. Erg handig voor een telefoon.
Als hij gebelt wordt trilt hij wel. Bij opnemen hoort hij soms wel de andere kant (Verschilt per versie van Frodo).
Hij heeft een Kaiser 130. Kan hier het probleem liggen aangezien er meestal wordt gesproken over de K100 en K110?
Android draait op de losse flash naast WM6.0. Het is een orange-branded toestel.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of iig mijn schoonvader hehe.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Pagina: 1