Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Al voor ik een Android toestel zou aanschaffen had ik de hoop Android te kunnen draaien op mijn "oude" telefoon, de HTC Touch HD, uiteraard een Windows Mobile toestel. Na een aantal pogingen liep dit helaas op niets uit. Dit lijkt nu anders te zijn.

De volgende informatie komt uit dit topic.

Blackstone Android V0.2 Alpha
Afbeeldingslocatie: http://abimanyu.in/android/android.png

Android versie: 1.5
Kernel versie: 2.6.27

Videos (van alpha 0.1)
http://www.youtube.com/watch?v=HONYoIftCys
http://www.youtube.com/watch?v=OAoFzms3VEE
http://www.youtube.com/watch?v=1GAgLFKHEgs

Installatie
Backup je bestaande data.
Pak alle bestanden uit naar de root van je SD.
Start haret.exe

Bekende problemen
Wifi - Werkt niet
GPS - Werkt niet
Bluetooth - Werkt niet
Power Button - Beschikbaar in 0.3
G-Sensor - Werkt niet
Sommige SD kaarten werken niet zoals Transcend

Download locaties: zie XDA topic

Installatie was bij mij een piece of cake, bootte snel op en syncte meteen met google account.

Zoals boven te zien werkt nog niet alles, maar ik heb goede hoop nu ik dit zie. In ieder geval leuk om mee aan te rommelen als je (nog) een Touch HD hebt liggen. En een voorproefje van Android op een high-res scherm :9

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25
duurt vaak lang voordat alles een beetje fatsoenlijk werkt. Ik heb het draaien op een tytn2, zelfs een met sense. Het is leuk om naar te kijken, maar die phone is er gewoon veels te traag voor. Dat zal bij de hd2 niet zon probleem zijn, maar zolang gps, wifi etc niet werkt is het gewoon niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Qua alledaags gebruik als main toestel? Nee, wellicht niet. Maar het is immers een alpha en ik vind het knap dat ze dit voor elkaar hebben gekregen en vind het zeker interessant om mee te spelen :) Dit is toch Tweakers.net :P

En nu ik dit zie wil ik zeker een Android toestel met een hoog resolutie scherm! (de youtube videos laten een versie zien waar alles in feite vergroot wordt, de 0.2 versie gebruikt daadwerkelijk een hogere resolutie).

[ Voor 33% gewijzigd door k7of9 op 19-10-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb het ook op m'n Diamond. Leuk om te proberen maar zo instabiel als de DSB (kan bijvoorbeeld alleen opstarten als je géén pincode hebt op je SIM). Zal met deze waarschijnlijk niet veel anders zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Gumball op 19-10-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 13:33
Er staat dat dit is gebaseerd op android 1.5 , maar als ik me niet vergis heeft de touch hd een resolutie van 480x800 en is er pas ondersteuning voor andere resoluties dan 320x480 is versie 1.6 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 20:39
Haret is leuk, maar absoluut niet bruikbaar voor dagelijks gebruik. Ik denk dat je beter kan hopen of proberen om Android 1.6 op de Touch HD te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
HammerT schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:37:
Er staat dat dit is gebaseerd op android 1.5 , maar als ik me niet vergis heeft de touch hd een resolutie van 480x800 en is er pas ondersteuning voor andere resoluties dan 320x480 is versie 1.6 .
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Waarschijnlijk heeft de maker er zelf eea aan toegevoegd of heeft hij stukken uit 1.6 gebruikt. Ik heb het in ieder geval zeker op hogere resolutie draaien.

M'n ervaringen tot nu toe: de snelheid is prima. Zeker even snel als m'n Magic en bij bepaalde handelingen zoals file transfers zelfs sneller. Hier ook het op Android toestellen bekende homescreen herladen probleem, al gaat het herladen wel heel snel. Uiteraard is de "feel" op het scherm trager maar het is immers een resistief scherm.

De meeste applicaties werken overigens prima op de hogere resolutie. Bij sommigen zie je bijvoorbeeld dat een achtergrond afbeelding in de app niet meeschaalt, maar de interfaces zelf schalen prima. Bij spellen verwacht ik eerder problemen. Tot nu toe maar een spel geprobeerd (retro defense) en die werd op lage resolutie linksbovenin het scherm weergegeven.

Audio skipt af en toe wel een beetje.

Ik moet zeggen dat het heerlijk is om Android op een groot scherm te zien.
Haret is leuk, maar absoluut niet bruikbaar voor dagelijks gebruik. Ik denk dat je beter kan hopen of proberen om Android 1.6 op de Touch HD te krijgen.
Och, ik heb al een Android toestel dus ik ga hier niet op vertrouwen, maar bij gebruik in de zin van browsen, email, youtube, sms en bellen en dat soort dingen werkt het tot nu toe gewoon goed. Het toestel lag toch alleen maar stof te happen, nu kan het best als backup dienen :)

[ Voor 17% gewijzigd door k7of9 op 19-10-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:02
DarkShadow schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:31:
duurt vaak lang voordat alles een beetje fatsoenlijk werkt. Ik heb het draaien op een tytn2, zelfs een met sense. Het is leuk om naar te kijken, maar die phone is er gewoon veels te traag voor. Dat zal bij de hd2 niet zon probleem zijn, maar zolang gps, wifi etc niet werkt is het gewoon niet interessant.
Voor het resistieve scherm vond ik een nadeel. Windows is enkel klikken, waar android ook "swipe" is. Dit is op een resistief scherm gewoon vaak zeer lastig.

Als dit op de touch hd2 mogelijk is wordt het een ander verhaal :P Maar of het ook ooit 100% werkt betwijfel ik
Pagina: 1