Toon posts:

Vastlopend Intel i7 860 systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maand geleden heb ik een nieuw systeem gebouwd rond een Intel i7 860.
Overige hardware:
Moederbord: MSI P55 GD65
Geheugen: Kingston Valueram KVR1333D3N9K2/4 2 modules van 2 Gb
Grafische kaart: Sapphire Radeon 5850
Harde schijven: 2 x Samsung F3 1Tb in Raid Striped

Het systeem draait redelijk stabiel, maar loopt van tijd tot tijd toch vast. Bijvoorbeeld als ik filmpjes kijk op het internet. Of als ik Dirt2 afsluit. Vastlopen betekent dat het beeldscherm een bijna egale kleur krijgt. Het is geen BSOD. Het enige dat nog helpt om het systeem weer tot leven te brengen is een reset. Een enkele keer komt niet zo'n egaal beeld, maar staat alles bevroren.

Wat me opviel in het bootscherm is dat de frequenties van de CPU en het OS niet gelijk zijn.
Op het bootscherm staat het volgende

Intel Core 'i7 860 @ 2.8 133 x 21 = 2793

OS SPeed: 133 x 22 = 2926
Dram Frequency for DDR3 1333 (Dual Channel)

Ik heb in het BIOS gekeken of het mogelijk is de multiplier van het DDR terug te brengen naar 21. Zodat de frequenties gelijk zijn. Maar ik heb niet kunnen ontdekken bij welke instelling ik dan moet zijn.
Bij Memory Ratio staat alleen Auto, 3, 4, 5, en 6 als mogelijkheden.

Weet een van jullie raad??
Bij voorbaat dank.

Arjen

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Welke bios staat er op?

Verwijderd

Topicstarter
Versie 1.5. Dus de meest recente.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-02 12:36
ik heb ook pas een i7 860 setup en ook instabiel mn geheugen was kapot.
laad in je bios optimized defaulds en zet c3c5c7 stepping aan anders krijg je niet de volle turbo boost van je cpu al is dat je minste zorg mischien.
dan staan alle timings gewoon goed als je niet gaat overklokken, en met een instabiel systeem is dat ook af te raden.
ik zou het geheugen testen met memtest het liefst booten van een floppy of cd.
ik denk dat je ook kapot geheugen hebt.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Is het streepjes behang? Dat heeft namelijk met de Grafische kaart te maken..

ATI HD5xxx Strepen probleem??

Bekent probleem met de HD5xxx serie..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:22:
Is het streepjes behang? Dat heeft namelijk met de Grafische kaart te maken..

ATI HD5xxx Strepen probleem??

Bekent probleem met de HD5xxx serie..
Ja, het is inderdaad streepjes behang. Een enkele keer is het een zwart scherm. Bijvoorbeeld als ik Dirt2 afsluit. Ik heb nu het advies gevolgd uit bovengenoemde post. Waarbij ik in het Catalyst Control Center (CCC), een nieuw profiel heb aangemaakt en dit profiel handmatig heb gewijzigd om het vervolgens te activeren. Ik ben benieuwd of het inderdaad de oplossing is voor het probleem. Het zou wel verklaren waarom het probleem zich bij mij vaak voordoet als ik een game start, een film afspeel of juist een game afsluit.

Bedankt zover voor de hulp. Ik zal melden of de problemen opgelost zijn of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had beloofd nog even terug te komen. Het lijkt er alles op dat al mijn problemen terug te voeren waren op het Ati steepjesbehang. Het aanmaken van het profiel in CCC heeft mijn probleem opgelost. Als zou het mooi zijn als Ati het zelf op zou lossen door middel van nieuwe drivers.Het feit dat Windows7 na het afsluiten soms vroeg of het de grafische settings van Windows7 moest terug zetten, had me natuurlijk al op een idee moeten brengen. Maar ja, achteraf is alles logisch. Bedankt voor de hulp! _/-\o_
Pagina: 1