• stan2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-01 19:44
hallo mensen
na jaren plezier te hebben van mijn pentium 4 wil ik iets anders.
na veel leeswerk op internet kom ik tot deze onderdelen.
pros: intel i7 860.
moederbord: gigabyte GA-P55M-UD2
videokaart: Club 3D -Radion HD 5750 (passieve Koeler)
geheugen: OCZ-Platinum XTC-OCZ-3P1600-LV6GK
Hd: Samsung spinpoint F3-HD-103SJ-1TB
proskoeler: Scythe-Mugen2
Behuizing: Coolermaster Haf 922
voeding: Antec Trupower Tp650

ik wil graag weten of het moederbord bij deze processor past?
is dit geheugen voldoende en kan hij omgaan met moederbord en processor?
is de voeding voldoende.
ik speel geen games dus de videokaart hoeft geen topper te zijn.
graag jullie mening AUB.
ik heb nog ruimte in het budget voor duurdere onderdelen
Groeten stan2

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:53
Wellicht zelf een poging wagen?
Modbreak:1) post vriendelijk, behulpzaam en on-topic of post niet (en een trollerige link als dit is dat geen van allen :/
2) doe eens wat aan de balk in je eigen oog voor je commentaar hebt op andermans splinter. Met jouw posthistory heb je weinig recht van spreken.

[ Voor 64% gewijzigd door dion_b op 23-12-2009 10:46 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 18:37
Met een beetje moeite is dit allemaal zelf op te zoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Geen vraag is voor GoT te dom, maar we verwachten wel dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent. Daar hoort ook bij dat je de FAQ hier leest en relevante info van de fabrikant opzoekt.

In dit geval:
PMG FAQ - Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
Je kunt gewoon op de site van de fabrikant lezen welke CPUs er op een bepaald moederbord draaien.

PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig?
Hoeveel geheugen je nodig hebt hangt puur af van wat je doet met je PC. Je zegt daar (muv geen games) niets over, dus wij kunnen daar ook niets zinnigs over zeggen. Kijk zelf eens naar je geheugengebruik nu en oordeel op basis daarvan. Je zegt trouwens ook niet hoeveel geheugen je nu wilt kopen, dus of "dit" voldoende is, kunnen we al helemaal niet roepen :o

PMG FAQ - hoe zit het met geheugencompatibiliteit?
Ook voor de vraag welk geheugen ondersteund is op een moederbord kun je terecht op de site van de fabrikant ervan.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 23
Hier kun je kijken naar wat de componenten die je noemt verbruiken en welke voedingen goed of slecht gevonden worden, en als je er niet uitkomt kun je zelf een vraag stellen.

Bedenk vooral dat wat *voor jou* de beste keuzes zijn totaal afhangen van wat je met je PC doet. Aangezien je daar met geen woord over rept lijkt het dat je daar nog niet bij stilgestaan hebt. Het is erg loos om maar wat componenten bij elkaar te gooien en dan af te vragen of het voor jou gaat werken. Doe het eens andersom - zet op een rijtje wat je PC allemaal moet kunnen, vertaal dat vervolgens in technische eisen, en ga dan op zoek naar onderdelen die dat minimaal aankunnen. Misschien kom je op bovenstaand systeem uit, misschien op een heel andere - maar sowieso hoef je je dan niet af te vragen of het voor jou een goede keuze is, want het komt dan rechtstreeks uit je eisen voort :)

Verder in het algemeen:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit topic gaat dicht omdat je overduidelijk onze hulpmiddelen (nog) niet gebruikt hebt en je sowieso te weinig info geeft om zinnige uitspraken te kunnen doen.

[ Voor 89% gewijzigd door dion_b op 23-12-2009 10:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.