Toon posts:

Acer Aspire M5201

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Wil een Acer Aspire M5201 aanschaffen. Is dit een goede keuze?

Specs zijn hier te vinden:
http://www.topproduct.nl/...048283/specificaties.html

Alvast bedankt!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
is dit een goed keuze?

wees even duidelijk. wat wil je? waar ga je je systeem voor gebruiken? wat is je budget

Je snapt toch wel dat niemand hier wat een heeft

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry ik dacht ik dat erbij had gezet. Systeem ga ik gebruiken voor school opdrachten (office), muziek afspelen, internet, films. Voor de rest niks bijzonders eigenlijk. Dus geen games aangezien ik een PS3 heb. Budget is rond de € 600 -€900

• Roobje
voor zulke programma's is een nettop ook voldoende
of misschien een netbook.

Maar een quadcore en 8 GB werkgeheugen lijkt me een beetje te veel voor muziek, office internet en films

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:57
robertvansloten schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:42:
voor zulke programma's is een nettop ook voldoende
of misschien een netbook.

Maar een quadcore en 8 GB werkgeheugen lijkt me een beetje te veel voor muziek, office internet en films
Het heeft maar 4GB werkgeheugen ;)

• Roobje
als nog, 4x 2,5 Ghz is volgens mij een beetje veel daar voor. Ik denk dat je beter naar BBG kan kijken naar een basissysteem of de upgrade daar van, dat is prima daar voor een goed koper dan jouw oplossing, daar heb je 3 ipv 4 cores en je zou ook wel voor 2 cores kunnen gaan, het budgetsysteem
http://tweakers.net/revie...dget-en-basissysteem.html

en voor 80 euro koop je ook nog een oem versie van Win7

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Met iedereen hierboven eens, het is nogal overkill voor lichte taken als muziek afspelen en office. Een beetje dual-core kan gemakkelijk af (in feite een single core ook al. Maar goed, dual-cores kosten ook geen drol extra meer). Een gemiddeld 400 euro kant-en-klaar pc'tje zal de taken die je opnoemt al gemakkelijk afkunnen, en als je nog wat beters of goedkopers wilt, en een beetje van technisch klussen houdt, is de BBG de beste keuze. Zonder monitor (zoals bij die aspire) kom je dan onder de 300,- uit voor een top PC (oke, wel nog een windows erbij waarschijnlijk, maar goed, dan nog niet duur).

Verder is een "wat moet ik kopen"-topic niet helemaal volgens de regelementen van GoT omdat er anders zoveel van dit soort topics komen ;) Maar met dit advies moet je sowieso vooruit kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 22-12-2009 22:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica