Toon posts:

Systeem opnieuw installeren en Acer E-recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Acer laptop is gisteren vastgelopen. Geen enkele mogelijkheid meer om hem op te starten. Ik heb nu Windows XP van een CD geinstalleerd die ik nog had liggen. Ik kan nu dus weer in mijn systeem komen. Omdat ik nu ook veel drivers kwijt ben, kan ik bijvoorbeeld niet op internet komen.

Ik vraag me nu af wat ik het beste kan doen:
1. Op de C: schijf staat nog een map genaamd Acer. Kan ik nu nog met de E-recovery instelling terug naar mijn oude systeem instellingen (vanuit een verborgen partitie)?
2. Op zoek gaan naar de drivers.
3. Vista CD op de kop tikken en deze installeren.

Mijn gevoel zegt me om voor optie 1 te gaan. Ik kan nu echter de Acer taakbalk niet terugvinden, enkel de map, waarbij ik geen idee heb welke bestanden ik nodig heb.

Wie helpt?
Systeem is een Aspire 9410Z

Alvast dank

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Is er bij het booten geen mogelijkheid om recovery uit te voeren(in je BIOS)?
Dat is vaak wel zo bij die recovery programma's.
i.p.v. Vista raad ik aan om gelijk Windows 7 te nemen, (even/)niet veel duurder maar wel stabieler.

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Heb je geen rescue cd's/dvd's gemaakt toen je de pc net had?
Normaal gesproken zou je daarmee van de 1e kunnen booten, en de rest gaat vanzelf...

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12 02:00

Yor

Yor1313#2571

Heb hier ook zo een ^&%&^%$%$#_)(^$% acer ding...

Volgensmij had ik toen eerst dat e-recovery opgestart in windows om daar een pw in te voeren, geloof dat dat verplicht was, en dan tijdens de boot op een knop rammen. Als het goed is, kun je via acer.nl e-recovery downen en dan acces krijgen tot je recovery partitie.

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
In principe zou ik tijdens de boot met Alt+F10 een herstel programma moeten kunnen opstarten, maar dit lukt niet, ondanks dat dit in bios op enabled staat.
En nee, helaas geen CD gemaakt.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Optie 1 is niet meer mogelijk voor zover ik weet, je kunt de verborgen partitie benaderen door bij boot op ALT-F10 te drukken, maar ws. heeft de XP-installatie die toegang onmogelijk gemaakt.
Als het goed is staan in het mapje van Acer op de HD ook de drivers, die zou je in principe voor alles kunnen gebruiken, anders wordt het toch op de website van Acer de drivers dowloaden

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:32

TheFruitNerd

iets met fruit

Wellicht is dit wat? (link)

- B.L.A.A.T. -

Pagina: 1