Toon posts:

Hulp gezocht met me aanstaande pc

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers,

ik heb een vraag, en hoop dat jullie mij kunne helpen !

Ik wil namelijk een nieuwe pc kopen, heb nu een oude athlon xp2800+ 512 mb.

ik zit te twijfelen tussen 2 pc's namelijk

HKC 3011NS (zie FOTO)
Voeding HKC 400W stille power supply 12cm Fan
Processor Intel Dual Core E3200(S775, 2 x 2.4GHz, 1MB, 800MHz FSB, Boxed)
Moederbord Asus P5KPL-AM EPU(ondersteunt ook quad core processors voor een eventuele upgrade in de toekomst)
Videokaart -Intel Graphics Media Accelerator
-Max. resolution:2048x1536X32bpp, Horizontal:127.5KHz Vertical:85Hz
-PCI-Express Slot voor een krachtigere videokaart
Hardeschijf 250GB S-ata2 7200RPM
Geheugen KINGSTON 1GB DDR2 800MHZ PC 6400 -(event. 2 gig.)
Netwerkkaart Realtek LAN 10/100/1000 Mb/s
Geluidskaart VIA 7.1 High-Definition Audio
USB 2.0 aansluitingen 4x Usb 2.0 aan de achterkant, 2x USB 2.0 aan de voorkant
Microfoon aansluiting 1x aan de voorkant
Koptelefoon aansluiting 1x aan de voorkant
DVD Brander Samsung Dual Layer 22x

of

AMD AthlonII X2 Dual-Core 240 2x2.8GHz Socket AM3 3MB retail met koeler

Asrock N68-S AM2+ moederbord - MATX - Socket AM2 - Serial ATA-300 - Ethernet - geluid - netwerkkaart

GEFORCE 7025 grafische kaart tot 256MB
2GB (1x2GB) PC2-6400 800Mhz DDR2 merk geheugen van Kingston
WD 320GB SATA WD3200AAKS 7200 16mb harde schijf
Sony 24 x multi DVD brander - SATA - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM SATA
geluidskaart

netwerkkaart

420watt voeding

T prijsverschil is ongeveer 10-20 meer voor de AMD.

Ik heb op internet gezocht naar benchmarks, tests , revieuws,
maar kon er niet heel veel uithalen wat nou precies de verschillen zijn tussen deze 2.
Alleen dat een e3200 heel goed t oc'en is.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor video encoderen,branden, downloaden(newsgroepen), af en toe een game? ik zou wel graag crysis willen spelen of bijv sims 3.
Ga ik dat redden? en wat lijkt jullie de best keuze en waarom?

alvast bedankt voor reactie ! _/-\o_

PS: ik weet dat de GPU daarvoor zowieso neit voldoende is, daarvoor mis een (niet te dure) aanrader?
greetz

• Danidani
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03-2013
Hoeveel geld wil je gaan uitgeven voor je totale systeem?
De systemen zijn beiden matig (voorbeeld: voeding met weinig watt), zeker als je een game zou willen spelen als Crysis.

[ Voor 11% gewijzigd door Danidani op 21-12-2009 15:55 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Tja, om eerlijk te zijn, zoals ze hier staan zou ik de tweede nemen omdat die 2Gb ram heeft, 1Gb is gewoon te weinig.

Maar ben je bereid om extra ram te nemen, zou IK de eerste nemen, maar dat is meer omdat ik liever voor een intel dan een amd ga.

However, de gpu is op beide machines waardeloos, als je ook maar iets van games wilt spelen zul je er een losse kaart in moeten zetten, voor ongeveer een 100 euro heb je zat goede kaarten..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica