Goedkope blokker speakers in pc inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-11-2025

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met mijn eigen pc aan het bouwen, en wil daar deze speakertjes inbouwen
Afbeeldingslocatie: http://www.quimall.com/qm/images/gruppo07/large/SI3303IT06.JPG

Ik heb het setje al een beetje opengesloopt.
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00081Small.jpg

hier nog eens zonder flits
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00082Small.jpg

Dit is de versterker die erin zit gok ik :?
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00083Small.jpg

En nogmaals (mijn camera is denk ik door de sneeuw kapot gegaan ofso, want ik krijg geen scherpe fotos meer :( )
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00084Small.jpg

En als laatste wat voor een aansluiting erop zit (ik meende dat je zoiets een 3,5mm plug noemt o.i.d.)
Afbeeldingslocatie: http://i883.photobucket.com/albums/ac38/boazkl0p/IMG00088Small.jpg

Graag even wat hulp. Ik moet namelijk weten of het uberhaupt mogelijk is. En ik wil mijn 5.1 setje natuurlijk ook nog kunnen gebruiken. Dus misschien van het moederbord afhalen, en er een schakelaar tussen zetten. Want volgens mij gaat het geluid achter uit zodra ik het van het moederbord afhaal. Dus als ik een koptelefoon op het front aansluit gaat mijn andere geluid uit.

En als laatste moet ik weten of de magneten, en trillingen nog schadelijk zijn voor bijvoorbeeld de harde schijf.

bij voorbaat dank allen!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Niemand?
Jaah, ik weet dat ik ongeduldig ben, maar ik wil er eigenlijk ook lekker mee aan de slag he :P

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

boazkl0p schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:42:
Jaah, ik weet dat ik ongeduldig ben, maar ik wil er eigenlijk ook lekker mee aan de slag he :P
Als je het weet, waarom doe je het dan toch? :P

Voor de formailteit:
Uit Het algemeen beleid de volgende quote:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken.
Nu liggen we er echt niet wakker van als het net geen 24 uur geleden is als je kicked, maar kicken na nog geen vier uur is toch wel (wat) te snel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Stop gewoon zo'n jack-splitter achter in je pc. Dan komt er uit je 5,1 plus je cheapass speakers tegelijk geluid.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
Jack splitter idd. Daarnaast de batterijuitgang aan een 5v van een molex jassen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(mijn camera is denk ik door de sneeuw kapot gegaan ofso, want ik krijg geen scherpe fotos meer )
Nee, dat heet "niet gebruik maken van de macro-modus" ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
BlackWhizz schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:08:
Jack splitter idd. Daarnaast de batterijuitgang aan een 5v van een molex jassen.
Geeft dat nog een probleem, aangezien er 4 batterijen in zaten.
Dus waarschijnlijk heeft hij 6v nodig....
Ultraman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:10:
[...]
Nee, dat heet "niet gebruik maken van de macro-modus" ;)
Nou, hij stelt eerst scherp, en dan zegt ie dat hij scherp is. Maar de foto's zijn dan bagger 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door boazkl0p op 22-12-2009 09:23 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
boazkl0p schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:21:
[...]

Geeft dat nog een probleem, aangezien er 4 batterijen in zaten.
Dus waarschijnlijk heeft hij 6v nodig....
.....
Dan spelen dus minder hard hè..... ;)

Maar nee, dat maakt niet uit...................
(kwalitatief/geluidstechnisch zal het toch al niet veel worden met die speakertjes.........)

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 22-12-2009 10:41 ]

Verwijderd

Makkelijkste is om het aan te sluiten op de front audio header.
Deze kun je eventueel splitsen met een splittertje.

Waarom op deze en niet achterin?
Je wil ook 5.1 aansluiten en je gebruikt daar 3 uitgangen voor. Als je daar een 2.0 setje op aansluit klinkt het geluid niet altijd even goed.
Je front audio is wel 2.0.

Het kan zijn dat je in de software van je geluidskaart moet aangeven dat deze geen aansluitingen moet uitschakelen als er iets op de frontaudio is aangesloten.

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:47:
Makkelijkste is om het aan te sluiten op de front audio header.
Deze kun je eventueel splitsen met een splittertje.

Waarom op deze en niet achterin?
Je wil ook 5.1 aansluiten en je gebruikt daar 3 uitgangen voor. Als je daar een 2.0 setje op aansluit klinkt het geluid niet altijd even goed.
Je front audio is wel 2.0.

Het kan zijn dat je in de software van je geluidskaart moet aangeven dat deze geen aansluitingen moet uitschakelen als er iets op de frontaudio is aangesloten.
Dit lijkt mij ook het beste plan. Maar ik zou het eigenlijk allemaal in de kast willen doen. Zodat ik buiten de kast de speakertjes heb, een schakelaar om ze aan en uit te zetten, een front koptelefoon aansluiting, en aan de achterkant gewoon mijn 5.1 kaartje.

Moet ik dan de snoertjes van het front splitsen, en naar koptelefoon en speakertjes doen, en tussen de speakertjes een schakelaar?
Of gaat dit zo niet werken?

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
kaajee schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:40:
[...]

Dan spelen dus minder hard hè..... ;)

Maar nee, dat maakt niet uit...................
(kwalitatief/geluidstechnisch zal het toch al niet veel worden met die speakertjes.........)
Maar ik kan van 12v min 5v ook 7 volt maken he ;)
Maar dan heb ik waarschijnlijk nog slechter hard geluid, of niet?
Het is namelijk voornamelijk bedoeld als je een keer ergens heen moet, dat je niet meteen een hele boel apparaten mee hoeft te sjouwen ;)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan allebei 5 of 7 Volt, zal geen verschil maken vermoedelijk.....
Probeer het even, is zo gepiept.........

Verwijderd

boazkl0p schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:23:
[...]
Moet ik dan de snoertjes van het front splitsen, en naar koptelefoon en speakertjes doen, en tussen de speakertjes een schakelaar?
Of gaat dit zo niet werken?
Het beste is om de frontaansluiting los te halen en er nog een connector tussen te solderen.
Daar sluit je dan je speakers op aan. En je zet je frontpanel gewoon weer terug.
Om het aan en uit te zetten zet je een schakelaar tussen de versterker en de spanningsbron.
Je schakelt dan de versterker aan en uit door de voeding te onderbreken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 18:06 ]

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:06:
[...]

Het beste is om de frontaansluiting los te halen en er nog een connector tussen te solderen.
Daar sluit je dan je speakers op aan. En je zet je frontpanel gewoon weer terug.
Om het aan en uit te zetten zet je een schakelaar tussen de versterker en de spanningsbron.
Je schakelt dan de versterker aan en uit door de voeding te onderbreken.
Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg!
Dat een schakelaar tussen de voeding handiger is was ik even vergeten :+

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02
Voltage van 5v zou genoeg moeten zijn. Als je er oplaadbare batterijen in zou doen, dan zit je op 4x 1,2v = 4,8v.

De wijzen komen uit het Oosten!

• boazkl0p

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Topicstarter
NoepZor schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:02:
Voltage van 5v zou genoeg moeten zijn. Als je er oplaadbare batterijen in zou doen, dan zit je op 4x 1,2v = 4,8v.
klopt! Hoewel sommige apparaten niet werken op oplaadbare batterijen (zoals mijn fototoestel :( )
Pagina: 1