Toon posts:

Hulp nodig zoektocht videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe pc aangeschaft en dat is een behoorlijke vooruitgang op mijn vorige , alleen de nieuwere spellen kan ik nog niet allemaal op maximaal draaien (Modern Warfare 2 bvb) en ik wil mijn pc dusdanig upgraden dat dat wel kan. Ik weet niet precies welke eisen bvb een moederbord aan moet voldoen om een bepaalde videokaart te kunnen afspelen en welke videokaarten nu echt goed zijn voor low budget.

Mijn specs:

Asus p5n-e SLI moederbord
Intel Dual Core 2.14
Nvidia geforce 9600GT
2GB ddr2 ram

En zover het er tot doet draai ik XP en is niks overclocked.

Ik denk dat het verbeteren van de videokaart precies doet wat ik wil toch? Mijn vraag is dan ook , wat is volgens jullie de beste videokaart waarmee alles open kan voor een lage prijs? (Denk aan rond de 100 euro , kan evt 2e hands) Of moet ik doorsparen om echt verbetering te krijgen? Of voor een 2e 9600gt gaan gaat dat veel helpen?

Bvd erg veel dank :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:26

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

ATi Radeon HD5750, weinig stroomverbruik, DirectX11, best hoge prestaties. En daarbij ook even je CPU overklokken dus, dan haal je de meeste winst uit je huidige setje ;)

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Ik zou kijken naar wat je budget toelaat. Ook zou ik goed kijken of je ergens mischien een mooi 2dehandsje op de kop kan tikken denk aan een 9800GTX+/GTS250 of zelfs een GTX260 ( deze kan hem denk wel goed draaien ) Of mischien een ati kaart zoals een hd 4870 miss zelfs een 4890. Zou overigens niet voor de 57XX serie gaan. Die kakken nogal in op hoge resolutie's. Ook zou ik eventjes googlen naar verschillende benches. Kan je zelf onderzoeken wat jou de meest geschikte kaart lijkt.

Heb trouwens nog wel een gtx 260 in de verkoop :P
Draait cod op 1900x1080 extra high en alle eye candy aan op ongeveer 85 FPS gemiddeld.

Edit: Spel foutje ^^

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor de reacties. Ik moet er nog ff bij zeggen dat ik geen ervaring heb met overclocken , ik heb een monitor die 1440x900 draait.

Kaarten die hierboven zijn genoemd ga ik zeker wat info over opzoeken , ik zie dat er vrij veel opties zijn. Wat als ik de lat wat hoger leg? Crysis op high met AA enzo? of vraag ik nu teveel?
En wat denken jullie van sli 9600gt?

bvd

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
Ik zou niet voor een sli 9600 gt gaan. Te weinig performance. Ga voor een gtx 260 of HD4870. Draait crysis op jou resolutie makkelijk op extra high zonder AA. Met AA ga je teveel van je complete systeem vragen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? inderdaad eens door. Welke kaart het beste is hangt helemaal af van je eigen wensen, eisen en natuurlijk je budget.
Omdat we verwachten dat je zelf je kaart kan uitzoeken op basis van reviews en benchmarks gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.