Met geen mogelijkheid internetverbinding na upgrade Win7.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop staan die ge-upgrade moest worden naar Win7 Ultimate vanaf Vista.
Geen probleem, upgrade uitgevoerd etc. Zelfde instellingen en bestanden. Helemaal goed.

Echter krijg ik met geen mogelijkheid een internet verbinding. noch via een internet kabel, noch via een draadloos netwerk. Ik krijg wel verbinding met 'een onbekend netwerk'. Maar ik krijg geen verbinding met het internet.
Op internet is veel te vinden, echter geen oplossing.
Mijn eigen desktop pc draait ook windows 7 ( Clean install ) en ik heb nergens geen last van.
Als ik via de probleem oplosser van windows ga kijken, komt hij niet verder dan een melding 'De verbinding wordt mogelijk geblokkeerd door beveiligings- of firewallinstellingen.'

- Ik heb al de nieuwste drivers geinstalleerd voor de netwerkkaart voor win7 ( En drivers voor vista geprobeerd. )
- Firewall aan/ uit gezet.
- Zelf IP- instellen EDIT: Automatisch geeft die een 169.254 Ip-adres
- Modem/ router gereset
- Opnieuw win7 geinstaleerd (Upgrade)

Ik ben ten einde raad, is er iemand die dit ook heeft (gehad). Of nog beter een oplossing weet?

Mijn dank is groot!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Zit je achter een router?
kun je de router wel pingen?
als je eens rechtstreeks op de modem aansluit
kun je dan wel inloggen op de webinterface van de modem?

heb je de netwerk instellingen verder aangepast?

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Als je en vast IP insteld en dan windows update draait...wordt er dan geen nieuwe netwerkdriver geinstalleerd? En inderdaad was Bosgoed al zegt.....pingen etc..ff proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op een ADSL modem.. Zyxel P-2602H-D1A van Telfort. (Niet wireless )
Daarna komt een switch ( Sweex SW108 )
De modem kan ik Niet pingen vanaf de laptop,
Niet met switch, niet zonder switch.

En met een vast ip hetzelde resultaat, en ik kan dan ook geen update draaien zonder enige verbinding met buitenaf.

Hij geeft op als standaardgateway 0.0.0.0 ( cmd: ipconfig )

Update: De Adsl- modem geeft naast mijn eigen computer nog 2 anderen weer. Waaronder de desbetreffende laptop. Onder een 192.168.1.38- IP adres, Terwijl ik met ipconfig op de laptop een 169.254.. adres krijg.
Ook geeft hij nog een ip adres. 192.168.1.37 weer. Echter zou deze geen naam hebben, en er is ook nergens 'nog' een pc in het netwerk. Dus waar deze vandaan komt ? Geen idee.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel probeer ik een image te maken van de gehele C:\ schijf. En vervolgens een verse installatie van Windows 7 er op te zetten. Zonder de upgrade- functie te gebruiken. Ik heb echter geen ervaring met een gehele schijf om te zetten naar een Image file. Momenteel heb ik snapshot gedownload en maakt dit programma een bestand aan. op een externe harddisk.

Als ik een verse installatie heb uitgevoerd. Hoe kan ik dan de bestanden van dit snapshot file op de laptop krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43
Misschien dat je de regeltjes nog even kunt doornemen, want het is namelijk niet toegestaan om eenzelfde topic in 2 forums te openen. 'k heb mijn collega's van Netwerken gevraagd de versie in Netwerken dicht te gooien aangezien er hier al reacties op gekomen zijn.

Een snapshot? Je kunt gewoon een WIM-image maken van je installatie hoor :+ 'k heb geen idee hoe je met 'snapshot' bestanden weer terug kunt zetten..'k ken de tool niet.

'k zou overigens gewoon je documenten/afbeeldingen/video's etc. veilig stellen en een verse installatie doen ipv er eerst een hele disk backup van te maken...maar goed..voor de zekerheid kun je dat natuurlijk altijd doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bij deze excuus daarvoor.

Ik heb met snapshot een image gemaakt. Welke dus hetzelfde werkt als een WIM-image. Ik kan met dit image bestand via het programma snapshot openen. En op deze manier de gehele C:\ schijf inzien. (Geen beveiligingen op Mijn documenten etc. Werkt erg fijn )

Alleen vraag ik me af of ik ook simpel dingen uit het register kan backuppen. Bijvoorbeeld MS office outlook.
De gehele C: schijf is nu wel geback up't dus het register ook. Alleen durf ik niet het gehele register in de nieuwe instalatie te plaatsen ( Als dat al mogelijk is. )
Iemand nog een tip in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=mount registry hive recovery] levert vast wel wat nuttigs op :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
Als je een apipa IP krijgt (196.254.x.x) krijgt je pc geen dhcp antwoord.
Je hebt al een full reinstall gedaan als ik dat goed lees? Dan vermoedt ik dat je netwerkkaart een probleem heeft, hardwarematig of driverissue. Als je een cross UTP kabel hebt kan je misschien eens proberen om twee pc's direct te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het formateren en vervolgens het clean- instaleren van Windows 7 heb ik weer Internet.
Mijn conclusie is dat de vista files van voor de upgrade nog aan het bitchen was. Dat deze dus niet met elke computer over weg kunnen. Dus in dit geval met de Acer 5730. Ik ben er nu lang genoeg aan bezig geweest.

Ik ben blij dat het op gelost is.

In ieder geval hartstikke bedankt! Wat mij betreft: Slotje.
Pagina: 1