Met geen mogelijkheid internetverbinding na upgrade Win 7

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop staan die ge-upgrade moest worden naar Win7 Ultimate vanaf Vista.
Geen probleem, upgrade uitgevoerd etc. Zelfde instellingen en bestanden. Helemaal goed.

Echter krijg ik met geen mogelijkheid een internet verbinding. noch via een internet kabel, noch via een draadloos netwerk. Ik krijg wel verbinding met 'een onbekend netwerk'. Maar ik krijg geen verbinding met het internet.
Op internet is veel te vinden, echter geen oplossing.
Mijn eigen desktop pc draait ook windows 7 ( Clean install ) en ik heb nergens geen last van.
Als ik via de probleem oplosser van windows ga kijken, komt hij niet verder dan een melding 'De verbinding wordt mogelijk geblokkeerd door beveiligings- of firewallinstellingen.'

Al geprobeert:
- Nieuwste drivers geinstalleerd voor win7 ( En drivers voor vista geprobeerd. )
- Firewall aan/ uit gezet.
- Zelf IP- instellen EDIT: Automatisch geeft die een 169.254 Ip-adres
- Modem/ router gereset
- Opnieuw win7 geinstaleerd (Upgrade)

Specs:
Windows 7 Ultimate
Acer Travelmate 5730

Ik ben ten einde raad, is er iemand die dit ook heeft (gehad). Of nog beter een mogelijke oplossing weet?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Graag uw reacties op dit topic even in deze variant van dit topic gooien aangezien meneer z'n topic in 2 forums heeft geplaatst :+ Namens de WOS Mods bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Automatisch krijg je dus een 169.254 adres toegekend? lijkt erop dat DHCP niet (goed) werkt.
Ik neem aan dat je op je router DHCP wel hebt geconfigureerd?
Krijg je met een andere PC / laptop wel een IP-adres van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je kan natuurlijk beginnen met de drivers voor je netwerkkaart te downloaden en te installeren.
Windows 7 heeft wel veel drivers al voor je apparaten, maar het komt voor dat een driver niet helemaal lekker werkt. Dus op de site van de fabrikant kijken en die driver proberen.
TheVMaster schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:34:
[mbr] Graag uw reacties op dit topic even in deze variant van dit topic gooien aangezien meneer z'n topic in 2 forums heeft geplaatst :+ Namens de WOS Mods bedankt! [/mbr]
Moet je natuurlijk wel linken naar een topic waar wij ook bij kunnen :).

[ Voor 52% gewijzigd door job op 21-12-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit topic is gesloten.