Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
@ reiker: ik heb nu (nog) geen upgrade plannen, hooguit een tv op mijn kamer. maar voor mijn kamer(tje) is de Z-5500 nog steeds meer dan genoeg.

@Dred: ik vind de Z-5500 ook een prima set, maar ik ben niet van plan om later (niet in de nabije toekomst in ieder geval) echte hi-fi te gaan kopen.

p.s: bedankt voor jullie reacties allemaal, maar alle reacties in de trand van: je kunt ook losse componenten kopen, ik zoek niet naar echte hi-fi maar gewoon naar speakertjes voor bij mijn pc en later misschien voor bij een tv, maar dat is dan wel echt genoeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:47

reiker

dan jij!

yannickie111 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:15:
@ reiker: ik heb nu (nog) geen upgrade plannen, hooguit een tv op mijn kamer. maar voor mijn kamer(tje) is de Z-5500 nog steeds meer dan genoeg.

@Dred: ik vind de Z-5500 ook een prima set, maar ik ben niet van plan om later (niet in de nabije toekomst in ieder geval) echte hi-fi te gaan kopen.

p.s: bedankt voor jullie reacties allemaal, maar alle reacties in de trand van: je kunt ook losse componenten kopen, ik zoek niet naar echte hi-fi maar gewoon naar speakertjes voor bij mijn pc en later misschien voor bij een tv, maar dat is dan wel echt genoeg. :+
Check, dat is iets wat je natuurlijk alleen zelf kunt bepalen :) In dat geval denk ik dat je voor nu wel een goede keus maakt als je die Z5500 nieuw koopt. Ik kan me nog wel herinneren hoe blij ik was toen ik mijn simpele pc-speakers van 15 gulden kon wegdoen, en vervangen door 4.1 geluid! Counterstrike was nooit meer hetzelfde :+

Succes met je beslissing, ik denk dat je wel plezier zult hebben van de set die je uiteindelijk zult aanschaffen :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ja, ik denk dat voor mij de Z-5500 zeker een goede keus is, bedankt voor alle reacties! _/-\o_

p.s: opmerkingen zijn nog steeds altijd welkom hoor!

en een discussie over wat dan ook is natuurlijk altijd leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik denk dat ik er wel ongeveer uit ben, ik denk dat het de Z-5500 gaat worden :*)
ik wil hem gaan vragen met mijn verjaardag, behalve als er een leuke aanbieding komt, of als ik gewoon niet langer meer kan wachten :+
ik dacht dat ik een "goedkope" had gevonden, alleen daar moest de BTW nog bij, en het was ook dezelfde winkel als de goedkoopste in de pricewatch 7(8)7

edit: wie heeft trouwens de Z-2300, de Z-4 en de Z-4i toegevoegd? :+

[ Voor 8% gewijzigd door yannickie111 op 05-01-2010 17:17 . Reden: vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Dat was ik. Zie ook mijn verhaal ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
in dat verhaaltje staat geen Z-4?
maar ja geeft niks hoor :9
ik zag trouwens net dat hij bij de goedkoopste Pixmania, geen 256 meer kost (wat gister wel zo was), maar 265! |:(

edit:
Neem bovenstaande niet al te serieus. Alvast bedankt.
slim hoor, om dit eronder te zetten *O* _O- d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door yannickie111 op 05-01-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

"Verder kan ik je zeker aanbevelen om naar de Z4 te kijken. Mijn zusje heeft die ook en kan veel harder dan de X530 van mij (die vind ik nog al eens aan de zachte kant :9 ) en klinkt stuk-ken mooier! Het is dan wel weer 2.1" ;)
yannickie111 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:26:
ik zag trouwens net dat hij bij de goedkoopste Pixmania, geen 256 meer kost (wat gister wel zo was), maar 265! |:(
Pixmania heeft wel vaker aanbiedingen :)
yannickie111 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:26:
[...]

slim hoor, om dit eronder te zetten *O* _O- d:)b
Is gewoon mijn onderschrift en staat onder ieder bericht van mij :P

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
"Verder kan ik je zeker aanbevelen om naar de Z4 te kijken. Mijn zusje heeft die ook en kan veel harder dan de X530 van mij (die vind ik nog al eens aan de zachte kant ) en klinkt stuk-ken mooier! Het is dan wel weer 2.1"
oeps, overheen gelezen.... B)

ik hoop dat er snel weer een aanbieding komt!

en het is een leuk onderschrift hoor :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
alweer meer dan 2 weken geen vooruitgang, maar mijn verjaardag op 9 april komt wel weer steeds dichterbij en ik kijk er ook echt naar uit! d:)b
Ik wil de z-5500 eigenlijk uiterlijk op 9 april hebben :+
Ik ben alleen nog steeds een beetje aan het rondkijken en was aan het googlen.
Ik vroeg me af of alle kabels nu eigenlijk naar de subwoofer moeten of naar het controlecentrum.
Eigenlijk heel logisch naturlijk, want de versterker zit in de subwoofer :Y)

Ik kwam op google plaatjes tegen, en wat denk je, de bron was tweakers,net >:)

Het was dit bericht van FeaR1986: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31569799
Hij laat hier 2 foto's van de achterkant van de z-5500 zien.
Als ik nu een z-5500 koop welke versie zou ik dan krijgen?
En als ik de keuze heb, welke versie is dan het beste, en moet ik dan kiezen?

weer bedankt, we komen steeds een stap dichterbij, ik ben de nachtjes al zo ongeveer aan het aftellen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05
Volgens mij is de versie met losse speakerdraden de eerste versie en werkt Logitech nu met de versie met de RCA-ingangen. Welke het beste is maakt niet uit, want in de kern zijn de speakerdraden toch gewoon hetzelfde. Alleen de stekker is anders: bij de ene (nieuwere) is het RCA male en bij de oudere heb je eigenlijk geen stekker.

Maar welke versie je ook hebt: de control-pod gaat met de dikke kabel naar de subwoofer en de speakers met de luidspreakerdraad. Dus achter de subwoofer gaat het een grote kabelbende worden :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
FeaR1986 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:57:
Volgens mij is de versie met losse speakerdraden de eerste versie en werkt Logitech nu met de versie met de RCA-ingangen. Welke het beste is maakt niet uit, want in de kern zijn de speakerdraden toch gewoon hetzelfde. Alleen de stekker is anders: bij de ene (nieuwere) is het RCA male en bij de oudere heb je eigenlijk geen stekker.

Maar welke versie je ook hebt: de control-pod gaat met de dikke kabel naar de subwoofer en de speakers met de luidspreakerdraad. Dus achter de subwoofer gaat het een grote kabelbende worden :P
ok, bedankt, ik moet nog ff gaan kijken waar ik de subwoofer kwijt kan.
zal wel lukken hoor.
mijn moeder zei: hang hem onderaan je bureau, ik zeg: ben je gek, dat ding weegt 20 kilo! :9
zal hem denk ik op de grond gaan zetten, zo centraal mogelijk, lijkt me het handigste met kabels.

in ieder geval weer bedankt,

nog ongeveer 2 maanden wachten... |:( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De nieuwe zijn juist met losse draden hoor :) Die van mij ook, handig juist, dan kan je ook langere kabels aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jazzle schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:50:
De nieuwe zijn juist met losse draden hoor :) Die van mij ook, handig juist, dan kan je ook langere kabels aansluiten.
Oké, weer wat geleerd.
Dan hebben ze alleen op een bepaalde site wel de oude versie getest, terwijl de review uit 2009 kwam. Maar wat een dunne dropveters zitten er op die set. Nu zegt dikte niet alles, maar denk dat je blij mag zijn als de draden de 0,5mm³ redden. Dat is wel erg budget :X
yannickie111 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:44:
[...]ok, bedankt, ik moet nog ff gaan kijken waar ik de subwoofer kwijt kan.
zal wel lukken hoor.
mijn moeder zei: hang hem onderaan je bureau, ik zeg: ben je gek, dat ding weegt 20 kilo! :9
zal hem denk ik op de grond gaan zetten, zo centraal mogelijk, lijkt me het handigste met kabels.
Subwoofers moet je sowieso niet echt onder meubels hangen. Kans dat het gaat resoneren is dan aanwezig en is niet echt je van het. Idem met dat je subwoofers ook niet in kasten moet plaatsen om dezelfde reden. Het kan wel, maar het geluid zal er niet echt beter van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
nee, inderdaad.
om die reden wil ik hem er niet onder hangen.
ons mam zei: maar de subwoofer trilt niet...
ik zei tegen ons mam: wat is geluid? juist: trillen van lucht, en hoe kan hij dan niet trillen?
Oké, weer wat geleerd.
Dan hebben ze alleen op een bepaalde site wel de oude versie getest, terwijl de review uit 2009 kwam. Maar wat een dunne dropveters zitten er op die set. Nu zegt dikte niet alles, maar denk dat je blij mag zijn als de draden de 0,5mm³ redden. Dat is wel erg budget
maar ik heb in de winkel naar de kwaliteit geluisterd, en die was vond ik ik echt dik in orde!
en je kunt (als dat nodig mocht zijn) de kabels toch vervangen?
hoe zitten ze trouwens aangesloten op de speakers?
met een stekker, of ook zonder stekker?

en het maakt dus eigenlijk ook in kwaliteit niet uit: met of zonder stekkers.
met stekkers lijkt mij persoonlijk beter, maar maakt verder ook niks uit;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yannickie111 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:28:
nee, inderdaad.
om die reden wil ik hem er niet onder hangen.
ons mam zei: maar de subwoofer trilt niet...
ik zei tegen ons mam: wat is geluid? juist: trillen van lucht, en hoe kan hij dan niet trillen?
Probleem is dat de subwoofer kan gaan resoneren in de kast/beugels waar je hem in ophangt. Subwoofers horen gewoon op de grond te staan, punt uit :P
en het maakt dus eigenlijk ook in kwaliteit niet uit: met of zonder stekkers.
met stekkers lijkt mij persoonlijk beter, maar maakt verder ook niks uit;)
Zijn de meningen nog steeds over verdeeld. Aan de ene kant zou met klemmen beter zijn, want dan zit er niet nog een overgang tussen. Dus de kabel zelf is meteen de stekker en dat zou volgens sommigen beter zijn. Maar aan de andere kant wordt er in de hifi-wereld ook veel gebruik gemaakt van bananenpluggen en spades. En dat is dan ook weer een "stekker" er bij. Dus het spreekt zich wat tegen, maar daar wordt in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 veel over gediscussieerd. Maar ik zou me er geen zorgen over maken...
hoe zitten ze trouwens aangesloten op de speakers?
met een stekker, of ook zonder stekker?
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/fd/2e/0151224128a08492a2007010.L.jpg

Met klemmetjes dus :)
Dus je zou de kabels kunnen vervangen mocht dat nodig zijn. Dit in verband met het verlengen of iets in die trant. Of gewoon leuk 6mm³ kabel nemen en dat er in proppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
van 0.5mm³ naar 6mm³ :+
ik kijk inderdaad wel eens in dat forum van kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht, maar soms vind ik dat echt onzin wat daar staat. :X
maar goed, ik wil geen mensen op de tenen trappen, dus als mensen 150 euro voor een HDMI kabel uit willen geven, dan mag dat hoor :z

p.s: waar staat mm³ eigenlijk voor?
het is toch geen kubieke mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nee, dat moest ook mm² zijn. Maar sommige mensen hebben nogal dikke vingers toetsenborden met kleine toetsen en dan gaat het wel eens fout :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
FeaR1986 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:49:
Nee, dat moest ook mm² zijn. Maar sommige mensen hebben nogal dikke vingers toetsenborden met kleine toetsen en dan gaat het wel eens fout :+
:+ ok, vond het al raar :9
tja, misschien moet je toch maar eens overstappen naar een senioren toetsenbord, met extra grote toetsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik kreeg net de mediamail van mediamrkt binnen en bekeek hem even.
vrijdag 29, zaterdag 30 en zondag 31 januari een actie: "BTW, weg ermee!"
zie: http://www.mediamarkt.nl/...d=29772&special=btwactie#
dit lijkt mij een zeer interessante aanbieding om mijn z-5500 te kopen, of niet?
ik weet zo niet precies wat hij kost bij media markt, maar....
als je op de link klikt staan daar wat productgroepen waarvoor deze actie niet geldt, ik weet niet zeker of de z-5500 dus in deze groep valt?
weten jullie het, en wat vinden jullie er van?

ik zou eigenlijk willen wachten met kopen tot mijn verjaardag op 9 april, maar ik heb de prijs de laatste tijd alleen maar zien stijgen, en wil hem nu eigenlijk al wel heel graag hebben! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yannickie111 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:07:
ik weet niet zeker of de z-5500 dus in deze groep valt?
weten jullie het, en wat vinden jullie er van?
Z-5500 is een geluidssetje voor de pc. Dus die kan zowel onder "computer" en "hifi" vallen. Lekker gaan halen dan zou ik zeggen. Mits ze natuurlijk geen 400 euro voor die set vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
FeaR1986 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Z-5500 is een geluidssetje voor de pc. Dus die kan zowel onder "computer" en "hifi" vallen. Lekker gaan halen dan zou ik zeggen. Mits ze natuurlijk geen 400 euro voor die set vragen :P
nou, morgen ben ik net vrij van school, een studiedag :)
er staat bij veelgestelde vragen: verhoogd media markt de prijzen, om daarna korting te geven?
ze zeggen van niet....

ik ga maar eens ff aan ons pap of mam vragen of ze een ritje naar eindhoven willen maken met mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
nog even een update:
ik heb net ff naar media markt gebeld om te vragen of de z-5500 op voorraad is (de vorige keer dat ik er was, was hij dat niet.)
na meer dan een half uur aan de telefoon gehangen te hebben, nog steeds niemand aan de lijn, wat een .... winkel zeg! :r :(

edit: net nog een keer gebeld, en ze nemen op YES!
hij kost daar 299 euro, dus met die actie nog ongeveer 250 en een beetje.
alleen kunnen ze door de telefoon niet vertellen of hij op voorraad is 8)7
snap ik, het is ook lastig om ff naar het schap toe te lopen en te kijken, maar ja...
ik ga vragen of we vanmiddag naar eindhoven kunnen, en dan maar hopen dat hij er is! :)

[ Voor 40% gewijzigd door yannickie111 op 29-01-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yannickie111 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:04:
edit: net nog een keer gebeld, en ze nemen op YES!
hij kost daar 299 euro, dus met die actie nog ongeveer 250 en een beetje.
Wilde gaan ranten dat je dan net zo veel kwijt bent als bij gewone winkels, maar zie net dat je bij veel ketens net geen €300,- betaald voor dat setje. Hoop voor Logitech dat ze toch niet nog meer de prijs omhoog gaan gooien, want dan komen de (betere) setjes van Teufel toch eerder aan het licht bij een eventuele aankoop en vergelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:47

reiker

dan jij!

yannickie111 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:04:

[...]
ik ga vragen of we vanmiddag naar eindhoven kunnen, en dan maar hopen dat hij er is! :)
Anders moet je maar naar Groningen komen, hier hadden ze van de week nog een stapeltje staan :+

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
nou, wat is media mrkt een minder plezierige winkel.
ik had mijn vader vandaag zover gekregen om even mee naar media markt te gaan, en daar dus de z-5500 van 300 euro, met 19% korting, dus ongeveer 250 euro te halen.
mooie actie vind ik.

Mijn vader had nog een keer gebeld van te voren, daarvoor ook al gebeld, maar na een half uur nog steeds niemand aan de lijn. de 2e keer wel, hij vroeg: hoeveel kost de z-5500 bij jullie, want op die site van media markt staat niks. ze zeiden 299 euro, toen vroeg ie: gaat daar de 19% korting nog vanaf: ze zeide: ja! nou, ook nog maar even gevraagd of hij op voorraad was: ja meneer, dat kunnen wij niet zeggen...wellicht omdat het druk was...

toch maar op de gok naar eindhoven gegaan.
na best veel stilstaan met de auto, toch aangekomen in eindhoven, en we lopen meteen de media markt in, ook meteen hup de roltrap op naar de eerste verdieping voor de z-5500!
er stond weer een werkend exemplaar, dus misschien....
een eindje verderop stond een hele pallet vol met z-5500's, ik was heel erg blij!
dus wij zeulen een doos (toch best zwaar :+ ) mee naar beneden, en gaan naar de kassa.
de doos wordt gescand, en wat voor prijs geeft de kassa aan: juist 299 euro, en geen 250! :N
Gezegd dat de korting er nog vanaf moest, de cassiere wist van niks, dus even de manager erbij geroepen.
Die zegt: Nee, de 19% geldt niet, want dit is een computeraccessoire, en die doen niet mee! (Ik vind de z-5500 geen computeraccessoire, maar ..

We hebben gezegd dat we nog hadden gebeld en dat er korting op zat *knip*

Nou, dus om een heel verhaal kort te maken:
*knip*

maar goed, ik heb nu helaas dus nog geen z-5500 :'(
In de pricewatch is hij 279 euro bij 4 launch (ook in eindhoven), 30 euro duurder dan bij media markt dus, maar ja...

ik ga hem daar toch wel bestellen, *knip*

Dat je niet tevreden bent over de Media Markt is tot daar aan toe, maar dit is gewoon ranten en niet geaccepteerd op GoT. Althans niet op deze manier, het kan wel wat subtieler en zakelijker...

edit:
reiker schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:14:
[...]

Anders moet je maar naar Groningen komen, hier hadden ze van de week nog een stapeltje staan :+
Groningen is wel erg ver :+
en het is en blijft media markt, *knip*

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 29-01-2010 18:55 . Reden: Rant ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb hem binnen!
Wat een geweldige set!
Super geluid, bij muziek, films, alles!
Ik ga er erg van genieten.
allemaal bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 17:31
prijzen van z5500's zijn omhoog gegaan zelfs bij de mediamarkt hahaha

herrinener mij nog toen ik mijn z5500 kocht via alternate was toen 263 euro en was toen bij mediamarkt iets van 270..280

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Remmes_NT schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:17:
prijzen van z5500's zijn omhoog gegaan zelfs bij de mediamarkt hahaha

herrinener mij nog toen ik mijn z5500 kocht via alternate was toen 263 euro en was toen bij mediamarkt iets van 270..280
jep, kijk maar eens in de pricewatch naar de grafiek.
dan zie je dat hij meer dan 5(!) jaar geleden gestart is met ongeveer 300 euro, naar beneden gezakt naar 180, maar nu zit ie alweer op ongeveer 280.
waar zou dit aan kunnen liggen?
maar ik vind het nu eigenlijk niet meer erg, als de prijzen nu naar beneden gaan, voel ik mezelf niet erg slim... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
yannickie111 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:43:
[...]
waar zou dit aan kunnen liggen?
Vraag en aanbod?
Zoals gezegd is de Logitech Z-5500 een setje welke niet veel concurrentie kent. Alleen Creative heeft een gelijk setje qua prijs, maar die zie je niet veel meer. En daarna komt dus Teufel die qua prijs weer een stukje hoger liggen.

Oftewel kent de Z-5500 (bijna) geen concurrentie en kunnen ze qua prijs doen wat ze willen. En zoals je ziet wordt dat er maar al te graag voor betaald. En neem maar aan dat ze daar veel op verdienen en de prijs nog naar beneden kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
FeaR1986 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 23:19:
[...]

Vraag en aanbod?
Zoals gezegd is de Logitech Z-5500 een setje welke niet veel concurrentie kent. Alleen Creative heeft een gelijk setje qua prijs, maar die zie je niet veel meer. En daarna komt dus Teufel die qua prijs weer een stukje hoger liggen.

Oftewel kent de Z-5500 (bijna) geen concurrentie en kunnen ze qua prijs doen wat ze willen. En zoals je ziet wordt dat er maar al te graag voor betaald. En neem maar aan dat ze daar veel op verdienen en de prijs nog naar beneden kan....
ja, ik verwacht ( met mijn economische kennis) dat zolang er geen concurrent van de z-5500 komt, en er nog steeds veel verkocht worden, dat de prijs niet zal zakken O-)

edit: hier: productreview: Logitech Z-5500 Digital review door yannickie111 staat mijn productreview erover.
dus als mensen interresse hebben...
laat hier, of vij de review ook even een comment achter met wat je ervan vindt, en wat er beter kan :)

[ Voor 17% gewijzigd door yannickie111 op 05-02-2010 14:19 ]

Pagina: 1 2 Laatste