Opzoek naar geschikte NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

• pj.scholten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09-2025
Hallo,

Wie kan mij vertellen welke NAS geschikt voor mij zou wezen ?

Ik ben van plan mijn externe harde schijf eraan te hangen.
Ook wil ik mijn printer eraan koppelen.
Hij moet ook een download cliënt hebben.

Graag hoor ik jullie suggesties.

Paul

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Start eens met Google zou ik zeggen.

En hier op dit forum zijn ook genoeg topics te vinden over dit onderwerp.

[ Voor 35% gewijzigd door ScrooLoose op 19-12-2009 21:12 ]

Smiling as the shit comes down...

• pj.scholten
Op internet weet ik niet echt een website te vinden waar ik aan kan vinken waar hij aan moet voldoen.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 12:55
Als ik jouw was zou ik even een kijkje nemen in het Het grote NAS Overzicht Topic

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• pj.scholten
In de NAS Topic kan ik heel goed zien welke aan mijn wensen voldoet.
Ik heb enkel geen idee wat er dan nog meer bij zit.
En dat maakt het voor mij onduidelijk.

Vandaar deze vraag.

[ Voor 12% gewijzigd door pj.scholten op 19-12-2009 21:31 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 10:49
pj.scholten schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:30:
In de NAS Topic kan ik heel goed zien welke aan mijn wensen voldoet.
Ik heb enkel geen idee wat er dan nog meer bij zit.
En dat maakt het voor mij onduidelijk.

Vandaar deze vraag.
Dan ga je toch voor elke NAS die aan je wensen voldoet kijken wat het ding precies allemaal kan?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hij moet ook een download cliënt hebben.
Http? Ftp? Usenet? Torrent?

Duidelijker je eisen (voor jezelf) opschrijven leidt sneller tot de juiste NAS :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pj.scholten
Mijn computers hier thuis + Playstation 3 moeten zonder probleem op de NAS kunnen komen.
Ik sluit mijn externe schijf eraan dus er hoeft geen harde schijf in.
Vanaf elke computer moet ik kunnen printen.
En vanaf elke computer moet ik een download kunnen plaatsen.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik weet niet welke NAS een printer kunnen aan sturen maar dat probleem kun je eventueel ook met een draadloze printer server oplossen (+-€30-40 ?)
Ik heb alleen maar ervaring met NAS hardware van Synology maar die kunnen verder alles wat jij wil.

Smiling as the shit comes down...

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom bouw je die hd dan niet gewoon in? Scheelt weer een los apparaat + kabel, lager stroomverbruik, hogere prestaties doordat het niet door over een (trage) USB-verbinding hoeft. Dan heb je ook meteen genoeg aan een NAS met maar 1 USB-poort voor de printer.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 15:23
Geen idee wat je nu zoekt (een NAS waar geen schijven in zitten?) Maar volgens mij kan je aan de meeste routers ook printers en externe harde schijven hangen (dus dat kan al een oplossing zijn) en verder kan de QNAP TS239 ook usb printers delen (niet geprobeerd maar ik kwam het van de week in de configuratie tegen).
Deze nas heeft ook ondersteuning voor downoad clients, maar is vrij prijzig.

• pj.scholten
Dat is een goeie.
Om het simpel te houden ga ik opzoek naar een NAS met harde schijf.
Mijn router heeft geen usb ingangen.
Het mooie van een ingebouwde download client is dat ik de computers uit kan doen.

[ Voor 41% gewijzigd door pj.scholten op 19-12-2009 22:09 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-02 12:55
Je kunt ook gewoon de pricewatch gebruiken en op basis van je eisen (# bays, printerserver, torrent etc) een shortlist maken. Vervolgens kan je dan op zoek gaan naar reviews en gebruikers ervaringen. Dit is denk ik veel handiger dan in het wilde weg vragen stellen. Als je namelijk voor jezelf precies weet wat je eigenlijk wilt gaan doen met het product en wat voor soort product je zoekt, kan je gerichte vragen stellen waardoor je ook makkelijker geholpen kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door sunturion op 19-12-2009 22:11 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

pj.scholten schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:00:
Dat is een goeie.
Om het simpel te houden ga ik opzoek naar een NAS met harde schijf.
Mijn router heeft geen usb ingangen.
Het mooie van een ingebouwde download client is dat ik de computers uit kan doen.
Weet je wel wat een NAS is of waar de letters voor staan? NAS = Network Attached Storage, dit wil zeggen dat je altijd hardeschijven in een NAS zult vinden of kunt plaatsen. Er zijn NAS devices waaraan je ook nog weer een USB hardschijf kunt aansluiten, als extra om de storage capaciteit te kunnen uitbreidenl.

Verder geef je aan je al aan een aantal NAS devices te hebben gezien welke voldoen aan je eisen (USB voor printer en/of hardeschijf en download ondersteuning), ik zou zeggen zoek kijk naar je butget, zie welke NAS daar in past en bekijk nog eens een review van de specifieke NAS of zoek naar commetaar hier op het forum, bevalt het koop hem.

Aangezien je zoals gezegd al aangeeft NAS devices gevonden te hebben welke aan jou eisen voldoen hoef je alleen nog maar naar je butget te kijken. Daarnaast is er hier meerdere malen naar al bestaande topic's verwezen waarin alle informatie in staat waarnaar jij vraagt. Daarom lijkt mij dit topic nogal overbodig en sluit ik het bij deze.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2009 22:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.