Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
In plaats van dit rampenverhaal op te lossen lijkt me een betere copingstijl om gewoon meer kleren aan te doen.

Voeg twee lagen kleding toe (thermoshirt en nog een laag) en je ruimtetemperatuur kan 4c omlaag zonder dat het oncomfortabel wordt. Over een jaar gezien scheelt dat 30% op je energieverbruik voor ruimteverwarming.

Een thermoshirt van Icebreaker (merino wool) geeft erg veel warmte, en is een eenmalige investering van zeg, 50 euro. Je kan ze vrij lang aan hebben voordat ze niet fris meer ruiken.

Goedkopere thermoshirts zijn er ook, synthetisch, maar deze vind ik minder fijn, gaan eerder stinken, kriebelen, etc.

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

SpiceWorm schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 01:49:
In plaats van dit rampenverhaal op te lossen lijkt me een betere copingstijl om gewoon meer kleren aan te doen.

Voeg twee lagen kleding toe (thermoshirt en nog een laag) en je ruimtetemperatuur kan 4c omlaag zonder dat het oncomfortabel wordt. Over een jaar gezien scheelt dat 30% op je energieverbruik voor ruimteverwarming.

Een thermoshirt van Icebreaker (merino wool) geeft erg veel warmte, en is een eenmalige investering van zeg, 50 euro. Je kan ze vrij lang aan hebben voordat ze niet fris meer ruiken.

Goedkopere thermoshirts zijn er ook, synthetisch, maar deze vind ik minder fijn, gaan eerder stinken, kriebelen, etc.
Zien er erg fraai uit en lijken me ook fijn zitten, helaas hebben de 'goedkopere' uitvoeringen geen col.
Zijn ze ook fijn voor bv schaatsen/fietsen/hardlopen/wintersport? En hoe vaak was je ze (dan)? En gebruik je dan speciaal wasmiddel? Want dat heeft wel enige invloed op de TCoO 8)

Hier komt iets hips te staan

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 16:49

BiLo

PSN: toiletcleaner

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:34:
Ik heb zelf erg last van tocht. Ik zou graag alle naden in het kozijn eens na willen kijken op kieren. Alleen is het probleem dat er in alle kamers een verwarming voor zit.

Anders had ik alles even met kit dicht kunnen spuiten.

Ik word er echt niet goed van. We hebben al dubbel glas en van dat folie achter de radiator. En nog voel je koude lucht als je achter de computer zit. Erg vervelend...
die folie is er niet om achter de kachel te isoleren, slechts of de straling van de kachel de juiste kant op te ketsen.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
* kaos001 meldt zich.

Heb ook jarenlang met een gaskachel gezeten en slechte isolatie. Inmiddels overal CV dus geen problemen meer, maar ik ken de terror maar al te goed.

Tips :

- Dikke gordijnen
- Warme kruik mee in bed
- Muts op (als je hoofd warm is, is je gevoel van kou eens stuk minder)
- Kaarsjes aan in huis, komt een stuk meer warmte vanaf dan je zou denken

Soundcloud

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 09:53
HyperMan schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:33:
Zien er erg fraai uit en lijken me ook fijn zitten, helaas hebben de 'goedkopere' uitvoeringen geen col.
Zijn ze ook fijn voor bv schaatsen/fietsen/hardlopen/wintersport? En hoe vaak was je ze (dan)? En gebruik je dan speciaal wasmiddel? Want dat heeft wel enige invloed op de TCoO 8)
Juist deze van merino wool zijn erg fijn als je afwisselt met bewegen. Ze isoleren minder de temperatuur hoog is (vermoedelijk een systeem van die schapen zelf 8) )
Ik heb ze gekocht voor de zeiltochten in oktober, waar je activiteit en rust vaak afwisselt. Met andere thermo sta je je tijdens de activiteit kapot te zweten en vanwege het zweet heb je het daarbuiten koud. Met de merino wool shirts is dat effect veel minder sterk. Ik was ze een keer in de week tot twee weken (gebruik daarnaast ook syneo5 antitranspirant, 7 dagen werking) maar andere shirts kan ik max twee dagen aan. Synthetische thermo shirts kun je ook max 2 a 3 dagen aan.
Ik was ze gewoon op 30c met alle andere spullen. Ze moeten volgens mij niet in de droger maar ze komen ook bijna droog uit de wasmachine.

elektrische deken is trouwens ook een erg efficiënte verwarming en erg comfortabel. Efficiënt want het verwarmd een kleine ruimte, precies die ruimte die je warm wil hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door SpiceWorm op 03-02-2012 14:17 ]

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 22:04

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Na deze koude weken wil ik me volgende winter beter voorbereiden op de kou. We hebben overal enkel glas en de tochtstrip bij de deuren hebben ook wel hun beste tijd gehad.

Ik vraag me toch wel af of dat folie voor op je kozijnen niet makkelijk scheurt? Hoe sterk is dit? Ik heb het idee omdat er spanning op staat het snel kan scheuren als je er tegen aan stoot of met iets scherp er tegen aan komt?

Wat werkt beter, plexiglas of dat folie?

Een ander iets, het vocht uit je huis drijven. Nadeel is weer dat de boel dan statisch wordt. Heeft iemand hier een tip voor of is het simpelweg een keuze maken?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Plexiglas is natuurlijk VEEL sterker, maar ik weet niet hoe vaak jij met een scherp object tegen je raam aan stoot, maar ik ongeveer nooit :P. Het folie hangt er bij mij nog steeds prima bij. Als je er met een scherp mes tegenaan komt, scheurt het wel. Maar het scheurt niet van nagels ofzo. Het kan wel een stootje hebben (denk aan huishoudfolie, dat scheurt ook niet bij het minste of geringste).

De werking komt door de stilstaande laag lucht. Dus voor de werking maakt het niet uit of je plexiglas of dat folie neemt. Folie is alleen veel makkelijker aan te brengen en zelf te bewerken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Als dat folie het alleen van de stilstaande lucht moet hebben, dan is het wel een erg sub-optimale oplossing. Simpel dubbel glas (niet HR/HR+/HR++) heeft een een warmtegeleiding van ongeveer 2,8W/m²K in vergelijking met 5,8W/m²K voor enkel glas, 1,1W/m²K voor HR++ glas en 0,4W/m²K voor het beste triple-glas wat ik ken.

Als dat folie alleen een laag stilstaande lucht creëert, dan zal je dus van ongeveer 5,8W/m²K naar 2,8W/m²K gaan, wat een besparing van ongeveer 50% is. Als die folie echter ook nog warmtestraling reflecteert, dan kan dat een stuk beter worden. 1,5-2W/m²K ofzo.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het scheelt in comfort echt heel veel. Het verschil tussen een koud gat in je kamer waar niet tegenop te stoken valt en waar je echt 'koudestraling' vanaf voelt komen en een raam dat warmte redelijk binnen houdt.

De luchtlaag is bij mij met 8cm een stuk dikker dan in dubbelglas. Wat dat betekent weet ik niet, maar lucht isoleert wel goed. Ik kan me niet voorstellen dat dat folie effectief warmte reflecteert. De filmlaag op HR++ glas is ook van metaal volgens mij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 16:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kunt natuurlijk ook voorzetramen van glas nemen. Voorwaarde is dan wel dat je een redelijk kozijn hebt waar je de ramen op kunt monteren.
Voordeel van glas is dat je het waarschijnlijk ook met een metaallaagje kunt krijgen zodat je de voordelen van HR++ glas erbij krijgt: doorlaten van licht naar binnen en tegenhouden van warmtestraling naar buiten.

Signatures zijn voor boomers.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 22:04

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

We zitten in een huurhuis en hopelijk gaan ze dit jaar wat aan de gevel doen, maar anders voor de herfst wat folie plakken. Dat is volgens mij de goedkoopste oplossing en heeft een goed resultaat.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Wat ik overal lees is dat de folie gebruikt wordt bij enkel beglazing.
Ik heb een oude woning waar in de jaren 80 dubbele beglazing is ingezet. Nu ja, je hebt dubbele beglazing van nu en van 20 of 30 jaar geleden en dat is een groot verschil.

Iemand ervaring of do's or don't do it om folie te gebruiken bij dubbele beglazing?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:31:
[...]

Aan oude huizen valt weinig te doen. Het is een enorme investering om een oud huis weer een beetje isolerend te krijgen, daarom krijg je bij oudere huurhuizen gewoonweg een lagere huur. Voor isolatie en stookkosten ben je zelf verantwoordelijk, maar zoals dit topic ook bedoeld is gewoonweg zelfstandig tips gaan uitvoeren in je eigen huis.
Hoe kom je daarbij dan?

TS moet heel snel de woningbouw verzoeken en zonodig manen om deze woning leefbaar te maken. Overigens spreekt hier een ervaringsdeskundige: in mijn jaren40 huurwoning, waar ze natuurlijk ook liever niet meer in investeren ,hebben ze in EEN DAG de gaskachels verwijdert en centrale verwarming geplaatst. Niet meer dan normaal!

PVO

Pagina: 1 2 Laatste