Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
roy-t schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:32:
Ook is het in dit spel wel erg vaak zo dat je in je eentje, of met een groep van 3 honderden vijanden dood maakt. Viel me toch een beetje tegen.
Er zou weinig van een shooter overblijven als je maar 20 gasten hoeft neer te knallen he ;)
bram1984 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:12:
[...]

Sorry, het scheelt bij MIJ een hoop. Zo beter? Daarnaast verwijs ik niemands post door naar het rijk der fabelen, dus echt hetzelfde is je argumentatie niet echt.
Laat maar zitten ook :| . Jouw wetenschappelijk deductie: 'ik zette mijn laptop uit en ik had groene strepen' is natuurlijk gewoon aannemelijk en ik mag blijkbaar dan niet zeggen dat dat niet klopt omdat bij mij (en andere in dit topic) wel gewoon een goede connectie blijft.
Sorry daarvoor!

[ Voor 43% gewijzigd door SemperFidelis op 28-12-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ofwel scheelt er dan iets met je netwerk hardware- of softwarematig zoals je router/modem ofwel draait er iets op je laptop dat niet hoort zoals spyware/malware/trojans, anders is het quasi onmogelijk dat je laptop er voor iets tussenzit, kan ook puur toeval zijn dat net die paar keer wanneer je hem uitzet de connectie terug goed komt.

Je kan altijd monitoring aanzetten in Windows wat netwerk betreft, of install eens zoiets als peerblock op je laptop en kijk wat hij aangeeft wie er met je connect en hoe.

Zelf download ik gewoon door tijdens CoDMW2, en dat op een 4Mbit connectie met 50kb/s upload, soms tegen 300kb/s met upload van 10kb/s, eigenlijk nooit 'extra' last van lag of connectie verlies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ligt het misschien aan het platform? Ik speel op de 360. Het kan ook gewoon toeval zijn dat je een kuthost had toen je de PC aanhad en net toen je hem uitzette een andere host kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 20:19
De logica van torrents en lag die hier af en toe gelegd wordt is echt vreemd.

Situatie: beschouw je internet verbinding als een snelweg, we beschouwen alleen upload omdat dit meestal de limiterende factor is.

Stel we hebben 100Kb/s upload beschikbaar. COD heeft stuurt elke 15ms (60x per seconde) een packet over wat jij gedaan hebt en een vraag om data. Dit kost elke seconde ongeveer 50Kb en kun je zien als een redelijk constante stream. (Snelweg half vol, maar alles loopt lekker door).

Nu komen je torrents, stel je hebt je torrent client ingesteld om slechts 50Kb/s te gebruiken in de ideale wereld is deze 50Kb gelijk verdeeld over de hele seconde, in dit geval is er weinig aan de hand. Maar let wel het torrent protocol is gebaseerd op chunks, telkens een stuk sturen, dat controleren op data en dan de volgende. Ook is door de afhankelijkheid van vele peers, ipv 1 server de fluctuatie veel groter dan voor een spel. Zie het als spits, over de hele seconde (dag) komt er niet meer verkeer dan dat er soepel over de weg heen kan maar omdat deze vooral op geconcentreerde tijden komt (de spits) is er toch 'lag' omdat er file staat.

Ook is het zo dat je eigen torrentclient telkens packeten in bursts in de cache van je netwerkkaart (of de windows buffer daarvoor) zet. Hierdoor kan het ook nog eens zijn dat ondanks dat je niet aan je limiet zit je toch schokkend data verbind als bijvoorbeeld je buffer er zo uit ziet: CCCCTTTCCTTTTC. Dit zijn allemala maar minimale dingen die in miliseconden gebeuren maar alles bij elkaar kun je er toch last van hebben en kan het je ping nodeloos om hoog brengen.

De ene torrent client gaat hier misschien beter mee om als de andere, ook kan modem en router verschillen, en als je bij lange na niet aan je upload limiet komt heb je er misschien geen last van. Echter als je je torrent programma op unlimmited zet gaat het natuurlijk 'sowieso' fout. (Er is altijd wel nog wat upload te vullen door je torrents).

Dus ja het is een compleet valide idee dat torrents of andere programma's die veel gebruik van internet maken er voor kunnen zorgen dat je ping om hoog gaat (wat zich vertaalt in minder groene balkjes).

Hier zelf woon ik met huisgenoten, en inderdaad zodra iemand zijn torrents aan zet gaat de ping omhoog, en zodra die weer uit gaan, gaat de ping omlaag. Dit was hier zo, dit was in mijn vorige huis zo, en dit zal bij iedereen zo zijn als bovenstaande scenario's genoeg invloed uit kunnen oefenen.

Tuurlijk als je rustig met 10Kb/s loopt te torrenten op je 1000Kb/s lijn heb je geen merkbare last, maar het kan in normale scenario's wel degelijk uit maken.

I rest my case :).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:26
torrents = hoog aantal connecties
hoog aantal connecties = traag of trager internet als in: hoge ping.

[ Voor 10% gewijzigd door gotfurrr op 28-12-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

aex351 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:13:
Volgens mij is MP alleen echt leuk, maar dedicated servers worden schijnbaar niet ondersteunt dus ik ga dit spel niet kopen. Wie heeft dat nou weer verzonnen voor een MP spel. Dit gaat geen succes worden.
Ondanks het gemis aan dedicated servers spelen er op dit moment toch zo'n 85 duizend mensen de PC versie.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

bij een private match kan je als starter een map kiezen, als ze het syteem zo aanpassen dat je een private match kan starten, en vervolgens deze publiceert in een soort public list, waar anderen vervolgens kunnen joinen (oa sorteren op map) dat zou ideaal zijn, en niet eens heel moeilijk te realiseren lijkt mij.

Het is een kwestie van een lijst publiceren op de matchmaking server. zo kan je bewust een map joinen en heb je minder mensen die weg lopen als ze in een lobby komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

Seraphin

Meep?

Zo dan; het vredige kerstweekende weer bloeddorstig doorgebracht.
Dit was het tweede lange weekend waarin ik veel MW2 (ps3) heb gedaan, en de tussenstand is als volgt:

- Level 21
- Huidige speeltje: SCAR met heartbeat sensor & agoc scope.... kjoet :P
- Ik word niet meer de hele tijd kansloos afgeschoten (slechts nog 50% van de tijd) ;)

Ik had laatst zowaar mn eerste 5-killstreak; een hele verbetering ten opzichte van de 80000 deathstreaks die ik voor mijn gevoel al heb gehad (in werkelijkheid zijn het er natuurlijk minder.... 79999 of zoiets). In een care package (de mijne! ik doe niet aan jatten) zat ook een keer een stealth bomber... jammer genoeg was de match al afgelopen voordat ik die bom kon droppen.

In het algemeen moet ik zeggen dat het sociale niveau van spelers me juist erg meevalt; ik doe eigenlijk alleen TDM, en in het merendeel van de gevallen merk je toch een soor van spontane samenwerking. Dit zonder verdere communicatie: 90% van de spelers houdt gewoon zn mond. Jammer trouwens dat ik niet gewoon "mute all" in kan stellen; zo af en toe komt er wel een hijger en/of kinderstemmetje door mn speakerset. . . . te irritant voor woorden.

Ik blijf me nog steeds met enige regelmaat verbazen over de skill van sommige spelers. Sterker nog: zelfs kijkend naar de killcam kan ik soms niet geloven dat die andere dewd mij uberhaupt zag zitten/liggen/lopen (soms kan ik vol bewondering kijken, en heel af en toe vraag ik me af of die ander niet een super-duper-uber hack op zn ps3 heeft lopen).

Sniper rifles heb ik wat dat betreft een raar gevoel bij: als ik er zelf mee loop heb ik nooit iemand lang genoeg in beeld om te richten, maar als ik als vrolijk haasje door de hei huppel (bij wijze van), kijk ik 5 seconden later weer door de killcam naar iemand die in 0.5 seconden de scope stabiel tussen mijn ogen weet te positioneren. . . . .

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RayNbow schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:20:
[...]

Ondanks het gemis aan dedicated servers spelen er op dit moment toch zo'n 85 duizend mensen de PC versie.
Volgens mij is dat erg weinig hoor. Die aantallen zie je (als ik het me goed herinner) op de PS3 per game mode wel eens langs komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 11:06
Seraphin schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:41:
Jammer trouwens dat ik niet gewoon "mute all" in kan stellen; zo af en toe komt er wel een hijger en/of kinderstemmetje door mn speakerset. . . . te irritant voor woorden.
Zo moeilijk is dat toch niet?

Zodra de match begint of dat ik een match join, ga ik naar de speler lijst (select) en doorloop ik alle spelers binnen mijn team. Bij elke teammember ff op het x'je drukken en voila je hebt alle medespelers gemute :X . De tegenstander hoor je toch niet, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Binnen enkele tellen heb je geen last meer van irritant gehijg of geblèr van kids :*)

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op de PC is er wel een mute all in de options.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Op de 360 en volgens mij ook de PS3 kun je er ook gewoon voor kiezen om alle voice communications te blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delblanco
  • Laatst online: 16-06 12:09
Je kan toch ook het receive volume op 0 zetten? Probleem alleen is wel dat als je een keer met vrienden speelt je deze ook niet hoort en je wel door moet hebben dat je het volume op 0 had gezet 8)7 (Sindsdien gebruik ik alleen de steam voice chat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:50

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Seraphin schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:41:
Zo dan; het vredige kerstweekende weer bloeddorstig doorgebracht.
Dit was het tweede lange weekend waarin ik veel MW2 (ps3) heb gedaan, en de tussenstand is als volgt:

- Level 21
- Huidige speeltje: SCAR met heartbeat sensor & agoc scope.... kjoet :P
- Ik word niet meer de hele tijd kansloos afgeschoten (slechts nog 50% van de tijd) ;)

Ik had laatst zowaar mn eerste 5-killstreak; een hele verbetering ten opzichte van de 80000 deathstreaks die ik voor mijn gevoel al heb gehad (in werkelijkheid zijn het er natuurlijk minder.... 79999 of zoiets). In een care package (de mijne! ik doe niet aan jatten) zat ook een keer een stealth bomber... jammer genoeg was de match al afgelopen voordat ik die bom kon droppen.

In het algemeen moet ik zeggen dat het sociale niveau van spelers me juist erg meevalt; ik doe eigenlijk alleen TDM, en in het merendeel van de gevallen merk je toch een soor van spontane samenwerking. Dit zonder verdere communicatie: 90% van de spelers houdt gewoon zn mond. Jammer trouwens dat ik niet gewoon "mute all" in kan stellen; zo af en toe komt er wel een hijger en/of kinderstemmetje door mn speakerset. . . . te irritant voor woorden.

Ik blijf me nog steeds met enige regelmaat verbazen over de skill van sommige spelers. Sterker nog: zelfs kijkend naar de killcam kan ik soms niet geloven dat die andere dewd mij uberhaupt zag zitten/liggen/lopen (soms kan ik vol bewondering kijken, en heel af en toe vraag ik me af of die ander niet een super-duper-uber hack op zn ps3 heeft lopen).

Sniper rifles heb ik wat dat betreft een raar gevoel bij: als ik er zelf mee loop heb ik nooit iemand lang genoeg in beeld om te richten, maar als ik als vrolijk haasje door de hei huppel (bij wijze van), kijk ik 5 seconden later weer door de killcam naar iemand die in 0.5 seconden de scope stabiel tussen mijn ogen weet te positioneren. . . . .
Welk wapen je lekker vind spelen is erg verschillend per persoon. Dat hangt ook erg af van je speelstijl (camper/runner o.d.). Zelf ben ik ook helemaal niet van de sniper rifles, ik heb ze bijna nooit gebruikt.
Die "skills" waar jij het over hebt, heb ik me in het begin (t/m lvl 30) ook erg over verbaasd. Maar hoe vaker je speelt, des te beter ga je de levels begrijpen, en weet je waar je naar toe moet lopen zodat er anderen recht in je visier verschijnen, zonder dat ze jou zien.
Nog een voorbeeld hier van is in het level Afghan Afbeeldingslocatie: http://forum.i3d.net/attachments/technical-support-cod6-mw2/943193469d1259312436-call-duty-modern-warfare-2-info-helpdesk-5bmw2-5d-20-20afghan.jpg, waar je een granaat van beneden, over de "muur"(op het plaatje: perch) naar die hoge spot (op het plaatje: overhang) kan gooien -> Bijna altijd kills!

Zo zijn er tal van voorbeelden, per map verschillend, waar je door veel te spelen de juiste "spots" leert kennen. Uiteraard hangt het ook wel een beetje van je tegenstanders af, maar dan pas je je weer aan, en ga je een keer linksom in plaats van rechtsom, en val je ze van achter aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Vrijwel altijd een multikill: bij het begin van een potje Domination en je spawn bij A, gelijk een semtex gooien naar C. Daar staan 4 gasten te capturen en ik heb al zo vaak gehad dat je er 3+ pakt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

edit: ugh verkeerde topic

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 104511 op 28-12-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo