MSI P55-GD65 geen Speedfan-opties?

Pagina: 1
Acties:

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 20:21
Gegroet,

ik heb sinds vandaag een nieuw systeem in elkaar laten zetten. Voorwaarde van dit systeem is dat het stil moest zijn, daarop ook de cooler voor de CPU uitgezocht. Echter, het maakt nog behoorlijke herrie.

Specs:

Moederbord: MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3
CPU: Intel Core i7 Quad Processor i7-860
Cooler: Noctua NH-U12P SE2 CPU Koeler

Het probleem is (duh) dat de fan nogal erg veel geluid maakt. Nu probeer ik dit te regelen via Speedfan maar hier herkent het maar één fan:

Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/6458/snag001.jpg

Die ook nog eens niet te configureren blijkt:

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/6599/snag002.jpg

Ergo, de vraag: hoe krijg ik mijn fanspeed toch lager?

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

Daarbovenop kan je waarschijnlijk de fanspeed wel in de bios instellen. Qspeed heet het meestal. Zet hem op silent of standard en je hoort hem waarschijnlijk niet meer.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:30
Lang niet alle moederborden werken samen met speedfan, volgens mij heeft MSI zelf een tool op de CD om speeds en clock's te beinvloeden ( weet het niet 100% zeker )

En anders een Fan controller voor in de kast, werkt ook :D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je moet bij het tabblad 'Advanced' in de opties van Speedfan wel aangeven dat de dan 'software controlled' moet zijn. Zoals op dit plaatje. In het tabblad 'Fans' kan je dan het maximum en minimum regelen. :)

Maar het werkt niet op elk moederbord. Zoals hierboven ook al gezegd wordt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• A_J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12-2025

A_J

Heb je msi control center al gebruikt.
En je kan gewoon je fan op je mobo aansluiten en vervolgens in de bios je fan zo zetten dat hij de cpu bijv 40 graden probeert te houden waardoor hij in windows lekker stil is maar je kan ook 50 instellen want hij maakt dan wel herrie bij het gamen omdat hij probeerd de cpu op 40 te houden wat best lastig is afgezien van je cooler :P
maar ik lees net wat voor cooler je hebt en denk dat hij nog wel stil is op 45 graden hoor !

[ Voor 11% gewijzigd door A_J op 18-12-2009 14:11 ]

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 20:21
A_J schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:10:
Heb je msi control center al gebruikt.
En je kan gewoon je fan op je mobo aansluiten en vervolgens in de bios je fan zo zetten dat hij de cpu bijv 40 graden probeert te houden waardoor hij in windows lekker stil is maar je kan ook 50 instellen want hij maakt dan wel herrie bij het gamen omdat hij probeerd de cpu op 40 te houden wat best lastig is afgezien van je cooler :P
maar ik lees net wat voor cooler je hebt en denk dat hij nog wel stil is op 45 graden hoor !
Ik heb zowel in MSI Control Centre geprobeerd de fanspeeds aan te passen - werkt niet, het wil mijn settings niet saven, elke keer dat ik Controle Centre opnieuw opstart staat de fan vrolijk weer op 100%.

Als ik in de bios de fanspeeds probeer in te stellen werkt dit ook niet, heb 'm zelfs al een keer op target 70 gezet en max fanspeed op 0%, zelfs dan blijft de fan vrolijk op volle kracht draaien.

Klinkt alsof mijn mobo simpelweg deffect is?

• A_J
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-12-2025

A_J

weet ik niet maar je hebt je fan van je cooler tog wel op de cpu fan aansluiting geprikt he.
die target van 70 is inderdaad gek dat i dan niet stil wordt.
wat voor fan heb je erop zitten als ik vragen mag ?
Pagina: 1