ATI HD3870 in Crossfire passief koelen.

Pagina: 1
Acties:

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Beste Luitjes,

Jullie zullen wel denken.. waarom nog aandacht besteden aan zulke oude kaarten? =)
Ach ja, je moet toch wat doen?

Ik heb dus 2 HD3870's in crossfire draaien en ze maken flink wat herrie!
Ze draaien op een Gigabyte X38-DS4 in een Lian Li PC-A10

Nu vraag ik me af of een Accelero S1 of een Thermal right HR-03 gaat passen in combinatie met de side-cooler van mijn kast.
Zie hier de foto's

http://www.overclockercaf...s/Lian_Li_PC-A10/1019.htm
http://www.overclockercaf...s/Lian_Li_PC-A10/1020.htm

Kan iemand met deze koelers misschien meten hoeveel ze uitsteken naast de kaarten zelf? Want dat kan ik lastig schatten aan de hand van plaatjes.. wordt ook nergens opgegeven in de data :(

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25

ja, daag.

• Patvs
Juist zucht...
Aan die info heb ik helemaal niks... want die info had ik al.

Voor de mensen die mij niet begrijpen.
Ik wilde dus graag weten hoeveel centimeter de kaart uitsteekt naast de kaart zelf.
Alvast bedankt!

• [Remmes]
als je even goed kijkt dan zie je op het voorbeeldje dat de rand van de accelero bijna tegen tegen je rand van je mobo/backplate zal zitten... natuurlijk doen ze dit om de ruimte goed te bennuten... dus meet maar eerst eens hoevel ruimte je overhebt
Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/AccS1_Cooling0_320.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/GeForce-8800-GT-vs-GTS-vs-AMD-Radeon-HD-3850-vs-3870/8800%20gt%20with%20as1.jpg

gaat je niet lukken omdat de accelerero als verder uitsteekt dan dit 90 graden clipje om kaarten mee vast te zetten... en daarnaast heb jij dus je koeler

[ Voor 15% gewijzigd door [Remmes] op 18-12-2009 11:39 ]

ja, daag.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Ik kan je verzekeren dat dat niet gaat passen als je die side cooler erop hebt zitten. En passief die kaarten koelen..... het zijn heethoofden, weet niet of dat wel zo verstandig is.

www.ping-win.nl

Verwijderd

Zulke heethoofden zijn HD3870's toch niet?
Ik heb er wel één passief gehad met de Accelero S1, maar heb dan wel een goede airflow in mijn kast.

• [Remmes]
gaat je niet lukken omdat de accelerero als verder uitsteekt dan dit 90 graden clipje om kaarten mee vast te zetten... en daarnaast heb jij dus je koeler

ja, daag.

• Patvs
Jammer joh.
Ik dacht juist met die side cooler creeer ik extra airflow om over de grote heatsinks te blazen. Vandaar " passief" koelen.
De Thermalright HR-03 heeft ook een ziek grote uitstekende heatpipes he? (om over een videokaart heen te buigen. http://www.tweaknews.net/...rmalright_hr-03/img/4.jpg )

De Scythe Musashi is niet crossfire compatible... (zie: http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=26189)

Lastig zeg...
Natuurlijk kan ik de side fan van mijn PC kast weglaten, maar die wilde ik juist gebruiken om warmte van de videokaarten uit de kast te blazen.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Volgens mij heeft die kast flow genoeg om het zonder die side-fan te stellen. Gewoon 2 accelero S1s (evt Rev.2) en gaan met die, ehm stilte :9

Je zou, eventueel als je daar de ruimte voor hebt, de side-fan aan de achterkant als takeout fan kunnen plaatsen. Dan koelt 'ie de uiteinden van de accelero's.

Addicted to silent computing

• Patvs
Hmmmmm je brengt me in verleiding :)
ik lees veel goeds over die accelero's. En 1 fan minder is natuurlijk altijd goed. Maar ben bang dat de warmte daar blijft hangen. Die side fan aan de buitenkant monteren is geniaal, maar als ik hem omstoot is dat ook weer sneu.Wel Goed bedacht! met een duct kan het zeker werken!
zat anders te denken aan de Thermalright 2Rad GTX, die is wel slim maar die gebruikt 3 slots. (incl videokaart) Vraag me af of ik die thermalright 2rad GTX passief gebruik met die side fan, of dat voldoende is. Ik denk het niet
En ik heb nog een X-fi kaartje dus dat gaat niet passen een fan op de thermalright.

ben nog aan het uitzoeken!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Waarom de GTX? Die zijn juist bedoeld voor de nVidia kaarten :)

Besides, heb hier toevallig ook een HD3870 (niet in deze pc...) en een Thermalright T-Rad2 (welke overigens teruggaat, gisteren ontvangen :)) Anders had ik het wel even willen testen!

Succez :)

Edit: Heb je die T-Rad2 al? Want ik heb hem dus hier liggen, en die gaat je zonder fans erop maar 2 sloten kosten (incl. videokaart)

[ Voor 20% gewijzigd door Fid3lity op 30-12-2009 09:28 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hoe leuk dit ook is (ik kan het weten!!) lijkt het me eerlijk gezegd veel beter om die 2 kaarten te verkopen en dan samen met het geld dat je aan koeling zou besteden iets van een 4870/90 of 5770 te kopen. Van de 5770 is er zelfs een passief gekoelde versie van Club3D wat inhoudt dat ze zelf een Accelero erop hebben gepleurd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-01 16:11

TheTeek

TheTeek

Nero's tip is geen gek idee, je moet nu toch al snel weer 50 euro investeren voor betere koeling.
Een ander idee is je huidige koelers schoonmaken en de fanspeed aanpassen in ATI's control center.

Zelf heb ik nu twee 4850 kaarten met de accelero's passief gekoeld, voldoende airflow van voor naar achter of vise versa is voldoende, voorheen heb ik ook twee 3870 kaarten gehad in CF en dat werkte perfect kan me niet herinneren dat ik me irriteerde aan de koelers..., of had ik daar ook die accelero's op zitten...:-S
iig pasief koelen met de accelero's moet kunnen, alleen de investering is wat hoog.

Mocht je een kaart kwijt willen dan heb ik eventueel wel interesse...:P

No one knows what TheTeek is

Pagina: 1