Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beveiligingstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views

Verwijderd

Topicstarter
Hej allemaal,

ik ben bezig met een onderzoekje naar databeveiliging en vraag me af wat jullie vinden van deze stelling?

Het is voldoende om een mobiel data apparaat ( E-reader ) te beveiligen met een wachtwoord, vingerafdrukscan en het geheugen fysiek beveiligen (het apparaat kan niet opengesloopt worden zonder dat het geheugen kapot gaat).

Is dit voldoende of moet hier nog data encryptie bij?

Het apparaat heeft wifi en bluetooth.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vingerafdrukscan is met eenvoudige middelen te omzeilen - althans toch als je C't (of was het Chip?) moet geloven. Vingerafdrukken vind je overal op een apparaat.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
het ligt eraan waarvoor ga je het gebruiken.
is er een usb aansluiting bijvoorbeeld enz.
hoe komen de ebooks erop.
hoe ga je de ebooks zelf beveiligen enz enz.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Je beveiligd nu voornamelijk tegen ongeauthoriseerd gebruik, encryptie, identificatie etc

Maar hoe zit het met het risico op dataverlies? suggestie backuppen, ook je encryptie keys.

Als het apparaat wifi en bluetooth heeft zou ik dat standaard uitzetten. Op het moment dat je deze interfaces wel gaat gebruiken moet je de software dus ook up to date houden en alles wat verbindingen aan kan gaan zal vroeg of laat te maken krijgen met virussen.

Op het moment dat je dit ding aan je LAN hangt zal je het apparaat moeten scannen op virussen e.d. (er van uitgaande dat er geen virusscanners hiervoor bestaan).

Wat voor data komt er überhaupt op te staan? Bedrijfsgeheime informatie, een optie is ook om in de policies dit te verbieden.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Als ik je vraag/stelling zo lees heb ik erg het idee dat je die voor een studie doet. Nu is een discussie na aanleiding van een opdracht van school op zich prima maar een stelling hier neergooien en vragen wat wij hier van vinden past niet binnen GoT.

Mocht je een topic meer gericht op een discussie willen openen is dat op zich wel goed. Lees voordat je dat doet wel even dit door: Het algemeen beleid en BV Beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Dit topic is gesloten.