• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik wou graag overstappen naar de 5xxx serie overstappen.
Alleen weet ik niet echt of dit wel mijn bottleneck is, en welke 5xxx serie ik zal/moet kopen?
Specs:
E4500 @ 2,7ghz
Geforce 8600 GTS(als de Dxdiag klopt)
3 gb swissbit pc2-5300u 555 @ 385 hertz
En een waardeloze G31M-GS.

Nu ben ik van plan nu een 5xxx kopen, en volgend jaar, komt dit bord uit nieuws: Gigabyte heeft H57-moederbord op stapel staan .Het is een 1156 socket, dus dan wil ik mijn 5770 erin zetten, en een heel nieuw systeem :) (want er komen toch nieuwe proc's uit?) Want dit begint toch een beetje oud te worden.

Ik heb al benches opgezocht, en ik speel voornamelijk Company of Heroes, en nog wolfenstein ET.
En 5850 is beter dan een 5770 in company of heroes, en elke kaart doet het wel met ET
Ik speel wel op 1440x900, maar ga hoogst waarschijnlijk upgraden naar een Full-HD scherm.
Alleen is het nu verstandigger om: één 5770 te kopen en er dadelijk nog één voor crossfire.
Of nu een 5850 en die in crossfire ( is wel 2 x zo duur)?
Maar kun je ook een 5770 + 5850 crossfire doen ( nee toch :p ?)
Ik wil graag de 5xxx serie omdat deze directX 11 supporten en shader 5.0(en zuiniger zijn).

[ Voor 15% gewijzigd door alaintje op 17-12-2009 14:21 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

[Correct if wrong]
Je kan een 5xxx serie wel in Crossfire zetten met een andere 5xxx.
Nadeel is dan wel, 1 van de kaarten past zich aan naar de laagste.
Dus in feite heb je dan 2x 5770 in je pc.
[/correct if wrong]

Met de spellen die ik hier zie staan, kun je met een 5770 aardig vooruit. Een 5850 lijkt me een beetje overkill ;) Als je nu gaat upgraden naar een 22''~24'' scherm, en je wilt graag alle eyecandy aan, dan zou ik toch weer voor de 5850 gaan :o

What the BBQsaurusrex?

• alaintje
En is het raar als ik op een 107(ongeveer) centimeter scherm ga computeren in full HD??
Maakt het hertz dan ook wat uit, je hebt 500 Hertz tv's... Ik weet niet of je dit kunt vergelijken met fps.

En hoe-stom-ben je dan eigenlijk als je een 5870 en een 5770 in corssifre zet? een enkele 5870 is volgens mij nog sneller :p .
En ook nog wel wat andere spellen hoor ;) . in single modus(kuch*)

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 22:44
1 5850/5870 is al meer dan genoeg, meer zul je nu echt nog niet nodig hebben, zelfs op HD kwaliteit.

• alaintje
Oké, alleen een 5870 is wel 3 x zo duur dan een 5770.
Ik ben van plan de nieuwe 5770 te kopen, waar ergens gister nieuws over was.
Die is iets beter te overklocken :) . En dan kan ik beter 2 x een 5770 overklokken toch?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Op het moment is een HD5850 of een HD5870 duidelijk overkill voor je. Een HD5770 is een betere optie. Waarschijnlijk gaat die het ook nog heel aardig doen op 1920x1080. Mocht je dan toch performance tekort komen, kan je er altijd nog een HD5770 extra bij prikken. In games waar CF goed schaalt gaat dat aardig in de buurt komen van een HD5870. Houdt er wel rekening mee dat in games waar CF niet goed schaalt je nog steeds op de performance van een HD5770 zit. Ook zijn er vaker driver issues voor CF opstellingen. Dat zijn 2 nadelen die je af moet wegen tegen de besparing.

specs

• alaintje
Uhu, maar als ik dadelijk naar het i7 of i5 platform ga, dan kan de grafische kaart wellicht in de buurt van bottleneck komen(nog niet, maar als ik de processor flink opschroef ;) ).
En Company of Heroes vreet volgens mij wel crossfire, voor de rest xbox ik veel (360).
Dus mijn pc hoeft echt geen 1000 euro te kosten, liever goede investering in koeling.
Vandaar de 5770.
En of die een grote tv wel trekt, maar de grootte maakt volgens mij toch niet veel uit? Pixels veel meer.

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

alaintje schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:54:
Uhu, maar als ik dadelijk naar het i7 of i5 platform ga, dan kan de grafische kaart wellicht in de buurt van bottleneck komen(nog niet, maar als ik de processor flink opschroef ;) ).
En Company of Heroes vreet volgens mij wel crossfire, voor de rest xbox ik veel (360).
Dus mijn pc hoeft echt geen 1000 euro te kosten, liever goede investering in koeling.
Vandaar de 5770.
En of die een grote tv wel trekt, maar de grootte maakt volgens mij toch niet veel uit? Pixels veel meer.
Als beide een resolutie van 1920x1080 hebben heb je evenveel pixels maakt dus niet uit. Als je toch veel gamed op 360 voldoet de 5770 prima. Company of heroes kan je hier heel goed meespelen. Dat kon ik nog met mijn m7950GTX in mn laptop.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• alaintje
Ik heb hier nu een laptop alleen ik wil toch niet helemaal op low spelen.
Nu met mijn Oude pc een 8600 GTS haal ik ook 60 fps alles op laag @ 1440x900.
Alleen op hogere kwaliteit al snel 30 fps of lager, en al helemaal als ik een beetje meer van de zijkant begin te kijken krijg nik echt mega fram-drops.
Dit kan natuurlijk ook aan mijn proc liggen :) .
Bedankt, ik schaf mij nu maar de 5770 aan, en zonodig nog een voor crossfirex.
Eerst maar eens stevig overklocken.
Ik speel eigenlijk alle spellen zowat die der zijn, maar dan wel singleplayer. Alleen om ze te teste, als ze echt leuk zijn koop ik ze, maar heb nog niet zulke goede RTS gezien als Age of Empires, Total War, en CoH naaturlijk.

Gratzia mensen :D

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-07 08:38
iPims schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:24:
[Correct if wrong]
Je kan een 5xxx serie wel in Crossfire zetten met een andere 5xxx.
Nadeel is dan wel, 1 van de kaarten past zich aan naar de laagste.
Dus in feite heb je dan 2x 5770 in je pc.
\[/correct if wrong]
Bij deze ;) Alleen kaarten uit dezelfde serie kunnen worden gecombineerd, de snelheid wordt inderdaad aangepast naar de minste.

Met dezelfde serie bedoel ik 57xx of 58xx.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

De vraag over crossfire staat er vrij letterlijk in. Verder is het altijd geldverspilling om nu dingen te kopen die je pas later nodig hebt, en is het bijna altijd verspilling om een tweede (dan al verouderde) videokaart naast je originele te zetten ipv gewoon dan je oude HD5770 te verkopen en een op dat moment gangbare kaart in je bak te zetten.

Aangezien hier al zat over geschreven is en we van een Tweaker eigen inzet verwachten gaat dit dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.