[Verzamel] sneeuw in winter 2009/2010 in NL

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Zet ik expres tussen haakjes erachter wat ik bedoelde, komt het nog niet goed over 8)7

Wat ik bedoel is dus dat mensen hier niet posten met het idee van 'misschien krijg ik er commentaar op!' maar met het idee 'leuk, sneeuw, daar heb ik ook wat foto's van, laat ik ze eens posten'.

Dus niet dat ze geen commentaar willen, maar dat ze het niet per se hoeven/verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 15-01-2010 00:55 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:10
Mute schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:54:
Zet ik expres tussen haakjes erachter wat ik bedoelde, komt het nog niet goed over 8)7

Wat ik bedoel is dus dat mensen hier niet posten met het idee van 'misschien krijg ik er commentaar op!' maar met het idee 'leuk, sneeuw, daar heb ik ook wat foto's van, laat ik ze eens posten'.

Dus niet dat ze geen commentaar willen, maar dat ze het niet per se hoeven/verwachten.
Ik moet nodig op bed :P

Maar bij het dikgedrukte gaat het voor wat betreft fotografische ontwikkeling helaas mis.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 15-01-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Martijn-50d: als je die dozen 'weg' haalt op je windmolen foto. Ben benieuwd hoe dat kijkt, ik word met mijn aandacht daar naartoe getrokken. Is overigens ook het eerste wat ik zag. Terwijl volgens mij het ontwerp de windmolen is.
@Martijn-50d: eens met mijn voorgangers, ook niet echt bijzondere foto.
@martijn-50d: Voetstappen is mooi gedaan, vraag me wel af waar je scherp stel punt lag (was dat op een van de voetjes in het begin?). Die zou ik namelijk scherp verwachten. Kijkt in ieder geval lekker weg!
@martijn-50d: Jammer van de takken aan de rechterkant van de boot, verder prima compositie. Het mooiste was geweest als je geen huisje erbij had op de achtergrond. Maar dat kan je niet altijd kiezen ;). Verder wel oud-hollandsche-plaat.
@TranceSetter: Waar lag je scherp stel punt? Lag dat vooraan van de rails? Kan het moeilijk opmaken en ik zou verwachten dat het punt waar de rails begint scherp zou zijn om dan verder de foto uit te kijken.
@Vincent84: Ik had de crop gedaan dat het lijkt alsof het een eindeloze rij paaltjes was geweest. Dat je zeg maar de mensen aan de linkerkant eraf snijdt.
@Vincent84: Ik vind er erg veel wit aan de onderkant erop zitten. Dit had 50% minder gemogen van mij. Het gaat tenslotte om de mensen die aan het wandelen zijn of niet? :)
@Link0007: grappig, alleen net iets teveel blauw, komt onnatuurlijk over. Tenzij dit natuurlijk het idee was ;)
@Link0007: Leuk gedaan met de zon, jammer van lensflare. Soms kan het juist iets toevoegen, hier zie ik het als hinderlijk.
@Link0007: Ik had hem anders gecropped, ik vind hem namelijk erg wit.
@Link0007: De eerste voetstap had er van mij helemaal opgemogen. Verder volg ik de lijn en ben ik in een keer 'zoek' kan de voetstappen niet meer goed vinden.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Alle reacties natuurlijk met no offence! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Ghenzi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:43:
[...]
Wat mij stoort is dat je duidelijk ziet dat het door een raampje genomen is :)
Voorderest is je kleur en contrast e.d echt goed te noemen hier :)
Raampje? :? :)
En thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
@Martijn50D, @Ghenzi, @Trancesetter

Ik post het meer als een kiekje, stond in een torentje op een zeer instabiel plankje met een raampje van 20cm breed. Snel gemaakt tussen het werken door. Met de 17-40 kreeg ik nog niet alles er op. Het torentje krijg je natuurlijk niet weg. Het is daarom ook een kiekje.

edit: anders krijg je deze pano

Afbeeldingslocatie: http://www.davekorthouwer.nl/panorama.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Deef_K op 15-01-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@neefdave: kon je de camera niet meer naar beneden richten? Dat lijkt mij namelijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Zo. Ook nog even een plaatje spammen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4276575758_df0df565c5_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 17:54
@Herrick,
Op de vorige pagina staat die foto die in de pano verwerkt is. Zoals je weet verlies je bij pano's altijd een gedeelte. Als ik de tijd had gehad had ik het wel beter gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
@Herrick: de wazigheid icm de felle vlek van de zon maakt het net niet helemaal lekker.

Ik heb er ook een van afgelopen zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2765/4281811589_df24cc9ca8_d.jpg
(klikbaar naar flickr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
@Neefdave, had liever iets meer gezien van dat kasteel in het midden. Lin ks zit nu teveel wit naar mijn smaak.
@Herrick, Ik ben jaloers. Pracht plaat, mooi licht en mist. Prima kadrering.
@Jip_86, ik vind hem wat te hard.Redelijk standaard plaatje.

Hier nog eentje van mij, was al wat later op de dag.
Afbeeldingslocatie: http://www.ricksplace.nl/PSP/Tweak/Winter%202010%20tweak.jpg

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@apollo13:
Ik vind m netjes! Hij had iets omhoog gekund, iets meer lucht, iets minder sneeuw op de voorgrond. Maar alsnog vind ik m wel geslaagd. Een heel licht blauw graduated filter over de lucht zou misschien ook wel positief werken.

@ iedereen:
Joehooeee ze voorspellen dat t aan het einde van de maand weer hard gaat vriezen!
Misschien komt er nog wel sneeuw en anders kunnen we vast wel wat leuke schaats plaatjes verwachten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Wat is het geheim van de sneeuwfotografie eigenlijk? Vaak mist er iets aan kleur/zijn foto's erg dof heb ik gemerkt toen ik in de sneeuw bezig was. Voor een volgende keer zou ik daar nog wel wat aan willen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
jip_86 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:35:
Wat is het geheim van de sneeuwfotografie eigenlijk? Vaak mist er iets aan kleur/zijn foto's erg dof heb ik gemerkt toen ik in de sneeuw bezig was. Voor een volgende keer zou ik daar nog wel wat aan willen verbeteren.
Standaard een stop overbelichten, of bracketing toepassen.
Zie wikipedia: Wikipedia: Bracketing

apollo13

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Vergeet niet -als je een foto plaats- om anderen van commentaar te voorzien.