Ik heb een netwerk van verschillende pc's wat onderling verbonden is via een Linksys SD2005 Gigabit switch.
Met 1 pc heb ik problemen om op Gigabit snelheid te komen.
Inmiddels heb ik alle bekabeling vervangen door CAT6, STP kabels.
Mijn laptop, mijn oude pc (A7V33 WinXP met losse Gigabit netwerkkaart) én mijn download pc (P5Q-EM Win7) draaien probleemloos en constant op Gigabit snelheid.
Mijn gewone werk pc, een P5Q-EM met WinXP krijg ik echter niet op Gigabit snelheid.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, van de realtek site en van de microsoft site.
Met de laatste driver die ik via windows update binnenhaal, draait mijn systeem zelfs maar 10 Mbs.
Met oudere drivers kan ik helemaal geen verbinding maken.
Ik heb een P5Q-EM met onboard realtek 8111C PCIe Gigabit LAn controller.
Ben ik iets vergeten waardoor ik geen Gigabit heb?
Welke drivers gebruiken jullie die bij jullie wel voor Gigabit snelheden zorgen?
Aanvulling: WIN7 herkent de NIC als Realtek PCIe GBE controller.
WINXP herkent hem als Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit ethernet NIC
Met 1 pc heb ik problemen om op Gigabit snelheid te komen.
Inmiddels heb ik alle bekabeling vervangen door CAT6, STP kabels.
Mijn laptop, mijn oude pc (A7V33 WinXP met losse Gigabit netwerkkaart) én mijn download pc (P5Q-EM Win7) draaien probleemloos en constant op Gigabit snelheid.
Mijn gewone werk pc, een P5Q-EM met WinXP krijg ik echter niet op Gigabit snelheid.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd, van de realtek site en van de microsoft site.
Met de laatste driver die ik via windows update binnenhaal, draait mijn systeem zelfs maar 10 Mbs.
Met oudere drivers kan ik helemaal geen verbinding maken.
Ik heb een P5Q-EM met onboard realtek 8111C PCIe Gigabit LAn controller.
Ben ik iets vergeten waardoor ik geen Gigabit heb?
Welke drivers gebruiken jullie die bij jullie wel voor Gigabit snelheden zorgen?
Aanvulling: WIN7 herkent de NIC als Realtek PCIe GBE controller.
WINXP herkent hem als Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) PCI-E Gigabit ethernet NIC
[ Voor 7% gewijzigd door IJzerboot op 16-12-2009 21:11 ]