Audio PS3, hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335478

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een ps3 slim gekocht. Ik wil hem graag aansluiten op een pc scherm met een DVI aansluiting (adapter HDMI - DVI). Probleem hierbij is dat het geluid niet aanstaat.

Nu heb ik ff gezocht, en het blijkt dat er in de PS3 slim een optische geluidsuitgang zit.

Ik wil hiermee graag geluid uit mijn ps3 krijgen. Ik heb hiervoor een optische geluid kabel nodig, die makkelijk valt aan te schaffen.

Maar nu een probleem met de aansluiting. Ik doe de ene kant in de ps3, maar wat doe ik met de andere kant? in boxen (geen ingang?), in mn pc scherm (heeft ook geen uitgang voor geluid)...

graag jullie hulp :)

alvast bedankt,
Rolve

PS ik hoop dat dit topic hier goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Hopen dat je pc ook een optische ingang heeft, dat hebben alleen sommige losse geluidskaartjes, meeste hebben alleen optisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 22:07
Er is ook nog een tulp stekker meegeleverd, als het goed is kan je het geluid ook via die kant laten gaan.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

De PS3 kan op drie manieren audio versturen:
  • Via HDMI
  • Via de optische toslink
  • Via Stereo RCA (met behulp van de Multi AV-connector
Dus je speakerset zal dus over één van die aansluitingen moeten beschikken. Dus welke speakers heb je? Dan kunnen wij vertellen hoe je deze het beste aan kan sluiten en of het wel mogelijk is.

Of wat KeRsTmAnNeKe zegt kan ook:
Je verbindt de PS3 dan met de audio ingang van de pc en deze stuurt het geluid dan weer door naar de set die op de PC is aangesloten. Nadeel is dat je pc dan dus wel over een dergelijke ingang moet beschikken en dat de pc altijd aan moet staan om het geluid door te voeren.

Maar goed, dat is voor uit lopen op de zaken. Eerst dus eens vertellen wat de overige spullen zijn die je hebt en waar het op aangesloten moet worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is eigenlijk niet de bedoeling dat er een pc mee gemoeid is, de ps3, het pc scherm en eventueel boxjes moet en het doen.

en speakerset bedoel je dan boxen mee? mn boxen hebben geen ingangen, alleen van die standaard uitgangen (3.5 jack geloof ik dat ze heten, van die groene en roze) die passen iig niet in de ps3.

en wat betreft die tulpstekker, het past wel in de ps3 maar ik weet niet waar ik die andere kant in moet doen. of moet ik dan aparte boxen kopen? en waar moeten die dan aan voldoen?

de HDMI wordt zowiezo niks, ik ga op dit moment voo de optische toslink. Stereo RCA is latijn voor me.

Dus het gaat erom waar ik de andere kant van de geluidskabel in kan doen. Over je laatste opmerking: dat is dus juist de vraag waar die allemaal in kan ;)

Rolve

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 335478 op 16-12-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

Ik heb een vergelijkbare setup als jou. Ik heb ook mijn ps3 via dvi aangesloten op mijn monitor. Geluid heb ik via de multi-av out op mijn speakers aangesloten met behulp van een stekkertje als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/vt01ki0.jpg
(kost iets van een 2 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 335478 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:10:
en speakerset bedoel je dan boxen mee? mn boxen hebben geen ingangen, alleen van die standaard uitgangen (3.5 jack geloof ik dat ze heten, van die groene en roze) die passen iig niet in de ps3.

en wat betreft die tulpstekker, het past wel in de ps3 maar ik weet niet waar ik die andere kant in moet doen. of moet ik dan aparte boxen kopen? en waar moeten die dan aan voldoen?

de HDMI wordt zowiezo niks, ik ga op dit moment voo de optische toslink. Stereo RCA is latijn voor me.
"RCA" is een andere benaming voor tulp of cinch (stekker) als je op één van die woorden zoekt met afbeeldingen weet je wel waar ik het over heb, of wellicht met de andere namen ook al :)

Zoals ik het begrijp hebben je boxen dus een 3,5mm jack ingang. En dan kan je met het verloopje wat hierboven gepost wordt gewoon de speakers aansluiten op de PS3. Wel in het menu van de PS3 instellen dat het beeld over HDMI moet gaan en het geluid over de Multi AV-out, dus beeld en geluid gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w.l schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:15:
Ik heb een vergelijkbare setup als jou. Ik heb ook mijn ps3 via dvi aangesloten op mijn monitor. Geluid heb ik via de multi-av out op mijn speakers aangesloten met behulp van een stekkertje als dit:

[afbeelding]
(kost iets van een 2 euro)
hier kom ik bijna uit. Ik snap dat ik die kabel (rood en wit) in dat stekkertje moet steken, maar waar moet ik vervolgens dat stekkertje insteken? in het koptelefoonrondje van mijn boxen? want dat is de enige ingang die ik kan vinden op mijn boxen. En ik heb hem liever niet in mijn pc, want dan moet (zoals gezegd) mn pc altijd aanstaan als de ps3 aanstaat, en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-07 21:49
Anoniem: 335478 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:41:
[...]

hier kom ik bijna uit. Ik snap dat ik die kabel (rood en wit) in dat stekkertje moet steken, maar waar moet ik vervolgens dat stekkertje insteken? in het koptelefoonrondje van mijn boxen? want dat is de enige ingang die ik kan vinden op mijn boxen. En ik heb hem liever niet in mijn pc, want dan moet (zoals gezegd) mn pc altijd aanstaan als de ps3 aanstaat, en dat is niet de bedoeling.
Je moet juist zon stekkertje hebben met een ingang, dus waar je dat 3,5mm piemeltje van je boxen op aan kunt sluiten.

Afbeeldingslocatie: http://kabeltje.com/images/HQCA-A018_0.25.JPG

Deze dus. :) Alleen dan moeten die witte en rode geen uitgangen zijn, maar ingangen. Zodat je die van je PS3, erin kunt stoppen, en die 3,5mm jack van je boxen erin kunt stoppen.

Ik heb het zelf met beeld over HDMI, en geluid met zon verloopstukje. Werkt perfect :)

[ Voor 15% gewijzigd door SgtElPotato op 16-12-2009 21:47 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de kabel die jij showt kan weer niet in de ps3, dus heb ik in principe niets aan ;)

bestaat er een kabel waar aan de ene kant 3.5 in moet (de linkse kant van jou plaatje) en die je aan de andere kant in de ps3 kan duwen (zo'n brede, welke normaal aan de andere kant zit van die rood/wit/gele stekker)?

ik hoop dat ik nog te volgen ben..

Rolve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/10fuqhf.jpg

Zo een kabel moet je hebben.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry inderdaad het goeie antwoord was al gegeven, ik las het laatste stukje van je post verkeerd. Hartelijk dank, hier ga ik naar opzoek :)

Vraag beantwoord, hier mag een slotje op of weet ik veel hoe dat op dit forum gaat.

Rolve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Anoniem: 335478 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:57:
sorry inderdaad het goeie antwoord was al gegeven, ik las het laatste stukje van je post verkeerd. Hartelijk dank, hier ga ik naar opzoek :)

Vraag beantwoord, hier mag een slotje op of weet ik veel hoe dat op dit forum gaat.

Rolve
Ik zie ze alleen niet op kabeltje.com ofzo. Ik had hem gekregen bij mijn Z-2300 van Logitech.
Ik gebruik hem vrijwel nooit, dus als je hem niet kan vinden moet je maar even een e-mailtje sturen :).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Klopt, alleen zijn die soms wat lastig te vinden. Dus wat je ook kan doen is een 2 maal RCA female naar 3,5mm jack male halen deze dus en dan met een 3,5mm stereo female adapter op de plug van je speakers aansluiten. Deze twee onderdelen zijn wat minder zeldzaam bij lokale bouwmarkten en/of electronica winkels.

Zo'n 3,5mm stereo female ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/AC-047.JPG

Dus twee female ingangen zodat de male van je de eerst genoemde adapter (vanaf de PS3) er in kan en de andere kant voor de speakers.
Anoniem: 335478 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:57:
Topic blijft gewoon open en als het inactief wordt zakt het vanzelf wel en uit de lijst. Reden dat het topic open blijft is bijvoorbeeld dat je mocht je nog vragen hebben in hetzelfde topic terecht kan, dan hoef je dus niet een nieuw topic te openen. Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde
Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 16-12-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK ik snap je bedoeling, volgens mij gaat dit goedkomen.

Bedankt.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 335478 op 16-12-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedoel je deze dan? de naam was iets anders, volgens mij is het dezelfde maar voor de zekerheid ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/AC-010.JPG

die andere heb ik gevonden, 2 euro. Deze hier kost 75 cent dus goedkoper kan haast niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 335478 op 16-12-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat zijn ze inderdaad :)
Namen verschillen nogal eens, maar dat komt ten eerste al doordat RCA dus ook wel "tulp" en "cinch" wordt genoemd :)

Dus je krijgt dan:
PS3 AV Multi-out > rode en witte RCA stekker > het verloopje wat je noemt > 3,5mm female stereo adapter > speakers

Met het kabeltje van Antonyjeweet zou het sneller gaan:
PS3 AV Multi-out > rode en witte RCA stekker > dat kabeltje van Antonyjeweet > speakers

Maar zoals gezegd ben ik die kabel helaas nog niet heel veel tegen gekomen...
En als je beide onderdelen al gevonden hebt is het probleem al opgelost, want voor kwaliteitverlies en dergelijke hoef je niet bang te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 16-12-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog een klein vraagje:
ik heb nu die twee onderdelen gevonden op internet, op de site allekabels.nl . Maar ik lees hier en daar reviews dat dit een slechte shop is.

Wat raden jullie me aan? is dat toch goed genoeg om daar die tussenstukjes te kopen of kan ik beter erngens anders langs gaan? mn vader werkt dichtbij de mediamarkt (amsterdam) dus als daar deze tussenstukjes te vinden zijn zou dat mooi zijn, weet iemand dat toevallig?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00

ST10©DE

Dus.............

De tussenstukjes zullen allicht goedkoper zijn bij allekabels.nl, alleen zit je dan met verzendkosten denk ik?

Mijn ervaring is dat de lokale elektroboer met dergelijke kleine orders goedkoper zijn (als je de verzendkosten meerekent).

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343367

Hoi, wil voor het zekerheid ff checken of dit hetzelfde is als 3,5mm stereo female voordat ik hem besteld.

http://kabeltje.com/index..._page=popup_image&pID=369
http://kabeltje.com/35mm-stereo-koppelstuk-metaal-p-369.html

oftopic vraag is er verschil qua beeld kwaliteit/levensduur tussen de goedkopere/merkloze hdmi-dvi kabels en de wat duurdere?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is inderdaad een 3,5mm jack female - female verloopje.
Anoniem: 343367 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:43:
oftopic vraag is er verschil qua beeld kwaliteit/levensduur tussen de goedkopere/merkloze hdmi-dvi kabels en de wat duurdere?
Die discussie gaan we hier niet voeren. Daar is het volgende topic voor in het leven geroepen:
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343367

Hey fear1986 dankje voor het snelle reply, die topic ff snel doorgenomen en ik weet nu genoeg.
Pagina: 1