Toon posts:

Harman/kardon!!

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerder vandaag een topic geplaatst over dat Technics setje.
Daar ben ik vanaf gestapt, en heb het volgende systeempje samengesteld:

Receiver:
http://www.hifi-welt.de/hifi/harman_kardon_receiver_hk_3270_rds_d.htm

Cd-speler (299 Dm):
http://www.berlet.de/Domain/Seitenb/Fungr.html

Boxen:
http://www.foka.nl/store/index.cfm?cmd=Detail&icp_id=3891&type=kw

En dat voor zo'n 1400,- Niet slecht toch?

Verwijderd

Topicstarter
ff weggehaald

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53
Geduld is een schone zaak en is meer dan 5 minuten... >:(

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry je hebt gelijk

Verwijderd

h/k is goed, weet alleen niet welke speakers je er bij hebt, link = dood.

Maar foka heeft bijna geen slechte speakers geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
link doet het inmiddels ....

Verwijderd

oke, ik naam aan dat je het ding ook gehoord hebt??

Is errug belangrijk!!! IK heb ook missions hehoord vaan 400 per stuk, maar die gaven echt :r geluid, wat bij betreft, klasgenoot vond ze geweldig.

Hou je van wat voller geluid, zou ik voor JBL gaan, maar dat is maar een kwestie van smaak...

Verwijderd

Topicstarter
boxjes heb ik wel gehoord al, ik vond ze prima klinken hoor. Maar ben ook niets gewend. Als je wilt weten wat ik nu heb staan, geloof me dat wil je niet!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Hou je van wat voller geluid, zou ik voor JBL gaan, maar dat is maar een kwestie van smaak...
Voller geluid, JBL, yeah right! Ik heb al best wel wat JBL's gehoord in mijn leven, maar ik moet zeggen dat de middentoners meestal brak zijn en dus overheersen de bas en treble. Dat is ook wel de reden waarom ze veel gebruikt worden in "dance" setjes, ook al zijn er veel merken die wat betere kwaliteit leveren voor een niet veel hogere prijs.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Hm, ik heb ook 5 jaar een stereo van 280 gulden van bij de kijkshop gehad, wist nie beter, had niet meer geld.

Begon dat ding bandjes kapot te trekken, ben ik gaan kijken voor een nieuwe, is uiteindelijk een beetje uit de hand gelopen, 200cd wisselaar, lomp speakers enzo, zo'n 4.600 gulden... alleen de speakers zijn een beetje klote, ze klinken best aardig, maar je moet ze ook even testen op vol vermogen, die van mij (JBL MK1000 300/st) willen op meer dan 60W full-bass nog al eens gek doen (is ook wel errug lomp, maar goed.)

Ga nu voor de LX10, als die nog te krijgen zijn... (plm. 1100/stuk) :9~

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op maandag 05 maart 2001 23:22 schreef universal creations het volgende:

[..]

Voller geluid, JBL, yeah right! Ik heb al best wel wat JBL's gehoord in mijn leven, maar ik moet zeggen dat de middentoners meestal brak zijn en dus overheersen de bas en treble. Dat is ook wel de reden waarom ze veel gebruikt worden in "dance" setjes, ook al zijn er veel merken die wat betere kwaliteit leveren voor een niet veel hogere prijs.
Die ervaring heb ik dus ook met JBL...de weinige keren dat ik ze gehoord heb klonken ze i.m.o. veeel te dof....Tannoy klinkt over het algemeen best goed dus voor 1400 piek in totaal heb je een perfecte set waar je denk ik niet snel spijt zult krijgen en waarmee je toch regelmatig burengerucht in de flat kunt veroorzaken :)

Verwijderd

[..]

Is maar net waar je van houd. Die missions van die klasgenoot van me hebben idd betere middentonen, maar ik hou meer van laag en hoog zoals JBL. Zoals ik al zei: geluid blijft erg persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik zeg weltrusten want ik ga naar bedje toe..........

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Op maandag 05 maart 2001 23:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Is maar net waar je van houd. Die missions van die klasgenoot van me hebben idd betere middentonen, maar ik hou meer van laag en hoog zoals JBL. Zoals ik al zei: geluid blijft erg persoonlijk.
Je moet idd nooit van andermans mening uitgaan. je moet speakers horen en dan het liefst aan de versterker die je wil kopen want dat kan ook nog eens een verschil maken!

Dimwit, welterusten! :) Droom zacht van je Harman Kardon setje :9

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

maar je moet ze ook even testen op vol vermogen, die van mij (JBL MK1000 300/st) willen op meer dan 60W full-bass nog al eens gek doen (is ook wel errug lomp, maar goed.)
Nou, dat hoeft niet per se hoor. Het is alleen wel belangrijk om te weten hoe ze klinken als ze wat harder staan.
Maar die JBL MK1000 zijn echt vage speakers, mijn ouders hebben ze ook. Ze hebben zoiezo een heel raar frequentiebereik, met een ontzettende dip ergens in het laag en daaronder nog wat sub. Maar het lijkt ook wel dat die dingen minder zijn gaan presteren.

Jag

Verwijderd

Ze zijn zeker niet slecht ofzo, maar ze kunnen ook best laag, maar ze vervormen als de ziekte bij wat hogere vermogens.

Zeker als het geluid erg veel bass bevat (wat errug lekker is bij sommige nummers), dan wil het gewoon niet meer.

Maar dat is echt extreem, dat staat de bass in winamp bijna vol open en de bass op max + loudness aan (op een sony ta-fb920).

Wordt toch tijd voor een setje nieuwe speakers. Eens kijken of er voor een budget van 2000-2500 nog ergens echt :9~ speakers staan...

• Jag

Jag

J*z*s zeg, vind je het gek dat ze dan vervormen:? Als je in winamp +10dB EQ-t, met je loudness nog eens 10dB plus 6dB van de bass knop, dan kom je op 26dB uit! Dan wordt er door je speakers 400x meer vermogen gedissipieerd voor de lage tonen tov flat!!
Ik zit nooit aan de tone controls, en dat is ook niet nodig naar mijn idee. Maar goed, dat is een beetje smaakafhankelijk.

Jag

Verwijderd

Ach, beetje spelen blijft leuk, vooral bij van die vage house-nummertjes als die van ATC - Around the world, best lache! :)

Nah, maar ik weet nie of je die intro van Money for nothing van Dire Straits kent? Die gitaren samen met drumstel klinken ook bijzonder lekker met een flinke bass d'r onder 8-)

• Jag

Jag

Een pedofiel misbuikt kinderen; ik ben audiofiel...
Nou, je doet je signature wel eer aan :P.

Ik zorg er altijd voor dat ik nooit boven de 50Watt uitkom, om zeker te weten dat ik geen tweeter hoef te vervangen. Maar ik kom meer dan 95% van de tijd niet eens aan de 0.15W.
Edit: ik ken die intro trouwens niet, ik heb alleen On every street en Love over Gold van Dire Straits.

Jag

Verwijderd

Maar hoe lekker is het niet om tijdens een doodstille scene in Das Boot je amp op 50% te gooien zodat je je werkelijk wezenloos schrikt ;)

Is vooral leuk als er anderen bijzitten die niet doorhebben dat je je volume opschroeft, hehe :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 02:43 schreef Jag het volgende:
Edit: ik ken die intro trouwens niet, ik heb alleen On every street en Love over Gold van Dire Straits.

Jag
Heb vorig jaar de DVD met iets van 15 nummers op de kop getikt bij de Free Record Shop voor slechts 25 guldens, echte aanrader!!! (Brothers in arms blijft een geweldige, indrukwekkende clip)

• Jag

Jag

Ik vind 85 dB gemiddeld het beste luisterniveau. Dat is heel flink zonder gehoorbeschadiging (tenzij je de hele dag ernaar luistert), met een geleverd vermogen van iets van 0.15 Watt. Alleen veroorzaak je daar veelt te veel overlast mee :(.
Heb vorig jaar de DVD met iets van 15 nummers op de kop getikt bij de Free Record
Shop voor slechts 25 guldens, echte aanrader!!! (Brothers in arms blijft een geweldige, indrukwekkende clip)
Ik heb geen DVD speler.

Jag

Jag

Verwijderd

Zoveel goede nummer zijn er nou ook weer niet dat het ding 10 uur per dag staat te loeien.

Gewoon lekker op de achtergrond, 200cd's in shuffle, nooit het zelfde, en dan af en toe eens 4 minuten lekker hard moet kunnen...

Maar ook als audioliefhebber is een dvdspeler een bijzonder aaridig apparaat, muziekwereld begint een beetje door te krijgen dat dvd's met concerten erg goed klinken op dvd.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op dinsdag 06 maart 2001 03:05 schreef MREn het volgende:
Zoveel goede nummer zijn er nou ook weer niet dat het ding 10 uur per dag staat te loeien.

Gewoon lekker op de achtergrond, 200cd's in shuffle, nooit het zelfde, en dan af en toe eens 4 minuten lekker hard moet kunnen...

Maar ook als audioliefhebber is een dvdspeler een bijzonder aaridig apparaat, muziekwereld begint een beetje door te krijgen dat dvd's met concerten erg goed klinken op dvd.
is dat zo'n Sony 200 cd-wisselaar?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Het licht wegvallen van het middenbereik is kenmerkend voor JBL. Zelf heb ik de LX1000 speakers. En dan niet de nieuwere reek, maar de oude. Ik heb ze uitgebreid vergeleken met elkaar en met andere speakers. Wat mij opviel was dat over het algemeen het leek alsof de JBL speakers iets miste. Er ontbrak gewoon wat. Echter met die LX1000 speakers was dit niet het geval, deze klonken gewoon goed en zwaar. Oftewel: als je JBL gaat kopen, eerst goed luisteren en vergelijken. Een merkeigenschap hoeft niet voor al hun speakers te gelden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1