Toon posts:

Medion md95218 gaat niet meer aan.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,
Ik heb een Medion MD95218 (cybermax ram2010) waarbij tijdens het opstarten de BIOS iets ging updaten. helaas viel hierbij de spanning weg (bedankt collega..) en de accu zat er neit meer in. Nu doet deze laptop niets meer. Ik heb de bios al eens vervangen voor voorgeprogrammeerde bios, maar dit hielp niets.
Iemand enig idee?
Of ervaring hiermee?

Alvast bedankt,

Johan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dit stukje FAQ eens door: PMG FAQ

Hoe heb je die bios vervangen? Daadwerkelijk de chip vervangen? Als dat het geval is dan is er vast meer aan de hand dan enkel een dooie bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een andere bios chip erin gedaan die met een programmer de bios-rom erin had gekregen.
Het is de bios zelf ook niet.
De default settings van de bios had ik even geladen ivm wat problemen aan die laptop.
Tijdens het opnieuw opstarten van de laptop, kwam er een dos scherm en denk ik dat er iets anders in de laptop ook ge-update werd ofzo, kon niet goed zien wat, want door een kortsluiting viel alles uit.
En had het moederboard los liggen ivm schoonmaken etc.......

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan had die bioschip er of de verkeerde versie op staan of er is meer stuk. Wat was je precies aan het updaten dan?
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en kijk of die je msischien nog verder kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar er gaat zelf geen led meer branden!
ik heb het vermoeden dat er nog een ic niet meer de volledige software heeft, die ook nog eens de laptop schakeld

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als er helemaal niets meer gebeurd zou ik het probleem eerst eens zoeken in de voeding.

Verwijderd

Stroom uitval bj bios update etc. = vaak RIP moederbord

Verwijderd

Topicstarter
ja weet ik, maar was geen bios update. en aangezien er een nieuw voor-geprogrammeerde bios in is gegaan.....
hoopte dat er mensen nog tips hadden over een ander IC ofzo....

Verwijderd

Topicstarter
en ja de voeding, er komt wel spanning op de switch om de laptop aan te zetten, deze wordt netjes naar 0 V getrokken....kan alleen niet verder zien waar deze heen gaat.....
Pagina: 1