[BBG] Special: all-in-one januari 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[BBG] Special: all-in-one januari 2010

In de komende BBG zal weer een special over kant-en-klaar-desktop-systemen komen, aangezien deze de vorige keer goed ontvangen werd. Dit keer zijn het de all-in-ones die aan bod komen. Een groot aantal fabrikanten is in dit segment gestapt en er zijn dit jaar veel modellen op de markt gebracht. De consument lijkt nog niet helemaal overtuigd maar voor velen zal het ook onbekendheid zijn. Misschien dat de BBG een mooie introductie voor ze is.

Waaraan moet een goede all-in-one voldoen?
- Prijs + onderdelen moeten in verhouding staan tot gebruik: een Atom-all-in-one moet goedkoop zijn en berekend op allerhande eenvoudige computertaken, een multimedia-alles-in-een moet ook spelletjes af kunnen spelen enz., de verhouding is belangrijk aangezien de mogelijkheden tot uitbreiding/vervanging beperkt zijn.
- Moet er goed uitzien aangezien deze waarschijnlijk op een plek als de woonkamer komt (in kantoren/werkkamers kan net zo goed voor computers met traditionele behuizing gekozen worden).

Budget
Het budget is 1500 euro zodat we ook naar de meer high-end-modellen kunnen kijken
Voorselectie
pricewatch: Apple iMac 27" 3.06GHz (najaar 2009)

De iMac is natuurlijk de ongekroonde koning onder de all-in-ones en Apple hanteert het concept al jaren en jaren. Dit 27"-model met 3GHz-cpu en Radeon HD4670 is als een high-end-model te beschouwen, maar we hebben niet voor het Core i5-model gekozen. Die vonden we met zijn prijskaartje van 1750 euro toch wat te prijzig. Ziet er mooi uit en draait uiteraard Mac OS X, wat velen een fijn OS vinden. Multitouch-muis! Wel wat problemen met de levering momenteel.

pricewatch: HP Touchsmart 600-1040nl desktop pc (VN299AA)

Ook deze TouchSmart van HP is redelijk high-end maar met zijn 23"-scherm is hij toch een stuk kleiner dan de iMac. Ook de cpu is wat langzamer, evenals de gpu. Voordelen: tv-kaart en aanraakgevoelig scherm met multitouch-ondersteuning. De prijs is 1300 euro

pricewatch: Acer Aspire AZ5600 (99.RYF9Z.TAN)

Met een prijs van 800 euro is deze Acer een stuk goedkoper. Jammer dat dit model het met zijn Intel X4500M-igp moet doen want de Pentium E6300 is met zijn kloksnelheid van 2,8GHz best aardig. Er is een tv-kaart aanwezig en het 23"-scherm geeft 1080p weer en ondersteunt multitouch.

pricewatch: Asus Eee Top ET2203

Mooi model van Asus en maar ietsje duurder dan de Acer . T6500, 4GB, 500GB hdd, 21,6"-scherm met 1080p-resolutie. Voor de kleine meerprijs krijg je een model met blu-raydrive en Radeon HD 4570. Geen touchscreen dan weer helaas.

pricewatch: MSI Wind AE2220M-EU_W

De goedkoopste uit deze voorselectie: 750 euro. Intel T6600, 4GB, 640GB hdd. De gpu is de niet bijster krachtige GeForce 9300 GE, die natuurlijk nog wel beter is dan een Intel-igp. Scherm heeft een diagonaal van 21,5 inch en kan 1080p weergeven. Paneel is aanraakgevoelig en jawel, multitouch-ondersteuning is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een idee om ook de goedkopere EEE top mee te nemen? Met minder dan 500 euro ook erg interessant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Deze kan nog net wat mij betreft: pricewatch: Asus Eee Top ET2002T
De goedkopere Eee Top's met hun singlecores, 1GB, 15,6"-scherm en 160GB zou ik eerlijk gezegd niemand aanraden. Leg dan 150 euro bij voor een systeem waar je niet teleurgesteld door raakt.

Sowieso ben ik geneigd om een high-end-model als best buy te bombarderen. Mensen die ruimte en geld willen besparen en hun systeem alleen voor een beetje internetten gebruiken kunnen imho beter een Asrock N330 Ion met mooi schermpje kopen. Vergeet niet dat je een all-in-one nauwelijks kunt upgraden.

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:16
Gelukkig! Nog even en ik dacht dat ik 1 van de weinig GoT bezoekers was die geinteresseerd is in een all-in-one (windows) desktop en begon me een beetje alleen te voelen, omdat ik dacht geen “ideale” all-in-one desktop te kunnen vinden.

Olaf Je hebt in de OP de Acer AZ5600 geplaatst maar bent de Acer AZ5610 vergeten. In tegenstelling tot de 5600 heeft deze een quad core cpu.

Zie m’n quote hieronder in onderstaand topic
Topic
Eskiya schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:08:
Omdat de Acer AZ5610 niet helemaal aan mijn eisen voldoet ben ik eens gaan neuzen naar 1tje die wel aan de eisen voldoet. Hierop ben ik via Sonystyle (VS) de Sony Vaio All-in-one VPCL116FX/B tegengekomen.
Quad Core, HDMI, FullHD, BD enz. (iets krachtiger als die van aliberto).

Met douaneksten, verzendkstn, belasting enz. kom ik uit op ong. €1800.
Hierop heb ik Sonystyle NL gemaild met de vraag of het mogelijk is om deze desktop via SonyStyle NL te importeren uit the states en/of deze ook in Benelux beschikbaar zal zijn. Hierop was haar antwoord dat dit niet in de Benelux beschikbaar zal zijn maar wel eind januari 2010 andere (nieuwere) modelen verwachten die ook in Benelux verkocht zullen worden.

Ze attendeerde me erop om de sonystyle pagina regelmatig in de gaten te houden. (wordt dagelijks geupdate)

Ik wacht dus met smacht af :9
Heb in m’n agenda al begin februari genoteerd om de sonystyle pagina te checken. Let wel, op Sonystyle.nl kun je geen all-in-one desktops zien/bestellen maar wel op de Sonystyle.BE pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-06 09:01
Vandaag al de hele dag aan het zoeken op internet en wat me opvalt is de beperkte zeer specifieke technische informatie, zowel op fora als op de sites van de fabrikanten.
Ik zoek zelf een mooi apparaat voor in de keuken: surfen, mailen, tv kijken (analoog) en ophangen aan de muur.
Vandaar mijn volgende lijstje, immers een AIO moet ook alles kunnen.
IMHO essentieel:
(Analoge) tv tuner - zeker niet allen DVB-T aangezien niet in Belgie
Draadloos keyboard en muis
Multitouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
flip75 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:04:
Vandaag al de hele dag aan het zoeken op internet en wat me opvalt is de beperkte zeer specifieke technische informatie, zowel op fora als op de sites van de fabrikanten.
Ik zoek zelf een mooi apparaat voor in de keuken: surfen, mailen, tv kijken (analoog) en ophangen aan de muur.
Vandaar mijn volgende lijstje, immers een AIO moet ook alles kunnen.
IMHO essentieel:
(Analoge) tv tuner - zeker niet allen DVB-T aangezien niet in Belgie
Draadloos keyboard en muis
Multitouch
Je kunt ook hier eens kijken. In dat topic staan nog meer modellen genoemd. Er zijn namelijk ook flink wat modellen die de specs van een netbook hebben (of net wat beter) en dus uitermate geschikt zijn voor surfen, mailen etc... De prijzen daarvan zijn ook lager, ik heb er laatst een gezien voor 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Misschien leuk om weer eens een BGGvoor AIO pc's te doen? er zijn de laatste 2 jaar nogal wat modellen bijgekomen en sowieso gaan ontwikkelingen snel. Ook vermoed ik dat AIO pc's steeds popularder worden?

Ik ben mezelf aan het orrienteren voor een AIO en toen viel het me op hoe weinig info er hier op GoT te vinden is over AIO pc's... ik had eigenlijk wel een "het grote All-in-one PC topic" topic verwacht.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:08
Ik heb ook wel interesse in een update. Ik ben op zoek naar een beetje rappe AIO (mid-end pc van dit moment) maar de info die ik er over kan vinden is zo summier. Ik heb vaak het idee dat ik naar al best oude modellen zit te kijken terwijl er ook nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Vaio L misschien ter aanvulling van de high end alternatieven?

touchscreen, Hdmi in (Handig voor de ps3) en Hdmi Out , 640m GPU, i7QM + 8GB ram, blue ray brander... Alhoewel ik het scherm volgens mij geen IPS is... Maar gewoon TN + FullHD 3D.. Kan alleen niet vinden in de pricewatch?

Maar alsnog echt competitie voor de Imac is er niet. Die is geeft gewoon het meest bang for bucks... De rest lummelt er maar een beetje achterna?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ben er zelf aardig aan het zoeken geweest, en de meest interresante op dit moment lijkt mij de Asus ET2410intes: 24" touchscreen I5 2400s, 6gb, 1TB, Nvidia gt540m en deze kost 995,-

Alternatiev is de HP touchsmart 520-1101ed, deze heeft een I5 2390, 6gb, 1tb, radeon 7450a en een 23"non touchscreen, deze kost ook 999,-

De voet van de HP is steviger maar lijkt daardoor minder op een gewoon beeldscherm, en de HP heeft iets mindere goede sepcs

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
De specs bij asus zijn inderdaad wel beter dan bij HP, net als bij de laptops eigenlijk. Maar eens in de winkel gaan kijken hoe die asus er uit ziet en aanvoelt.

Vaio L is een beetje buiten budget :)

Dank voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Ik heb na wat tests toch de HP touchsmart 520-1101ed aangeschaft. De ASUS kwam in de winkel niet echt goed uit de verf, ondanks dat deze toch een betere videokaart zou moeten hebben. Er komt ook een hoop fan-noise vanaf, ook als de machine gewoon idle staat. Hij was ook best warm.

De HP staat wat stabieler voor mijn gevoel en het touchscreen reageert gewoon goed, waar het bij de ASUS nogal eens haperde in de demo.

Ik ben wel licht jaloers op mijn zoon nu, ik zit dit tenslotte te tikken op een HP-DV7, Ik weet in elk geval wel waar ik de komende tijd op mijn thuiswerkdagen zal zitten :)

Spelletjes (waar het ook een beetje om ging) draaien prima, al heb ik bij World of Subways al de nodige grafische concessies moeten doen. Op 1280x720 en alles op medium draait het soepel in elk geval.
Pagina: 1