• FelixR1991
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 12:54
ten eerste, sorry.
sorry dat ik de zoveelste buitenstaander ben die zich aanmeld om een vraag te stellen over het upgraden van zijn PC.

sorry daarvoor.

Nu snel een schets van mijn situatie:
Ik ben een student met een beperkt budget om zijn PC (ongeveer 4 jaar oud) te upgraden
Ik zou graag bij mijn moederbord willen blijven, een ASUS M2NPV-VM.
Dit om kosten te besparen want m'n budget zit rond de 150-200€

Dit was vroeger een goed moederbord (las ik) en nog steeds kan men er wat nieuwigheidjes op knallen.

nu heb ik een paar vragen, waar ik geen antwoord op kan vinden.

RAM: het moederbord kan t/m 800MHz aan. Ik heb 2x 512MB @ 667MHz. Als ik 2x 1GB @ 800MHz in gooi, hoe gedraagt dit zich dan? of kan ik beter de 2x 512 eruit halen?

Videokaart: Omdat er een built-in GeForce 6150 in zit, vraag ik mij af of ik hier wel een ATi kaart in kan stoppen (prijzen en performance van ATi bevalt me beter dan nVidia). Ik heb mijn oog laten vallen op een ATi Radeon 4670 512MB DDR5.
http://www.informatique.nl/123330/asus-eah4670-di-512mb.html

Processor: heb al nagezocht, deze zou als het goed is moeten passen maar ik wil graag even jullie expertise inschakelen:
http://www.informatique.n...d-athlon-64-x2-5200+.html

Zou ik, semi-n00b op het gebied van hardware, van jullie hardware-goden hulp mogen verwachten bij deze twee miezerige vraagjes? Google gaf geen duidelijke antwoorden, dus gelieve die opmerkingen achterwege te laten (ik weet niet hoe het er hier aan toe gaat maar op andere fora wordt naar elke newbie de term "google" geslingerd).

thanks, in advance.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

FelixR1991 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:56:
(...)

RAM: het moederbord kan t/m 800MHz aan. Ik heb 2x 512MB @ 667MHz. Als ik 2x 1GB @ 800MHz in gooi, hoe gedraagt dit zich dan? of kan ik beter de 2x 512 eruit halen?