Windows 7 Ultimate blijft haken bij "Starten Windows"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds ik een aanpassing heb gedaan aan mijn hardware (andere dvd-drive installeren), blijft mijn computer haken bij het Windows Starten scherm.

Dus ik dacht dat het aan de dvd-drive lag, maar na dat ik deze heb weggehaald en weer de oude hardware opstelling heb als voorheen(toen hij het nog prima deed), blijft hij nog steeds haken bij het zelfde Windows Starten scherm.

Ik kan wel in veilige modus komen.

Als ik in apparaatbeheer de videokaart uitschakel, start de computer wel normaal op.

Heb geprobeerd nieuwe en oude drivers van NVIDIA te installeren, maar tevergeefs...

Mijn systeemspecs zijn hier te vinden.

En de ntbtlog hier

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Al geprobeerd een andere kaart in je videoslot te prikken of anders de kaart in een andere PC te gebruiken om hardwarematige problemen uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

System Restore gebruiken van een paar dagen geleden?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 10:59
Blijft windows 7 haken echt op het startscherm of heb je een zwart scherm.
Ik had namelijk het laatste, en dat scheen door een update te komen. Restore gedaan, opnieuw geupdate en nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem herstellen heb ik geprobeerd. Helaas :(

Ik zit voorlopig op Windows 7 met een uitgeschakelde videokaart, dus gamen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI kaart geprobeerd en dan start ie wel door. Stop ik mijn NVIDIA kaart weer terug? Dan houdt het weer op bij Starten Windows.

Alles opnieuw installeren (Windows 7) met de ATI kaart dus. Na installatie weer de NVIDIA kaart terug gezet en alles werkt nog prima.

Zie mijn andere thread over het installeren met de ATI kaart

Totdat ik een hardeschijf, dvd-drive, geheugenmodule eruit haal, dan krijg je weer het zelfde liedje ook al zet ik alles weer terug.

Wanneer je de hardware (met welk component dan ook) aanpast, loopt de computer weer vast.. En doet het alleen wanneer je in safe mode de videokaart disabled of deinstalleer. |:( |:(

Het lijkt erop dat een verandering aan de hardware, de videokaart(drivers) corrupt of wat dan ook maakt..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Simpelweg wisselen van videokaart betekent nog niet dat alle driver/merkspecifieke niet-windows-eigen services dan ook automatisch niet meer starten bijvoorbeeld.

Als je bij zo'n overstap van kaart de drivers niet deinstalleert of deactiveert (doe maar eens een sc query type= driver > outputfile.txt en kijk na wat er aan services rond blijft hangen wat kaart-specifiek is) kun je onvoorspelbaar gedrag krijgen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist de Query gedaan, maar niets kunnen vinden wat blijft hangen :(

De outputfile is hier te vinden.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 00:30 ]

Pagina: 1