Beste Tweakers,
Sinds Windows 7 officieel is uitgebracht, wilde ik de overstap maken van Windows Vista 64x naar Windows 7 Ultimate 64x. Jammer genoeg heeft mijn computer hierdoor een groot probleem gekregen.. Ik kan nu geen Windows meer installeren (Vista x86/x64, W7 x86/x64)
Na het opstarten van de Setup, heb ik mijn partities ingedeeld. Dit als volgt: Alle partities verwijderen en een nieuw partitie aangemaakt. Ik krijg een popup melding: Windows Setup maakt mogelijk een systeempartitie aan. Hiermee ging ik akkoord. Dan begint de installatie en krijg je het volgende scherm te zien met deze stappen:
Ik heb de computer gereset, want CTRL+ALT+DELETE werkt ook niet. Na de POST, hangt ie bij Windows starten. En kan ik niet meer verder.
Mogelijke oplossingen die ik heb geprobeerd:
Technische specificaties:
Moederbord:
Asus Striker Extreme, NVIDIA nForce 680i SLI (1905 BIOS)
Processor:
Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen:
4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 4 (Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX)
Videokaart:
XFX GeForce 9800 GX2 (PCI-E)
Hardeschijf:
Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB SATA-300, 32MB, 7200rpm
Mijn volledige specificaties kun je hier vinden
Sinds Windows 7 officieel is uitgebracht, wilde ik de overstap maken van Windows Vista 64x naar Windows 7 Ultimate 64x. Jammer genoeg heeft mijn computer hierdoor een groot probleem gekregen.. Ik kan nu geen Windows meer installeren (Vista x86/x64, W7 x86/x64)
Na het opstarten van de Setup, heb ik mijn partities ingedeeld. Dit als volgt: Alle partities verwijderen en een nieuw partitie aangemaakt. Ik krijg een popup melding: Windows Setup maakt mogelijk een systeempartitie aan. Hiermee ging ik akkoord. Dan begint de installatie en krijg je het volgende scherm te zien met deze stappen:
- Bestanden kopiëren
- Bestanden uitpakken
- Onderdelen installeren
- Updates installeren
- Installatie voltooien
Ik heb de computer gereset, want CTRL+ALT+DELETE werkt ook niet. Na de POST, hangt ie bij Windows starten. En kan ik niet meer verder.
Mogelijke oplossingen die ik heb geprobeerd:
- Geheugenreep eruit gehaald (waardoor ik 2GB heb ipv 4GB)
- CMOS gereset (inclusief batterij eruit)
- In veilige modus opgestart en videodrivers in Apparatenbeheer uitgeschakeld en geprobeerd de Setup te hervatten.
- In veilige modus via de commandprompt: bootsect /NT60 SYS, bootsect /NT60 ALL
- Een chkdsk gedaan.
- Andere hardeschijf geprobeerd.
- Alle PCI kaarten eruit gehaald.
- Alle USB apparaten losgekoppeld.
- DVI kabel losgekoppeld tijdens de installatie.
Technische specificaties:
Moederbord:
Asus Striker Extreme, NVIDIA nForce 680i SLI (1905 BIOS)
Processor:
Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen:
4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 4 (Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX)
Videokaart:
XFX GeForce 9800 GX2 (PCI-E)
Hardeschijf:
Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB SATA-300, 32MB, 7200rpm
Mijn volledige specificaties kun je hier vinden