Windows 7 Ultimate installatie hangt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds Windows 7 officieel is uitgebracht, wilde ik de overstap maken van Windows Vista 64x naar Windows 7 Ultimate 64x. Jammer genoeg heeft mijn computer hierdoor een groot probleem gekregen.. Ik kan nu geen Windows meer installeren (Vista x86/x64, W7 x86/x64)

Na het opstarten van de Setup, heb ik mijn partities ingedeeld. Dit als volgt: Alle partities verwijderen en een nieuw partitie aangemaakt. Ik krijg een popup melding: Windows Setup maakt mogelijk een systeempartitie aan. Hiermee ging ik akkoord. Dan begint de installatie en krijg je het volgende scherm te zien met deze stappen:
  • Bestanden kopiëren
  • Bestanden uitpakken
  • Onderdelen installeren
  • Updates installeren
  • Installatie voltooien
Het Windows Setup doorloopt alle stappen en dat ziet er allemaal goed uit. Maar als hij bij Installatie voltooien is, gaat het mist. Mijn beeldscherm wordt zwart en het enige wat je ziet, is een knipperend cursor links bovenin de hoek. Zelfs na uren wachten blijft mijn beeldscherm zwart met nog steeds die vervelde cursor.

Ik heb de computer gereset, want CTRL+ALT+DELETE werkt ook niet. Na de POST, hangt ie bij Windows starten. En kan ik niet meer verder.

Mogelijke oplossingen die ik heb geprobeerd:
  • Geheugenreep eruit gehaald (waardoor ik 2GB heb ipv 4GB)
  • CMOS gereset (inclusief batterij eruit)
  • In veilige modus opgestart en videodrivers in Apparatenbeheer uitgeschakeld en geprobeerd de Setup te hervatten.
  • In veilige modus via de commandprompt: bootsect /NT60 SYS, bootsect /NT60 ALL
  • Een chkdsk gedaan.
  • Andere hardeschijf geprobeerd.
  • Alle PCI kaarten eruit gehaald.
  • Alle USB apparaten losgekoppeld.
  • DVI kabel losgekoppeld tijdens de installatie.
Ik ben jullie eeuwig dankbaar als jullie de oplossing weten voor dit probleem :D

Technische specificaties:

Moederbord:
Asus Striker Extreme, NVIDIA nForce 680i SLI (1905 BIOS)
Processor:
Intel Core 2 Quad Q6600
Geheugen:
4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-6400 (DDR2-800), 4 (Corsair TWIN2X4096-6400C4DHX)
Videokaart:
XFX GeForce 9800 GX2 (PCI-E)
Hardeschijf:
Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB SATA-300, 32MB, 7200rpm

Mijn volledige specificaties kun je hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Toevallig heb ik dit probleem eerder aan de hand gehad en weten op te lossen door een andere videokaart te gebruiken en ik heb het een keer opgelost door de andere DVI aansluiting te gebruiken op mijn VGA kaart. Hoe wazig ook.... het werkte.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie :)

Andere DVI uitgang heb ik geprobeerd, maar je krijg dan geen beeld, omdat de andere DVI uitgang primary is. Of moet ik dit gewoon negeren?

Ik heb idd gelezen dat het aan de videokaart kan liggen en je beter een ATI kaart kan gebruiken om Windows 7 te installeren, heb er alleen geen zin in om een nieuwe kaart te kopen alleen om Windows 7 te installeren.

En bovendien werken mijn vorige Vista edities niet meer die voorheen wel prima werkte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
En wat voor problemen/errors krijg je als je windows opnieuw gaat installeren?
De windows dvd die je gebruikt is dat een gekochten of zelf gebrande en is die dvd wel goed?

Probeer hem anders eens in een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36

ByteDelight

Retro computing is alive!

Veilige modus al geprobeerd?
Start die dan wel door? Zo ja, dan is de kans groot zoals hierboven al aangegeven wordt, dat het een probleem met ondersteuning van de videokaart is.

In dat geval zou je kunnen proberen in veilige modus een nieuwe driver van NVidia te downloaden en te installeren, maar ik weet niet zeker of dat je in veilige modus gaat lukken (het downloaden moet nog wel lukken denk ik).

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Windows CD al op een andere computer geprobeerd. En dat werkt prima. Verder heb ik ook andere CD's geprobeerd waaronder ook Vista.

Veilige modus kan ik idd inkomen, krijg alleen wel een melding dat de Windows Installatie niet voortgezet kan worden in veilige modus en opnieuw moet worden opgestart.

Hoe kan ik een driver installeren (exe bestand openen) in het Windows Setup (veilige modus)?

Want ik kan niets openen, behalve commandprompt via SHIFT+F10

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe driver installeren gaat niet via Windows Setup in veilige modus. Ik krijg dan een melding dat de drivers niet geïnstalleerd kunnen worden tijdens Windows Setup.

Weten jullie of het helpt om de drivers om te zetten naar VGA Standaard driver? Ben nog niet in staat om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost door een andere videokaart (ATI) te gebruiken alleen voor de installatie. Vervolgens gewoon weer mijn oude kaart erin.

Overigens heel jammer van Microsoft weer...

Mijn videokaart was vorig jaar high-end en kostte rond de 500€, terwijl een goedkoop kaartje van 30~40€ het wel doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Dank je voor de feedback! Super, weinig mensen doen dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 10:11:
Opgelost door een andere videokaart (ATI) te gebruiken alleen voor de installatie. Vervolgens gewoon weer mijn oude kaart erin.

Overigens heel jammer van Microsoft weer...

Mijn videokaart was vorig jaar high-end en kostte rond de 500€, terwijl een goedkoop kaartje van 30~40€ het wel doet..
'k weet niet goed wat Microsoft hier niet goed heeft gedaan. Het lijkt mij (als ik ff snel kijk) een videokaart issue...en dus een probleem van ATI of NVIDIA en niet van Microsoft... :+ Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightjar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 15:35
Weet niet hoe het met de driver ondersteuning zit.. maar misschien heeft nVidia niet "echte" x64 drivers..
En loopt de boel daarom vast bij het herstarten..

Van ATI weet ik dat trouwens ook niet (zijn volgens mij ook (nog) niet WHQL), alleen werken die bij mij wel gewoon. Heb idd alleen een ATI kaart erin gehad, dus kan jou probleem ook niet reproduceren.

Heb je je kaart geïnstalleerd na alle updates, of heb je dat gedaan zodra de (1e) installatie klaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nightjar schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:17:
Weet niet hoe het met de driver ondersteuning zit.. maar misschien heeft nVidia niet "echte" x64 drivers..
En loopt de boel daarom vast bij het herstarten..

Van ATI weet ik dat trouwens ook niet (zijn volgens mij ook (nog) niet WHQL), alleen werken die bij mij wel gewoon. Heb idd alleen een ATI kaart erin gehad, dus kan jou probleem ook niet reproduceren.

Heb je je kaart geïnstalleerd na alle updates, of heb je dat gedaan zodra de (1e) installatie klaar was?
Ik heb gewoon de kaart gelijk teruggezet na de installatie(zonder updates).
Pagina: 1