Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:42:
Wut? Je moet nog steeds een licentie hebben om screenshots van 3DMark03 te kunnen maken. Of bedoel je dat niet?
Hij bedoelt dat er geen validatie hoeft te zijn omdat z'n licentie misschien minder legitiem is.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
en kaartje is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korting bij Highflow zou trouwens echt tof zijn, aangezien ik op het punt sta daar (voor mij doen) grote inkopen te doen, onder andere voor deze contest. Een paar extra prijzen zijn natuurlijk ook nooit weg :) (ondanks dat ik mijzelf niet als een serieuze kanshebben om daarvoor in aanmerking te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 11:24

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ja ja! Mijn kaartje heeft inmiddels ook de status 'verzonden'.. Hebt er nogsteeds zin an!

Wie weet er trouwens wat voor after-market koelers op dit kaartje passen. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden waar 4670 als beschikbaar bij staat. Zat een beetje te kijken naar een Scythe of Arctic. Lekker betaalbaar en naar mijn idee genoeg om zelfs de meest gekke clock-snelheden uit dit kaartje te gaan halen (als je dit kaartje met goede koeler in het winter-weer zet). Zoals het er nu uit ziet zijn dat bijna-sub-zero temps mogelijk! Ik wil graag 15 graden vorst bestellen voor het tweede weekend in januarie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik zal morgen is kijken of er een S1 Rev 2 op past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
De accelero's hebben heatpipes en het spul daarin werkt alleen boven nul. Daaronder gaat het zelfs isoleren. Zoek maar eens op ;) Als je in de zware vorst wilt gaan benchen moet je de koelpasta vervangen van de stock koeler en daarmee benchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Mwa, ik was niet echt van plan om die te gebruiken omdat die dan beter overclockt.. :p

Meer omdat ik dat dan in de review kan verwerken, aangezien de S1 en S2 vaak worden gebruikt om low-end kaartjes passief te koelen. Al doet de stock koeler het hier ook al erg goed moet ik zeggen... :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bolletje op 30-12-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelientjeL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 02:08:
De accelero's hebben heatpipes en het spul daarin werkt alleen boven nul. Daaronder gaat het zelfs isoleren. Zoek maar eens op ;) Als je in de zware vorst wilt gaan benchen moet je de koelpasta vervangen van de stock koeler en daarmee benchen!
Lappen, goede pasta en extra heatsinks en je bent waarschijnlijk al een heel eind.

Komt er waarschijnlijk toch wel een S1 rev. 2 op bij mij, al is het alleen al voor het gevoel er serieus mee bezig te zijn :P Stock is ook maar zo stock.
roelientjeL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 02:08:
Het spul in heatpipes is voor zover ik begrijp gewoon water. Dat werkt omdat door het creëren van een vacuüm water een kookpunt kan krijgen van net boven nul. Zo lang het water een kans krijgt om te condenseren aan de koude kant blijft het geheel werken.

Ik kan me voorstellen dat als de koude kant bevriest er problemen gaan ontstaan, maar ik kan me ook zo voorstellen dat wanneer je je werkstukje maar heet genoeg opstookt er genoeg energie en transport is om dat te voorkomen. Luchttemperaturen onder nul moeten dus volgens mij niet zo'n probleem zijn, tenzij je het heel dol maakt.

Het is in ieder geval een experimentje waard.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DominoNL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 01:41:
Ja ja! Mijn kaartje heeft inmiddels ook de status 'verzonden'.. Hebt er nogsteeds zin an!

Wie weet er trouwens wat voor after-market koelers op dit kaartje passen. Ik kan eigenlijk helemaal niets vinden waar 4670 als beschikbaar bij staat. Zat een beetje te kijken naar een Scythe of Arctic. Lekker betaalbaar en naar mijn idee genoeg om zelfs de meest gekke clock-snelheden uit dit kaartje te gaan halen (als je dit kaartje met goede koeler in het winter-weer zet). Zoals het er nu uit ziet zijn dat bijna-sub-zero temps mogelijk! Ik wil graag 15 graden vorst bestellen voor het tweede weekend in januarie!
Zelfs al staat er HD4670 bij, dan ben je nog niet zeker dat hij past, aangezien onze HD4670 geen referentiemodel is. Maar zo te zien zijn er weinig componenten die in de weg kunnen zitten, dus als je even de afmetingen van de verschillende koelers controleert, dan kom je er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens mij moet bevriezing niet zo'n probleem zijn, dit koelt dan de gehele heatpipestructuur af. Als de chip dan de koeler zover opwarmt dan ontdooit het water vanzelf wel :)

Ik heb het kaartje inmiddels binnen, heb helaas mijn E6600 3,6Ghz cpu/mobo/ram de deur uitgedaan dus moet in mijn case benchen (geen zin om alles uit te bouwen). Zolang er plek is voor een fatsoenlijke luchtkoeler ben ik blij. Hopelijk past de stock Intel E6600 of i5-750 koeler er op, anders wat anders verzinnen of stock koeler lappen en buiten benchen :D

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:20:
Volgens mij moet bevriezing niet zo'n probleem zijn, dit koelt dan de gehele heatpipestructuur af. Als de chip dan de koeler zover opwarmt dan ontdooit het water vanzelf wel :)
Nou ja, als één uiteinde bevroren is dan heb je ook geen transport meer, omdat het het systeem circuleert. Zodra er iets bevroren is ben je opeens afhankelijk van de geleiding van het metaal van je heatpipe en daar word je uiteraard niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Maarja die geleiding zorgt er toch voor dat het water weer ontdooit en je dus weer koeling hebt. Volgens mij moet het ook wel erg koud zijn buiten wil je je heatsink onder de 0 graden krijgen en het water ook bevroren krijgen, vooral omdat het in beweging is, al is het een klein beetje?!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:42:
Wut? Je moet nog steeds een licentie hebben om screenshots van 3DMark03 te kunnen maken. Of bedoel je dat niet?
Inderdaad, zoals tjtristan zegt, een tijdelijke trail die je op internet hebt gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/2704943/220/2704943.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:57:
Maarja die geleiding zorgt er toch voor dat het water weer ontdooit en je dus weer koeling hebt. Volgens mij moet het ook wel erg koud zijn buiten wil je je heatsink onder de 0 graden krijgen en het water ook bevroren krijgen, vooral omdat het in beweging is, al is het een klein beetje?!
Zodra het geheel eenmaal bevroren is gaat de thermische geleiding van de warme kant naar de koude kant zienderogen achteruit, dus zodra het bevroren is gaat het ook niet meer ontdooien als er niets verandert (temperatuur van warme kant of lucht hoger). Voor de rest heb je wel gelijk denk ik.

Oftewel, zodra het bevriest heb je een probleem, maar waarschijnlijk moet je daar goed je best voor doen. We gaan eens zien of we nog de kans krijgen er een experimentje aan te wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Vlotte zaak dat 4 launch hoor

Net stond de TNT man al voor me deur

Hier alweer een pakje voor je zijn de wijze woorden van hem telkens.

Bestellen we dan zoveel meer online dan de gemiddelde mens'?

Goed ik prop deze kaart eerst eens in mijn game bakkie
gewoon om te zien wat het stock kan halen.
Mijn stock oude 6800ES op een 680i mobo

daarna gaat mijn waterchiller plus pelt water block erop

Als laatste mijn tube voor de LN2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Mijn bezorger doet de laatste tijd ook al zo, vorige keer was het 'heb je een webshop of winkel?' , hij wenst me wel altijd veel succes, hoop dat het helpt. Toegegeven, de laatste tijd kwamen er ongeveer 2/3 pakketjes per week binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Ik heb nu wel gemerkt dat er bij 3dmark01 veel willekeurigheid in zit, de ene keer haal ik 310fps en de andere keer 320, zonder dat ik ook maar een enkele setting heb gewijzigd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Epic, me nieuwe caps zijn er! brb, eventjes solderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Status nog steeds betaald maar niet verzonden. Kom op jongens, ik wil die kaart!

Wel toch nog 200 euro aan boetes binnen gehad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Om nog ff op de benchmarks terug te komen.. Ik zat net de resultaten te bekijken van Roel en ik moet zeggen dat 3dmark03 mij tog echt de beste keus lijkt, omdat deze het minst van de CPU afhangt, maar vooral ook omdat de core en mem allebei goed meeschalen, zodat het dus niet een wedstrijdje wordt wie de hoogste memspeed kan halen, maar dat het ook uitmaakt wat je met de core doet en de verhouding tussen core en mem e.d. (zow dat was een lange zin :p).

En ja de prijs van 10 euro is opzich ook nog wel te doen tog? kijk maar wat de meeste uitgeven aan koeling e.d., dan valt die 10 euro heel erg mee voor een goede en eerlijke benchmark :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:28

watercoolertje

Untertitel

Ik ga me kaart zo bestellen :) Maaruh even over die heatpipes ik denk zowiezo dat die een lagere temp aankunnen dan normaal water want het kookt ook eerder dan normaal water ;) (het zit namelijk in een vacuum weet niet hoe dat met bevriesing zit) maar het kookpunt is verlaagt en ik ga er stiekem vanuit dat het 0-punt (waar het normaal zou gaan bevriezen) dus ook naar beneden is gezakt ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Ok, ben even bezig geweest met overclocken maar loop toch tegen een paar dingen aan.

Mijn hoogste score tot nu toe is 266 op 800/950
Dat kan veel hoger, maar bij mij werken een paar tooltjes niet.

Rabit start wel maar geeft verder geen enkele informatie weer.
Atitool start wel maar is ZO langzaammm dat je pas na een half uur kunt klikken op het icoontje en er echt een scherm komt te staan, maar zelfs die is zo langzaam dat er niet mee te werken is, daar is iets mis mee lijkt mij, heb de 0.26 versie.

Ik zit nu op windows xp sp2 zo vanaf de cd.

Foto's zal ik waarschijnlijk wel toevoegen volgend jaar ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:54:
Status nog steeds betaald maar niet verzonden. Kom op jongens, ik wil die kaart!

Wel toch nog 200 euro aan boetes binnen gehad ;(
Zelfde laken een pak. Ook hier betaald, maar de kaart is niet op voorraad. Gaat dus nog een goede 6-10 werkdagen worden..

Te hard gereden trouwens? >:)

Edit: hmzzz kaart is nu volgens de 4launch site helemaal niet meer beschikbaar 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door reinsaddict op 30-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier nog 'in behandeling' bij 4launch, maar ik heb al wel wat om mee te oefenen:
Gigabyte4670-tmb
en een Athlon II dual-core voor het bench-systeem (Athlon 240e 2.8 GHz Energy Efficient / 45Watt). Nu nog 2GB extra geheugen en ik ben er helemaal klaar voor >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
wel juiste kaart besteld? en wss is dat nieet meer op voorraad gebeuren voor mensen die niet aan de compo meedoen, onze kaarten zijn als het goed is gewoon apart gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Ik had hem gisteren pas betaald anders hoor moest ff wachten op de aanpassing van de prijs
En zo vlot heb ik zelfden gezien van een webshop.
Mijn complimenten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

petervandamned schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:27:
Ik had hem gisteren pas betaald anders hoor moest ff wachten op de aanpassing van de prijs
En zo vlot heb ik zelfden gezien van een webshop.
Mijn complimenten hoor
Maar volgens mij hebben ze wel een beetje rare werktijden daar, want ik heb al een aantal keer om 10 uur 's avonds een mailtje gehad dat de prijs aangepast / orderstatus veranderd was etc :P Zelfs op zondag avond geloof ik

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Heet dat niet remote login of zo :)

Doe/deed ik ook veel in mijnn werk plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
En wie gaat der voltage mod doen via BIOS tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizor
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik hoop niemand, want dan ben je zo klaar met overclocken. Want ver ga je er niet mee komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ook mijn pakketjes bezorger stond weer voor de deur vandaag, mijn bestelling van eleshop is binnen :D straks even de werkplek inrichten, dan hoef ik enkel nog de 2 regelbare weerstanden en dan kan ik lekker de vmods gaan uitvoeren, helaas zijn ze wel snel nodig, want ik heb het idee dat we op stock vcore niet heel erg ver komen, heb namelijk al een paar vpu recovers en vastlopers gehad :P:P

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Hardware (e8400, rampage formula, 4gb pc8500 corsair) binnen 9500gt erop gepleurt om ff cpu op te focken en maybe nog wel ff die 9500 gt te kietelen :P

Keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Laatst online: 10-09 09:55
Ik wilde m nu gaan bestellen. (Net terug van een lang weekend weg)
Maar kan niet meer :(. Kaart staat op niet meer beschikbaar. Thijs of Roel, kunnen jullie dit voor me fiksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:34:
Ik ga me kaart zo bestellen :) Maaruh even over die heatpipes ik denk zowiezo dat die een lagere temp aankunnen dan normaal water want het kookt ook eerder dan normaal water ;) (het zit namelijk in een vacuum weet niet hoe dat met bevriesing zit) maar het kookpunt is verlaagt en ik ga er stiekem vanuit dat het 0-punt (waar het normaal zou gaan bevriezen) dus ook naar beneden is gezakt ;)
Volgens Wikipedia werken heatpipes tot een fractie boven het vriespunt van de gebruikte vloeistof. Het kookpunt wordt aanzienlijk verlaagd, het vriespunt blijkbaar niet (al zou het ook nog een mogelijkheid zijn dat ze het over het nieuwe vriespunt hebben).

Kookpunten zijn me beter bijgebleven van natuurkunde dan vriespunten. Iemand een natuurkundeknobbel hier?
jouke_buissink schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:00:
Te hard gereden trouwens? >:)

Edit: hmzzz kaart is nu volgens de 4launch site helemaal niet meer beschikbaar 8)7
Nee, een dagje een brommer (voor het eerst in jaren) geleend van een vriend en een rollerbank tegengekomen. Niet te snel maar hele lullige technische mankementen à 100 euro de stuk (minimale speling op het balhoofd en voorvorkverlengers).

Maar ik heb redelijke gronden om één en ander aan te vechten, zo makkelijk komen ze niet van me af.
thijszor schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:14:
wel juiste kaart besteld? en wss is dat nieet meer op voorraad gebeuren voor mensen die niet aan de compo meedoen, onze kaarten zijn als het goed is gewoon apart gelegd.
Juiste kaart besteld > Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4670 512MB DDR3 1xDVI/HDMI
Ook gewoon 40 euro afgerekend, anders zouden ze dat ook niet doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:44:
Volgens Wikipedia werken heatpipes tot een fractie boven het vriespunt van de gebruikte vloeistof. Het kookpunt wordt aanzienlijk verlaagd, het vriespunt blijkbaar niet (al zou het ook nog een mogelijkheid zijn dat ze het over het nieuwe vriespunt hebben).

Kookpunten zijn me beter bijgebleven van natuurkunde dan vriespunten. Iemand een natuurkundeknobbel hier?
Vriespunt inderdaad niet echt. Daarvoor moet je naar het fasediagram van het gebruikte koelmiddel kijken. Hier bv het fasediagram van water. Je moet naar de rode lijn kijken. Rechts van de rode lijn is het vloeistof, links is het ijs. Op de horizontale as kan je dan de temperatuur aflezen bij dewelke die faseovergang plaatsvindt. Op de verticale as zie je dat de druk is aangegeven: als je de rode lijn naar beneden toe volgt tot aan het triple punt (=dalende druk) dan ga je in horizontale richting nauwelijks variëren. De rode lijn is dan ook verticaal. Dus bij lagere drukken zal het vriespunt inderdaad niet of nauwelijks verschillen (variatie van grootteorde 0.01°C).
Normale luchtdruk = 1 atm = 101300 Pa = 1.013 bar.
Het triple punt zou bij ~0.006 atm zijn. Dat is dus zowiezo verboden gebied voor de heatpipe.

De normale werking van de heatpipe berust op de faseovergang aangeduid door de zwarte lijn. Meer concreet het stukje zwarte lijn tussen het triple punt (=>laagst mogelijk druk voor werkende heatpipe) en waar de zwarte lijn de druklijn van 1.E+00 snijdt (=> 1 atm). Ik verwacht dat de heatpipe zowiezo niet boven 1 atm gebouwd is.

Als het water bevriest heb je dus geen capilaire werking meer en zal de heatpipe zijn werking teniet gedaan worden.

In veel heatpipes wordt ook aceton of methanol gebruikt. Deze hebben een lagere kooktemperatuur waardoor de heatpipes minder onderdruk vereisen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:55
Heeft er al iemand getest of de voltmod nodig is? Door bijvoorbeeld de max core mhz bij een bepaald laag voltage te vergelijken met een hoog voltage?

Bij de 9500GT kon je zonder Voltmod nog een heel eind komen dacht ik...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
thijs_cramer schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:26:
Heeft er al iemand getest of de voltmod nodig is? Door bijvoorbeeld de max core mhz bij een bepaald laag voltage te vergelijken met een hoog voltage?

Bij de 9500GT kon je zonder Voltmod nog een heel eind komen dacht ik...
mijn kaartje heeft een voltmod nodig, op de stock voltages gaat het feest niet heel erg lang door..

ik heb zojuist mij vmem en vgpu uitlees molexje erop gesoldeerd.
uitlezing leert mij dat mijn kaart stock op 1.856V op het mem loopt en 1.237V op de core.
nu even wachten tot ik wat regelbare weerstanden heb, dan kunnen deze er mooi op. nu eerst de S1 rev. 2 erop.. foto's over een half uur..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

thijszor schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:17:
Mijn bezorger doet de laatste tijd ook al zo, vorige keer was het 'heb je een webshop of winkel?' , hij wenst me wel altijd veel succes, hoop dat het helpt. Toegegeven, de laatste tijd kwamen er ongeveer 2/3 pakketjes per week binnen...
Ja dat is altijd fun, bedankt en tot morgen he 8) dat gezicht.........priceless!! en dan de volgende dag de deur open doen met: zie je nou wel? :+

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Snot_Aap schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:21:
Ik wilde m nu gaan bestellen. (Net terug van een lang weekend weg)
Maar kan niet meer :(. Kaart staat op niet meer beschikbaar. Thijs of Roel, kunnen jullie dit voor me fiksen?
Ik zal er morgen achteraan gaan ;)
nedernakker schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:30:
[...]

mijn kaartje heeft een voltmod nodig, op de stock voltages gaat het feest niet heel erg lang door..

uitlezing leert mij dat mijn kaart stock op 1.856V op het mem loopt en 1.237V op de core.
Die van mij doet redelijk wat op stock voltages! :D

Heb je de uitleespunten van mij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja roel, ik heb jouw plaatje gebruikt, erg handig voor een first time. bedankt daarvoor.
ben ik toch wel benieuwd wat jij haalt op stock voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Zal ik mijn systeem maar ff opstarten en dat even uittesten voor je? :)

EDIT: ik heb de TSen op HWI en OTH aangepast (wat een klere werk :P). Als iemand nog een voutje findtdt, meldt het dan even :)

[ Voor 47% gewijzigd door roelientjeL op 30-12-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

uitleespunten zijn anders heel gemakkelijk te vinden (namelijk de <12v caps (6.3v of 3.5 of whatever ze dr op hebben zitten) en dan meten..

mijn kaartje ook maar ff betaald :) alleen bale dat ie waarschijnlijk dan binnenkomt voordat ik zelf terug ben van de lan.. achja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jottem, mijn kaartje staat op verzonden. Met een beetje mazzel heb ik 'm dus morgen in huis, als de postbode niet weer doet alsof 'ie geprobeerd heeft te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
even wat foto's erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/30/1262205096-920.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/30/1262205096-921.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/30/1262205096-922.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/30/1262205096-933.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/30/1262205096-934.jpg

overigens moest de onderste kap van de accelero er uiteindelijk vanaf, anders paste de kaart niet meer in het pci-e slot. tevens moesten de kunstof spacers die tussen de kaart en de koeler moeten iets afgevijld worden, anders kwam de koeler niet op de core, hier heb ik zo'n 2 mm afgevijld.

nu ga ik ff benchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 08:35
nedernakker is die molex om uit te lezen of voor extra stroom?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
kan je eens even de temps posten t.o.v. de oude koeler?
MrDucky schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:42:
uitlezen

[ Voor 63% gewijzigd door tjtristan op 30-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
MrDucky schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:42:
Uitlezen natuurlijk :P

En volgens mij scheelt het niet heel veel qua temperatuur...

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 30-12-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is extra stroom niet nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Hier de test (100MHz PCI-Express):
GPU 860 (+110MHz)
Mem 999 (+126MHz) (ik had een artifact run op 1026MHz, met een score van 366 FPS :D)
GPU en mem 840/999 (lijkt weinig invloed op elkaar te hebben)

Een hogere PCI-Express lijkt niet te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:49:
[...]

Als we flink gaan voltmodden wel denk ik >:) , 75w zal daar niet genoeg voor zijn :P.

• nedernakker
roelientjeL schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:56:
Hier de test (100MHz PCI-Express):
GPU 860 (+110MHz)
Mem 999 (+126MHz) (ik had een artifact run op 1026MHz, met een score van 366 FPS :D)
GPU en mem 840/999 (lijkt weinig invloed op elkaar te hebben)

Een hogere PCI-Express lijkt niet te helpen?
dan is ons verschil niet zo heel groot, mijn max GPU zit op 840, max Mem zonder arti's op 1030
ik draai ook op 100 MHz pci-e
mijn hoogste score tot nu is 346 fps.
gezien mijn 0,0 ervaring met het tweaken van windows zal ik best wat puntjes laten liggen, aangezien die run van mij op 800/1040 was.

• roelientjeL
Hmmm... Ik zie een probleem aankomen...

Ik heb de beste artifact score ooit gehaald geloof ik? Of mijn geheugen schaalt ongelofelijk goed :o maar dat denk ik niet omdat ik op 20MHz lager op 351FPS tief...

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/x37t6c.jpg

Ik heb tevens het spits afgebeten :) ik heb de eerste 'officiële' score toegevoegd :D

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:49:
[...]

Mwa, je moet eerst bekijken of dat voedingscircuit het wel baas kan.

En je moet ze dan niet op die plekken aansluiten voor extra energie.

• nedernakker
zooo.. dat is een strakke score.... je hebt me zojuist getriggered, mijn kaartje moet dat ook kunnen :P meer info... meer tweaken...

• roelientjeL
nedernakker schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:16:
zooo.. dat is een strakke score.... je hebt me zojuist getriggered, mijn kaartje moet dat ook kunnen :P meer info... meer tweaken...
Nee dat is een artifact run :( Ben ik zelf niet erg blij mee, mja...
Op 1000MHz mem haal ik 351, richt je daar meer op alsjeblieft :)

Verwijderd

roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:17:
Nee dat is een artifact run :( Ben ik zelf niet erg blij mee, mja...
Op 1000MHz mem haal ik 351, richt je daar meer op alsjeblieft :)
Ik snap dat je liever zonder artifacts draait, maar zijn die runs in principe wel geldig? Of dat ook niet?

• roelientjeL
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:18:
[...]

Ik snap dat je liever zonder artifacts draait, maar zijn die runs in principe wel geldig? Of dat ook niet?
Jawel, maar dit vind ik persoonlijk belachelijk, meer dan 40FPS extra voor een artifact run. Als er niet veel betere scores komen kan ik me beter concentreren op artifact runs? Dat zou nergens op slaan, dan is de hele competitie dood :P

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij heeft roelientjeL nooit een arti gezien, maar denkt hij dat die er zijn geweest omdat normaal gesproken je FPS niet met bijna 50 omhoog schiet bij een overklok van 20MHz op het geheugen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• roelientjeL
-The_Mask- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:20:
Volgens mij heeft roelientjeL nooit een arti gezien, maar denkt hij dat die er zijn geweest omdat normaal gesproken je FPS niet met bijna 50 omhoog schiet bij een overklok van 20MHz op het geheugen.
Hmm, compleet ZWARTE vlakken waar niet gerendert wordt? Dat is bijna mip-map tweaking-like.

• nedernakker
komt goed, ik ben pas net begonnen, heb het erg naar mijn zin :) en heb nog een tijdje..
vanavond was alvast een mooie avond, lekker gemod en review nog even uigebreid met tekst en foto's en nog even een verbetering van de score geregeld.

merk wel dat er nu vmods nodig zijn, zit nu op het eind van de op stock V mogelijke snelheden.

• -The_Mask-
  • Niet online
roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:23:
[...]

Hmm, compleet ZWARTE vlakken waar niet gerendert wordt? Dat is bijna mip-map tweaking-like.
Je ziet ze dus wel, ik dacht van niet aangezien je hier nog 'dacht' aan een lekkere geheugen schaling. :p

Maar complete zwarte vlakken lijkt mij idd niet helemaal de bedoeling. :+

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 31-12-2009 00:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• roelientjeL
-The_Mask- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:25:
[...]

Je ziet ze dus wel, ik dacht van niet aangezien je hier nog 'dacht' aan een lekkere geheugen schaling. :p
Nee dat was een grapje omdat het overduidelijk was dat het artifacts zijn :P

Waarom zou dat niet de bedoeling zijn? Het is niet te controleren dus het telt wel mee... Ik heb niks gedaan met tweaken (illegale tweaks), m'n geheugen draait gewoon op het randje van (in)stabiliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door roelientjeL op 31-12-2009 00:27 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:26:
Waarom zou dat niet de bedoeling zijn?
Niet de bedoeling in de zin van je moet geluk hebben. Het kan zo maar zijn dan jij de enige bent waarbij dit voor komt/zal komen. Dan is het wel erg easy om de eerste plek te halen, maar volgens mij is het wel de bedoeling dat de run gewoon gedaan wordt zonder dat het beeld (veel) slechter is. (tenminste zo was het altijd wel)

AMD Nieuwsdiscussie

• nedernakker
tsja, als hij de bench doorloopt en een score geeft is het ok toch? meen me te herinneren dat de winnaar van de 9500gt compo ook hier en daar een zwart vlekje zag op zijn scherm tijdens de winnende run :P

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:30:
Niet de bedoeling in de zin van je moet geluk hebben. Het kan zo maar zijn dan jij de enige bent waarbij dit voor komt/zal komen. Dan is het wel erg easy om de eerste plek te halen, maar volgens mij is het wel de bedoeling dat de run gewoon gedaan wordt zonder dat het beeld (veel) slechter is. (tenminste zo was het altijd wel)
Als jij je kaart zo op het randje weet te krijgen dat 'ie wel artifact als een gek maar niet in de soep loopt lijkt het me dat je je score dan verdient. Misschien zie ik iets over het hoofd :)

• nedernakker
hmmm, mijn kaart heeft de 1e issues, was wat aan het rommelen met ATT. nu weer eraf gegooid, maar nu performt de kaart echt bagger, 170 fps op stock... joehoe waar zijn die 80 andere die ik had op stock :P
maar ff driver eraf geknikkerd en nu opnieuw installen.. wel vreemd..

edit: verse drivers en ik ben er weer. toch weer een prestatie, paar uur kloten en nu al driver verrot... leuk he dat tweaken..

[ Voor 19% gewijzigd door nedernakker op 31-12-2009 00:49 ]

Verwijderd

Ati Tray tools vernaggelt de boel. Kijk eens of je daarmee "restore default settings" kan invoeren.

• nedernakker
het loopt sowieso een beetje vaag, als hem niet handmatig afsluit voor ik de pc afsluit/reboot krijg ik achter elkaar van die rare foutmeldingen. dus hij vindt het niet helemaal leuk.

• roelientjeL
Ja wat ik wil zeggen met die artifact run is, dat ik na een paar runs al zo'n 'goeie' artifact run heb weten te krijgen. Misschien is dat met dit kaartje heel erg makkelijk en gaat dadelijk iedereen artifact runs doen... Daar zitten we niet op te wachten!

En waarom het NIET de bedoeling zou zijn had ik al gezegd ;) Maar je kunt zo'n score niet weigeren, er zitten altijd wel wat artifacts in. De ene keer meer dan de andere.

Maar nu ga ik de hele dag vuurwerk afsteken :) (even veel als dat het kaartje kostte trouwens :P)
Dus alvast, HAPPY NEW YEAR! :D

• tjtristan
roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:11:
Hmmm... Ik zie een probleem aankomen...

Ik heb de beste artifact score ooit gehaald geloof ik? Of mijn geheugen schaalt ongelofelijk goed :o maar dat denk ik niet omdat ik op 20MHz lager op 351FPS tief...

[afbeelding]

Ik heb tevens het spits afgebeten :) ik heb de eerste 'officiële' score toegevoegd :D
Is deze benchmark dan al zeker?

• roelientjeL
tjtristan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:28:
[...]

Is deze benchmark dan al zeker?
Tja, voorlopig wel... Ik heb nog niet al teveel gehoord van deelnemers die een andere benchmark willen doen.

• nedernakker
ik ben op het moment ook alleen met 01 bezig. ik doe 03 er straks ook nog wel achter aan als de kaart nog leeft :P

• roelientjeL
En, heb je mijn score al weten te verbeteren? :P

• thijszor
Zo, de nieuwe condensatoren zitten erop, wat een gekloot zeg, maargoed. later 1tje nog even iets beter vast solderen, zit wat losjes... hij geeft tenminste beeld, dus dat is mooi.

Morgen / overmorgen eens beginnen, en een vmodje erop zetten.

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Nog niemand foto's van hun setupje?
@roel
Je had veeel artefacts?

[ Voor 23% gewijzigd door PRaGA88 op 31-12-2009 11:12 ]

• nedernakker
roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:55:
En, heb je mijn score al weten te verbeteren? :P
377,6 fps
gpu op 810, mem op 1045

had ik wel hier en daar een kleine arti, maar het waren nog geen hele zwarte vlakken, dus ik vind het acceptabel.
PRaGA88 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:12:
Nog niemand foto's van hun setupje?
@roel
Je had veeel artefacts?
foto's staan bij mijn review.

[ Voor 25% gewijzigd door nedernakker op 31-12-2009 11:16 ]

• roelientjeL
Uh, ja soms zelfs de helft van mijn scherm zwart... Mja, het is niet illegaal dus ik post de score gewoon ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Die van moi is ook binnen, nu lekker de hele dag carbid schieten. :p

Edit: vreemd volgens GPU-z is mijn geheugen al 73MHz overundergeklokt.

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 31-12-2009 12:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

roelientjeL schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:20:
Uh, ja soms zelfs de helft van mijn scherm zwart... Mja, het is niet illegaal dus ik post de score gewoon ;)
Is het niet illegaal?

KUT!

Had ooit eens zware artefact run gehad op mijn HD5870, maar wist er wel ruim 107K 3DMarks in '03 mee te halen, wat net geen WR zou zijn :P Maar het was geen echte logische score, want normaal doe ik maar 93K ofzo met mijn setupje :o , dus heb ik hem naar niet gepost, wist niet of het mocht namelijk. 1e 3 testen haden veel lagere FPS dan het WR, en waren nog wel met beeld maar laatste tests hadden veel hogere FPS en geen beeld :+ . Maar het mag dus wel :P ? Want dan ga ik dat nog eens proberen O-)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• -The_Mask-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N3yk0JUl9xAfZyQaWw8ioyQb/full.png

Eerste run zonder overklok tweak of iets. Morgen/volgende week ook nog eens onder XP met met Phenom II X3 720.

AMD Nieuwsdiscussie

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Haha ik raad je zwaar aan om met Win XP te benchen..
Ik had met een volgebaggerde Win7 alles stock op t kaartje 197.1 FPS, vond ik veel te laag, dus Win XP schone installatie -> 247.8 FPS
Dat is me nogal een verschil hea :+

• nedernakker
-The_Mask- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:49:
Die van moi is ook binnen, nu lekker de hele dag carbid schieten. :p

Edit: vreemd volgens GPU-z is mijn geheugen al 73MHz overgeklokt.
overgeklokt... hij is juist onderklokt... je mem loopt maar op 800, 873 is stock

• nedernakker

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

nedernakker schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:08:
[...]

overgeklokt... hij is juist onderklokt... je mem loopt maar op 800, 873 is stock
Dus dit is een custom HD4670? Meeste hebben namelijk 1000Mhz op het geheugen :P

Even wat zoekwerk gedaan naar het geheugen, en wat ik heb zitten op mijn kaart is gespecificeerd om 900Mhz op 1.8V te lopen:

Dit is de bijbehorende datasheet van Hynix:
Link

Dit is het volgende nummer: Hynix H5TS5163MFR

[ Voor 38% gewijzigd door Darkasantion op 31-12-2009 12:27 ]

• nedernakker
zo, nu ben je me kwijt, The_Mask draaide een run op stock, dat is dus 750 MHz op de core en 873 MHz op het mem.

hoe kom jij aan 1000 MHz dan?

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Die 1000Mhz is reference speed, als je deze review bekijkt, dan zie je dat het standaard 1Ghz moet lopen:
http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4670-review/2

Ik zie het verschil al!

Die 1000Mhz is 512MB GDDR3 geheugen, en de 900Mhz versie is 1GB DDR3 geheugen.
Tenminste, volgens Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3405&cp=3

Wij werken dus met een HD4670 met 512MB aan DDR3 geheugen, waar GDDR3 gebruikelijk is.
Handig om te weten voor het geval dat je wilt flashen of wilt spelen met het geheugen en eventuele timings :+

[ Voor 23% gewijzigd door Darkasantion op 31-12-2009 12:37 ]

• nedernakker
dat is idd anders ja. ik vond het al zo vreemd. maar goed, deze kaarten kunnen ook gewoon 1000 hoor...

• roelientjeL
@Darkasantion, niet teveel info weggeven he :P

Daar was ik zelf ook al achter. Om de competitie een beetje te houden niet alles verlinken.

Ik ga even bellen naar 4 Launch voor de kaartjes... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door roelientjeL op 31-12-2009 14:55 ]

• roelientjeL
Update?
Voor de mensen die hun kaartje nog moeten bestellen...

Er zijn inderdaad wat problemen. Het product is End Of Life (EOL) verklaart door mijn contactpersoon (mail). Ik heb zojuist gebeld en ze (klantenservice) gaan er zo snel mogelijk achteraan. Hopelijk wordt het vandaag nog aangepast.

Het gaat dus om: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-082029
Hopelijk wordt het 'probleem' snel opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door roelientjeL op 31-12-2009 15:08 ]

• nedernakker
dat meen je niet roel... en nu dan? zijn die 46 kaarten er nog wel dan? want volgens mij hebben nog niet heel veel deelnemers hun kaart? krijgen we nu een andere revisie?

Verwijderd

Zo, ik heb mijn kaartje binnen. Als ik het zo zie ben ik heel erg blij dat ik toch gekozen heb een benchsetup te bouwen, want wat ik er mee van plan ben als ik de tijd er voor heb heeft heel veel potentieel problemen op te leveren. Dat wist ik al, maar dat is nu nog even wat duidelijker. Veel foto's gemaakt voor de review, ik moest mijzelf weerhouden gelijk alles open te trekken om de kaart in mijn handjes te kunnen houden :p

Nu hopen dat ik een beetje vlot een processor en een voeding kan regelen voor een leuke prijs, het gaat nu toch wel jeuken nu de halve setup er ligt.

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Net met 4launch gebeld. Want mij kaart is betaald maar word maar niet verstuurd. Het antwoord wat ik kreeg als jij op de lijst staat word de kaart naar je toe gestuurd 8)7 . Naja vanmiddag keken ze weer over de lijst heen en dan word hij hopelijk verstuurd.

• nedernakker
even voor de soldeer deskundigen onder ons, welk type soldeer kan ik het beste gebruiken op deze pcb's. 60/40 of moet het specifieke loodvrije soldeer zijn? en 0,5 mm is even beter werken dan 1 mm ?

Verwijderd

Darkasantion schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:33:
Die 1000Mhz is reference speed, als je deze review bekijkt, dan zie je dat het standaard 1Ghz moet lopen:
http://www.guru3d.com/article/ati-radeon-hd-4670-review/2

Ik zie het verschil al!

Die 1000Mhz is 512MB GDDR3 geheugen, en de 900Mhz versie is 1GB DDR3 geheugen.
Tenminste, volgens Anandtech:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3405&cp=3

Wij werken dus met een HD4670 met 512MB aan DDR3 geheugen, waar GDDR3 gebruikelijk is.
Handig om te weten voor het geval dat je wilt flashen of wilt spelen met het geheugen en eventuele timings :+
We hebben toch gewoon kaartjes met GDDR3 en niet met DDR3? GPUZ zegt bij mijn kaart GDDR3, ook op de verpakking staat GDDR3. Ik heb hier ook nog een (andere) 4670 liggen met 1GB DDR3 geheugen. Ik zal eens benchen welke sneller is in de praktijk (gok de 512MB GDDR3).

Mijn kaart loopt stock op 750MHz (GPU) / 800MHz (Mem). GPUZ zegt dat het geheugen 'default' 873MHz is. De kaartjes komen dus standaard underclocked ten opzichte van de referentie van de fabrikant?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 17:11 ]

• nedernakker
weey je zeker dat hij op 800 loopt, want mijn kaart llopt standaard gewoon op 873 hoor..

Verwijderd

Hier mijn eerste run @stock:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dkRzmuoXa1ZsdRHERD5iIGVR/full.png
Jammer dat ik al sowieso 10FPS achterloop ten opzichte van The_Mask met een Xeon op 3800MHz. Toch ook maar mijn CPU wat op zijn staart trappen aangezien het dus wel merkbaar invloed heeft.

Edit: Link aangepast

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 18:28 ]

• tjtristan
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:36:
[afbeelding]
Jammer dat ik al sowieso 10FPS achterloop ten opzichte van The_Mask met een Xeon op 3800MHz. Toch ook maar mijn CPU wat op zijn staart trappen aangezien het dus wel merkbaar invloed heeft.
Ja inderdaad, met de cpu die ik nu gebruik kom ik niet veel verder dan boven de 320FPS (amd 2210EE) terwijl ik het mem al op 1050mhz+ heb staan :( ).
Ik hoop nu eigenlijk wel dat we nog switchen met benchmark, of ik moet m'n main pc weer uit elkaar gaan schroeven om een serieuze kans te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:36:
[afbeelding]
Als het inderdaad zo'n groot verschil blijkt te zijn door de rest van het systeem zullen we toch serieus moeten gaan kijken naar 3DMark03. Dat het aan een verschil per kaart ligt is ook nog mogelijk, maar dat zal vanzelf blijken uit de resultaten van de anderen.

Ik zal mijn kaart morgen ofzo eens in mijn gewone systeem hangen. De drivers zijn toch hetzelfde dus dat is lekker makkelijk :) Kan ik gelijk ook wat games testen. Ben echt benieuwd hoe de performance is in verhouding met mijn 4770. Die wordt door een CPU-cap vaak niet volledig benut, dus wellicht verbaast dit kaartje me nog wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 18:00 ]

Verwijderd

Misschien even wachten tot wat mensen hun stock resultaten met Windows XP posten. Hopen dat de resultaten onder XP wat dichter bij elkaar liggen... Pak morgen wel een andere harddisk en installeer daar een kale XP op; nu oud en nieuw vieren!
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste