Toon posts:

Geen internet verbinding na paar uur, maar wel msn!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
-Ik heb steeds vaker dat mijn internet pagina's niet geladen worden en dat ik mijn computer opnieuw moet opstarten waarna het wel werkt. Meestal als ik van veel tab's gebruik maak.

Dit geldt voor zowel IE als Firefox. De internet verbinding (wireless) werkt goed en ik heb dit probleem
He draadloos signaal op ander kanaal gezet, mocht niet baten

Als ik IE open komt onderin de statusbalk 'wachten op ......' en een klokje, maar verder gebeurt er niks.
Nu is het zo dat msn / google talk wel gewoon werken!
Hetzelfde voor Firefox. Als ik Vista laat repareren zegt het dat hij de pagina niet kan veriveren. Iets met DNS.
ipconfig /flushdns
Dit commando mocht ook niet helpen

Nu is het zo dat ik mijn pc ook al 2x heb herinstalleerd, maar probleem komt terug.
Een 2e pc die ook draadloos is aangesloten werkt wel normaal.

gr
Erwin

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:21

M2M

medicijnman

we hebben toch wat meer informatie nodig dan dit. Onderandere, de hardware in je pc (met name de netwerk controller die je gebruikt), het type aansluiting, en bij welk bedrijf je aangesloten zit. Eventuele routers / switches en welke versie (windows?) je draait.

-_-

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Klinkt als een probleem met je DNS.
Als de PC geen internet heeft (maar wel MSN), zou je dan eens in je CMD een ping commando kunnen uitvoeren naar:
213.239.154.35
Als dit lukt dan ligt het probleem bij je DNS, zo niet moet je het probleem ergens anders zoeken ;)

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 08:55

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Gebruik je een firewall/internet security of ander gelijksoortig programma? Misschien zit dat dwars; schakel dat eens uit.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 11:31
Ik had hetzelfde probleem (Internet valt na een bepaalde tijd uit), en de oplossing was om ZoneAlarm als firewall eraf te kieperen, toen ik die eraf had gehaald, werkte alles weer perfect en nooit meer ergens last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
De pc draait windows Vista.
Er draait geen firewall, alleen Windows Firewall
Verbinding gaat via draadloos kaart (Foxxcon) als router een speedtouch 780 expreria box.

Wat kan ik aan dns probleem doen?
gr
Erwin

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Controleren zoals Enfer opperde.

Er wordt op T.net wel een beetje inzet verwacht. Ping eens google.com en ping eens 64.233.169.99.

En kijk welke het wel en niet doet als je internet er mee stopt.

Verwijderd

Topicstarter
kan geen verbinding met externe host maken

Ie kan niet pingen naar adres.

later niet beschikbaar..

kan wel pingen in command prompt
Pagina: 1