Hoi
,
Even voorafgaand
:
Ik ben niet nieuw op het forum, heb al een aantal berichtjes geplaatst, maar dit is wel mijn eerste 'eigen' topic, dus wel lief blijven he
.
Nu het probleem:
Ik heb een maand of 2 geleden een nieuwe PC gebouwd. Deze is opgebouwd rondom de volgende componenten:
Het vreemde aan dit probleem is dat het alleen internet browsers betreft. Online spellen als Spring (TASClient), MSN etc doen het nog wel. MAAR in de lobby van Spring zit een pagina waar informatie wordt weergegeven, en deze doet het dan weer niet, want deze gaat via internet explorer.
Nou heb ik in deze tijd niet stilgezeten
en ook al het nodige geprobeerd. Ik heb geprobeerd:
PS. Een oplossing die geen herinstallatie van Vista of een RMA betreft, heeft toch mijn voorkeur.
PPS. Alle temps blijven binnen de perken, volgens HWmonitor. Alleen TMPIN2 (als ik het goed zeg) staat standaard op 82 graden Celsius, hier heb ik op gegoogled, en dit bleek bij meer mensen te zijn, en duide op een uitleesfout.
Even voorafgaand
Ik ben niet nieuw op het forum, heb al een aantal berichtjes geplaatst, maar dit is wel mijn eerste 'eigen' topic, dus wel lief blijven he
Nu het probleem:
Ik heb een maand of 2 geleden een nieuwe PC gebouwd. Deze is opgebouwd rondom de volgende componenten:
- AMD Phenom II X3 720BE (@stock)
- GigaByte GA-MA790X-DS4 met BIOS versie F7a
- 2GB Kingston ValueRam @800MHz (5-5-5-18)
- MSI Radeon HD4770 (@stock)
- Samsung HD103UJ
- Samsung S223F DVD-Writer
- CoolerMaster CM690 2x intake, 1x outtake
- Vista Home Premium 64-bit
- De netwerkadapter is er een van RealTek, namelijk de RealTek RTL8168B/8111B Family PCI-e GBE NIC
Het vreemde aan dit probleem is dat het alleen internet browsers betreft. Online spellen als Spring (TASClient), MSN etc doen het nog wel. MAAR in de lobby van Spring zit een pagina waar informatie wordt weergegeven, en deze doet het dan weer niet, want deze gaat via internet explorer.
Nou heb ik in deze tijd niet stilgezeten
- Een BIOS update van F5->F7a
- De driver van de netwerkkaart geupdate, zowel via windows update als handmatig
- Ik heb handmatig verschillende processen gestart en gestopt
- Verschillende services gereanimeerd en gedeanimeerd
PS. Een oplossing die geen herinstallatie van Vista of een RMA betreft, heeft toch mijn voorkeur.
PPS. Alle temps blijven binnen de perken, volgens HWmonitor. Alleen TMPIN2 (als ik het goed zeg) staat standaard op 82 graden Celsius, hier heb ik op gegoogled, en dit bleek bij meer mensen te zijn, en duide op een uitleesfout.
[ Voor 19% gewijzigd door AlexV op 06-06-2009 21:40 ]