Internet valt na een bepaalde tijd uit

Pagina: 1
Acties:

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 11:31
Hoi :w ,

Even voorafgaand ;) :
Ik ben niet nieuw op het forum, heb al een aantal berichtjes geplaatst, maar dit is wel mijn eerste 'eigen' topic, dus wel lief blijven he :) .

Nu het probleem:
Ik heb een maand of 2 geleden een nieuwe PC gebouwd. Deze is opgebouwd rondom de volgende componenten:
  • AMD Phenom II X3 720BE (@stock)
  • GigaByte GA-MA790X-DS4 met BIOS versie F7a
  • 2GB Kingston ValueRam @800MHz (5-5-5-18)
  • MSI Radeon HD4770 (@stock)
  • Samsung HD103UJ
  • Samsung S223F DVD-Writer
  • CoolerMaster CM690 2x intake, 1x outtake
  • Vista Home Premium 64-bit
  • De netwerkadapter is er een van RealTek, namelijk de RealTek RTL8168B/8111B Family PCI-e GBE NIC
Het probleem is dus dat na een bepaalde tijd het internet er in één keer uitligt. En dan alleen het internet. Hiermee bedoel ik dat na deze bepaalde tijd Internet Explorer een connectie probleem heeft en FireFox heeft precies hetzelfde probleem.

Het vreemde aan dit probleem is dat het alleen internet browsers betreft. Online spellen als Spring (TASClient), MSN etc doen het nog wel. MAAR in de lobby van Spring zit een pagina waar informatie wordt weergegeven, en deze doet het dan weer niet, want deze gaat via internet explorer.

Nou heb ik in deze tijd niet stilgezeten ;) en ook al het nodige geprobeerd. Ik heb geprobeerd:
  • Een BIOS update van F5->F7a
  • De driver van de netwerkkaart geupdate, zowel via windows update als handmatig
  • Ik heb handmatig verschillende processen gestart en gestopt
  • Verschillende services gereanimeerd en gedeanimeerd
Dit alles had geen effect, dus zit ik nu nogsteeds met om de 15 minuten tot 6 uur uitvallend internet.

PS. Een oplossing die geen herinstallatie van Vista of een RMA betreft, heeft toch mijn voorkeur.

PPS. Alle temps blijven binnen de perken, volgens HWmonitor. Alleen TMPIN2 (als ik het goed zeg) staat standaard op 82 graden Celsius, hier heb ik op gegoogled, en dit bleek bij meer mensen te zijn, en duide op een uitleesfout.

[ Voor 19% gewijzigd door AlexV op 06-06-2009 21:40 ]

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
En hoe ben je verbonden met het internet? je router en modem, ben je bedraad of draadloos verbonden??

• AlexV
Oh, sorry, vergeten te melden.
De situatie is als volgt:
Aansluiting huis->modem->kabel (10 of 15 meter)->router->kabel (1 meter)->mijn PC

Ik heb ook nog een PC hier staan, dit is mijn oude PC, en deze zit in precies dezelfde situatie met de kabels en routers, maar bij deze heb ik nog nooit gehad dat het internet uitviel.

[ Voor 40% gewijzigd door AlexV op 07-06-2009 09:19 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Toevallig geen ZoneAlarm geïnstalleerd?

* YellowOnline vermoedt firewall issues bij dit soort problemen.

[ Voor 49% gewijzigd door YellowOnline op 07-06-2009 09:26 ]

• AlexV
YellowOnline schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:22:
Toevallig geen ZoneAlarm geïnstalleerd?
Op beide computers staat ZoneAlarm geïnstalleerd, maar als dit het probleem zou zijn, waarom zou dit er dan op mijn zelfbouw wel zijn, maar op de Dell niet?

En kan een firewall, zelfs nadat deze 5 uur goed gefunctioneerd heeft, toch nog Internet Explorer gaan blokken?

[ Voor 15% gewijzigd door AlexV op 07-06-2009 09:28 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-03 17:02

sphere

Debian abuser

AlexV schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:27:
Op beide computers staat ZoneAlarm geïnstalleerd, maar als dit het probleem zou zijn, waarom zou dit er dan op mijn zelfbouw wel zijn, maar op de Dell niet?
Het heeft geen zin om deze theoretische discussie te voeren. Firewalls bezitten de feilloze eigenschap om systemen om zeep te helpen.
En kan een firewall, zelfs nadat deze 5 uur goed gefunctioneerd heeft, toch nog Internet Explorer gaan blokken?
Ja.

Via msconfig zonealarm eruit kieperen, en dan even kijken hoe het gaat.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• AlexV
Goed, ik heb ZoneAlarm nu uitgezet, en Windows Firewall ingeschakeld, anders krijg ik steeds een melding. Ik zal eens kijken hoe het nu gaat en houd jullie op de hoogte.

PS. Er staat op mijn systeem ook AVG free, zou deze ook het probleem kunnen veroorzaken?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dat mijn gok dat je ZoneAlarm draait klopt
AlexV schreef op zondag 07 juni 2009 @ 09:42:
Goed, ik heb ZoneAlarm nu uitgezet, en Windows Firewall ingeschakeld, anders krijg ik steeds een melding. Ik zal eens kijken hoe het nu gaat en houd jullie op de hoogte.

PS. Er staat op mijn systeem ook AVG free, zou deze ook het probleem kunnen veroorzaken?
Ja, maar waarschijnlijk is het ZoneAlarm. Dit soort problemen zijn bijna altijd ZoneAlarm eigenlijk. Het is niet ontoevallig dat ik meteen vroeg of je ZoneAlarm geïnstalleerd had en dat je antwoord daarop "ja" is.

En als het niet gewoon ZoneAlarm is, dan is het een samenspel tussen ZoneAlarm, AVG en Windows Firewall. En in het slechtste geval - een mens ziet nogal wat op een forum - nog een andere antivirus of firewall die geïnstalleerd is.

Ik heb nog nooit zoveel het woord ZoneAlarm in één enkele post gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 07-06-2009 09:52 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47
klinkt ook een beetje als brakke dns servers; probeer die van opendns eens.
Our nameservers are 208.67.222.222 and 208.67.220.220.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• AlexV
Bedankt iedereen voor de hulp, het bleek uiteindelijk toch aan ZoneAlarm te liggen, ik ga nu gewoon verder op Windows Defender.

Als er nog iets gerelateerds met mijn netwerk gebeurt, geef ik dit topic wel een schopje ;)
Pagina: 1