Ik wil een nieuwe video kaart aanschaffen max budget 150 euro.
Huidige set up:
CPU: E6600 (oc: 2880MHz)
2 gig kingston hyperX 800Mhz
Grafix: point of vieuw 8800 GTS 320mb (oc: core: 570 / mem: 900)
Mainbordje: asus p5n32-e Sli plus
psu: cooler master 550watt
Wil een duidelijke verbetering van de huidige kaart, en warmte en geluidsproductie maken me niet zo veel uit.
Huidige zoektocht hebben opgeleverd:
Ati: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
Nvidea: Gainward GTX260 896MB GDDR3
Maar ik zie om eerlijk te zijn door de bomen het bos niet meer....
Als ik puur naar clock frequenties en geheugen grote kijk is de ati een duidelijk betere keuze..??
Is dat ook zo, of kan ik (om de zelf werkzaamheid te vergroten) ergens een site vinden waarop duidelijke vergelijken te vinden zijn (benchmarks en diverse) waarbij ik kan sorteren op verkoop prijzen..??
Kom ik uit met mijn huidige psu met maar 550 watt met een dergelijke nieuwere kaart..??
Heeft het überhaupt wel zin of is de cpu de dood doener..??
Of is mijn budget waardeloos en kan ik beter even door sparen..??
Huidige set up:
CPU: E6600 (oc: 2880MHz)
2 gig kingston hyperX 800Mhz
Grafix: point of vieuw 8800 GTS 320mb (oc: core: 570 / mem: 900)
Mainbordje: asus p5n32-e Sli plus
psu: cooler master 550watt
Wil een duidelijke verbetering van de huidige kaart, en warmte en geluidsproductie maken me niet zo veel uit.
Huidige zoektocht hebben opgeleverd:
Ati: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
Nvidea: Gainward GTX260 896MB GDDR3
Maar ik zie om eerlijk te zijn door de bomen het bos niet meer....
Als ik puur naar clock frequenties en geheugen grote kijk is de ati een duidelijk betere keuze..??
Is dat ook zo, of kan ik (om de zelf werkzaamheid te vergroten) ergens een site vinden waarop duidelijke vergelijken te vinden zijn (benchmarks en diverse) waarbij ik kan sorteren op verkoop prijzen..??
Kom ik uit met mijn huidige psu met maar 550 watt met een dergelijke nieuwere kaart..??
Heeft het überhaupt wel zin of is de cpu de dood doener..??
Of is mijn budget waardeloos en kan ik beter even door sparen..??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.