Ik ben bezig met een simpel Javascript dat de som maakt van de waarden van aangevinkte checkboxen.
Aangezien ik een noob ben in Javascript, lukt het me niet helemaal.
Hieronder zie je de code van wat ik al heb:
Tip van Flip: gebruik [code=html][/] tags om je code leesbaarder te maken
Dat geeft dit als resultaat. Zoals je ziet komt de som in een tekstveld te staan, wat gemakkelijk te manipuleren valt. In plaats daarvan moet de som gewoon zonder tekstveld, en dus niet aanpasbaar, tevoorschijn komen, met 0 als default waarde.
Wellicht is het vrij simpel op te lossen, maar ik vind het niet.
Aangezien ik een noob ben in Javascript, lukt het me niet helemaal.
Hieronder zie je de code van wat ik al heb:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <html> <body> <form> <input onclick="clickCh(this)" type="checkbox" name="one" value="10"> €10<br> <input onclick="clickCh(this)" type="checkbox" name="two" value="12"> €12<br> <br> TOTAAL: <input id="total" type="text" name="total"> </form> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> var total = document.getElementById("total") function clickCh(caller){ if(caller.checked){ add(caller) } else { subtract(caller) } } function add(caller){ total.value = total.value*1 + caller.value*1} function subtract(caller){ total.value = total.value*1 - caller.value*1} </script> </body> </html> |
Tip van Flip: gebruik [code=html][/] tags om je code leesbaarder te maken
Dat geeft dit als resultaat. Zoals je ziet komt de som in een tekstveld te staan, wat gemakkelijk te manipuleren valt. In plaats daarvan moet de som gewoon zonder tekstveld, en dus niet aanpasbaar, tevoorschijn komen, met 0 als default waarde.
Wellicht is het vrij simpel op te lossen, maar ik vind het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 10-12-2009 18:43 ]