Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Anti-Virus software keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 944 views

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Beste mede-tweakers,

Ik heb nu al een tijdje AVG Anti-Vrius Free Edition draaien maar ik heb het gevoel dat dit niet voldoende is. Softwarepakketten van o.a. Symantec belasten mijn systemen onnodig en ik weet niet meer wat ik nu het beste kan nemen.

Er zijn tegenwoordig steeds meer bedreigingen wat ik hier natuurlijk niet hoef uit te leggen maar ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere tweakers. Waar heb ik naar gekeken? O.a.: Trend Micro, Eset NOD32, GData, Norton, AVG Professional, Panda, teveel om op te noemen...

Welk pakket levert er nu goede bescherming omtrent keyloggers, malware, virussen, de hele reutemeteut.
Beveiliging voor mails heb ik niet nodig omdat ik alles via Gmail binnenkrijg en alleen maar mails van bekenden krijg.

Dus: Wat is nou een zinvol pakket om aan te schaffen, wat gebruiken jullie en kunnen jullie aanraden?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

en alleen maar mails van bekenden krijg.
Dat wilt niks zeggen he ;)

Volgens mij zijn er wel vergelijkingen/benchmarks/testen te vinden als je even zoekt die de virusscanners langs elkaar leggen. Zelf gebruik ik nu alweer een tijdje Avira Antivir, omdat ik zocht naar een goede virusscanner die wel gratis was. De testen die ik toen heb gezien gaven aan dat de betaalde niet altijd veel beter zijn en dus vond ik het onnodig om ervoor te betalen. Het scheelt bij mij ook dat ik eigenlijk niet veel download en wat ik wel download zijn vooral films en series.

☻/
/▌
/ \

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ik gebruik zelf avast Free edition :)
maar als je een legale windows hebt kan je ook de gratis virusscanner van windows gebruiken: Microsoft Security Essentials

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
Gebruikte zelf laatste tijd AntiVir en AVG, maar nu al een paar systemen overgezet op Security Essentials en bevalt goed.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Zojuist na het lezen van een paar post boven me ook Microsoft Security Essentials geinstalleerd. Echt super tot nu toe. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Al sinds mijn installatie van Win7 MS Security Essentials draaien (maand of 2) en geen klachten :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BlueLed schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:37:
Dus: Wat is nou een zinvol pakket om aan te schaffen, wat gebruiken jullie en kunnen jullie aanraden?
Toevallig Beveiliging & Virussen gemist? Zie daarin [Virusscanners] Discussietopic deel 3, daarmee gewapend moet je de keuze goed kunnen maken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BlueLed
gambieter schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:47:
[...]

Toevallig Beveiliging & Virussen gemist? Zie daarin [Virusscanners] Discussietopic deel 3, daarmee gewapend moet je de keuze goed kunnen maken :) .
Ja ik heb er wel naar gezocht maar het is zo'n groot topic dat ik daarom een eigen topic gestart heb. Ben benieuwd naar wat anderen gebruiken en gelukkig heb ik een paar helpende antwoorden gehad.
Ik snap dat het een rommeltje wordt als iedereen voor elke vraag een topic gaat openen maar ik wordt er wel moe van dat sommigen (betweters), zoals jij, iedereen erop gaan wijzen dat er allemaal andere topics zijn. Maar met door de bomen het bos niet meer kunnen zien doelde ik dus ook op dat soort topics die uit 30 delen bestaan waarvan elk deel weer uit 1000 reacties bestaat.
Toch bedankt voor je tip.

• BlueLed
Nielson schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:54:
Gebruikte zelf laatste tijd AntiVir en AVG, maar nu al een paar systemen overgezet op Security Essentials en bevalt goed.
Ik hoop niet dat je AntiVir en AVG tegelijk draait? :p

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hoezo niet, ik draai ook security essentials en aVast. gaat prima :+

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Door de bomen het bos niet meer zien kan. Zoeken naar een antwoord in een topic van 50blz is wellicht niet een optie, maar je vraag daar stellen wel.

Denk je dat je vraag minder kans op een goed antwoord heeft in een topic die een lange tijd bestaat en veel bezocht word door mensen die er juist komen om mensen als jij te helpen? Als je in een topic als deze slecht advies krijgt zul je minder kans hebben dat iemand een discussie erover begint.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11 18:46

L0g0ff

omg

Hier ook Microsoft Security Essentials. Gratis en werkt als een trein. Zakelijk vind ik McAfee en Trend Micro de betere pakketten. Wel met de nodige tuning.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vertrouwde op Panda maar ja aangezien Panda niet de pc echt snel maakt met opstarten dan wil je het niet meer hebben maar qua installeren helemaal happy mee want je kan met de veilige modus van Win gewoon installeren en deinstalleren zonder problemen. Zeer eenvoudig en zeer snel met installeren maar dagelijks opstarten is no go.

Norton = no go want de schijfsnelheid van de hd vliegt zo snel omlaag en is qua opstarten ok maar met installeren is het een ramp. De rest van het laden van de onderdelen gaat zo langzaam soms en de updates zijn niet echt fijn. De problemen soms ermee met installeren, updates en alles. Nee dat is echt niet cool en de helpdesk is om te janken. Vooral de antwoorden. De Norton Account is echt niet leuk met meerdere serienummers en verlengen.

Nou ja McAfee is gewoon even het antwoord. Redelijke snelle installatie, deinstallatie, updates gaan wel redelijk goed. Dus mooi alternatief. Even offtopic. paar maanden geleden met 1 cd op 9 pc's geinstalleerd (wel keurig 3 pakketen gekocht!!!) maar wel even de helpdesk aangesproken en zou niet kunnen maar ja toch gebeurd en werkt nog steeds en keurig geactiveerd. Via XS4all heb je ook nog deze gratis bij het Internet account.

Moet het gratis gaan we voor Avast. AVG neemt iets teveel resources soms in beslag. Avast is dan het antwoord. Kleine download. Prima.

Andere pakketen, Kaspersky nee sorry iets te lastig soms met programma. Houdt wel goed de boel tegen maar de rest no go. Gebruiksvriendelijk is hierbij het woord. En dat vind ik niet. Teveel vragen en te weinig vertrouwen in programma's.

Bullguard en G-data (vind ik teveel lijken op dat easycomputing ergens) nee waag ik me niet aan.

Dus McAfee is nu het antwoord maar als ik iets anders vind dan zou het kunnen maar ik wil wel eerst testen.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 10-12-2009 22:58 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:20
BlueLed schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:59:
[...]

Ik hoop niet dat je AntiVir en AVG tegelijk draait? :p
Nee, natuurlijk wel met extra ondersteuning van Avast :*) Schijnen trouwens wel virus scanners met dubbele engine te zijn, weet alleen niet of dat continu is of alleen bij een full scan.

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 15:01
Er is een site waarop testresultaten van antiviruspakketen staan: http://www.av-comparatives.org.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
OhMyGod schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:41:
Hier ook Microsoft Security Essentials. Gratis en werkt als een trein. Zakelijk vind ik McAfee en Trend Micro de betere pakketten. Wel met de nodige tuning.
Mijn ervaring met Trend Micro zakelijk is dat het ruk is.

Heel veel virussen, ondanks dat alles up-to-date is, worden niet gedetecteerd. Als ze wel worden gedetecteerd zijn de mogelijkheid wat betreft verwijderen niet voldoende aanwezig.

Recentelijk zijn wij op Symantec Endpoint Protection over gestapt, de console is een kerstboom, maar die detecteert al een heleboel meer en gooit ook daadwerkelijk wat weg. Behoeft ook wel wat tuning zo links en rechts.

Voor mezelf gebruik ik al jaar en dag Sophos. Recht toe recht aan en bijzonder vlot. Slaat redelijk snel aan maar geeft heel handig de mogelijkheid om een footprint naar Sophos te sturen. Verder zit er een goede internet protectie op. Console vind ik ook overzichtelijk.

Wat is verder goed aan Microsoft's Anti virus pakket, kun je dat onderbouwen?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Voorheen gebruikte ik altijd Trend Micro Officescan (prima pakket).
Totdat ik overstapte op Windows 7 (Beta / RC / RTM) OfficeScan werkt daar toen nog niet op.
Daarom overgestapt op Forefront, werkt prima!

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Prive maak ik gebruik van Trend Micro vind dat wel pretig werken, niet te zwaar snel en makelijk instaleren
houde meeste wel tegen, en je kan als je wil best wel wat instellen maar staat standaar al goed

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11 11:26
Ik heb zelf een tijdje Avira gedraaid. Op zich een niet al te zwaat proggie maar ik kreeg heel erg veel false positives (zelfs met GotsEnd videoconverter) Het probleem van de vele false positives kun je ook lezen op av-comparitives. Vervolgens even de gratis versie van Avast geprobeerd maar op een of andere manier (kan het niet uitleggen) had ik daar geen prettig gevoel bij. Sinds enkele maanden draai ik nu NOD 32. Zowel voorheen op Vista 64bits als nu op w7 64 bits draait het als een zonnetje. Geen of zelden false positives en geen zware bealsting voor PC.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.