Geluidskaart geeft geen geluid!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319384

Topicstarter
Vandaag kwam dan eindelijk mijn X-fi Xtreme Gamer binnen. Gemonteerd en pc weer opnieuw aangezet. Vervolgens wilde hij windows niet laden. Heb hem toen in de onderste pci aansluiting gedaan en toen werkte hij wel. Toen drivers geinstalleerd en pc opnieuw opgestart.

Nu doe ik mijn headset jacks in de geluidskaartingangen, maar er komt geen geluid uit. Ik heb de volgende settings gehanteerd in Geluid:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/16gc39z.jpg

Ik wil graag mijn speakers over de Realtek doen, aangezien ik een simpel 2.1 setje heb met voldoende bass. Ook hoef ik dan niet telkens in en uit te pluggen.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

EDIT: Mijn microfoon doet het wel gewoon, enkel het geluid niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319384 op 09-12-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309207

Modbreak:Laat dit soort kansloze reacties voortaan :/

[ Voor 78% gewijzigd door TERW_DAN op 10-12-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
gelieve alleen serieuze reacties die mij kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 309207 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:38:
Kaart uit je PC halen, op de werkbank leggen, en verrot slaan met een hamer. Daarna bij het grofvuil doen en een nieuwe kopen.
Waar slaat dát nou weer op??? :?

@TS: Volgens mij kan Windows maar één geluidsuitvoerapparaat tegelijk aan. Ik kan je plaatje vanaf hier niet zien, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij staat je Realtek nog steeds al default soundoutput device geselecteerd. Dan klopt het dus dat je Creative kaart geen geluid uit stuurt.

Als het dat niet is: stekkertjes (nogmaals) controleren, drivers (nogmaals) controleren, kaart in andere pc proberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:33
Ik heb het juist andersom.
Mijn headset doe ik via mijn RealTek onboard en 7.1 via mijn Creative Audigy 2 ZS en zonder problemen.
Heb het ook via het configuratiescherm van Windows ingesteld wat hij waarvoor moet gebruiken.

Dus het moet niet uitmaken.
Goed je instellingen nog eens stap voor stap nalopen in Windows en van de geluidskaart. Creative heeft een tooltje om dat overzichtelijk te zien. Staat map onder programma's bij mij.

Creative kaarten hebben een aparte ingang voor je headset, gebruik je die?
De overige 3 zijn voor: voor-. zij- en achterspeakers. Dus wellicht dat je er daar 1 van gebruikt nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Ralph88 op 09-12-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:17
Selecteer die luidsprekers eens en rechtsklik er eens op. Volgens mij kun je die dan enablen.

Zie ook:
http://www.vistax64.com/t...nable-hidden-devices.html

[ Voor 33% gewijzigd door Kosh66 op 09-12-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/29-102-006-02.jpg

ik heb mijn microfooningang in de FlexiJack, en mijn microfoon doet het gewoon. De groene jack heb ik in Line Out Jack 1. Heb em ook in 2 en 3 geprobeerd maar allen geven geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kosh66 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:54:
Selecteer die luidsprekers eens en rechtsklik er eens op. Volgens mij kun je die dan enablen.

Zie ook:
http://www.vistax64.com/t...nable-hidden-devices.html
die heb ik allemaal enabled, en die van realtek staan allemaal uitgeschakeld

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Werkt het wel als onboard audio uitgeschakeld wordt in het bios?

Topicstarter
schaduw schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:27:
Werkt het wel als onboard audio uitgeschakeld wordt in het bios?
ik zal al ff in mn bios te kijken inderdaad, maar durfde nog niets te veranderen. Welke moet ik precies uitzetten?

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-07 19:58

Grozno

acts without consequence!

Iets van onboard codec, iets in die richting in ieder geval.
Op mijn moederbord (Gigabyte P35) is het azalia codec.

[ Voor 12% gewijzigd door Grozno op 10-12-2009 15:02 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:30

M2M

medicijnman

Anoniem: 319384 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:58:
[...]

ik zal al ff in mn bios te kijken inderdaad, maar durfde nog niets te veranderen. Welke moet ik precies uitzetten?
in de bios de realtek audio uitschakelen. Dan komt hij als apparaat ook niet meer voor in je apparaatbeheer in windows. Misschien dat je van het realtek programmaatje een foutmelding krijgt, maar daar moet je je dan niet te veel van aantrekken. Gaat het niet goed, dan reenable je 'm gewoon weer in je bios.

Enfin, welke drivers voor de creative kaart heb je geinstalleerd? De officiele? en welke windows draai je? (7 of vista zo te zien). Eventueel ook even een kijkje nemen in het grote X-FI topic.
(\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 5)

edit: misschien moet je de SP-DIF ook uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 10-12-2009 15:05 ]

-_-

• Kosh66
Je hebt dus een SB X-Fi Extreme? Het kaartje dat bij het moederbord wordt geleverd?

Dan moet je de driver v/d onboard kaart installeren en daaroverheen de SB-drivers.
Het kaartje is nl. geen echte SB. Ik heb dit zelfde gehad met mijn Crosshair III Formula bordje.

Mijn kast had een front-panel en deze heb ik via een kabel op dat X-Fi Extreme-kaartje aangesloten en de headset werkt. Kun je wel in de SB configuratie-tool komen? (dus waar je alle "apparatuur" naar believen kan instellen?) Hopelijk heb je daarin niet de mute aanstaan voor de headset?

Topicstarter
Ik heb een Creative X-Fi Xtreme Gamer, gewoon los bij de pc gekocht. Ik heb van de site de drivers gedownload. Zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2sbvewx.jpg

Topicstarter
zojuist de HD audio disabled in bios, maar heb nog steeds geen geluid over mijn speakers en/of headset....

• Kosh66
Da's vervelend, ik dacht dat je zo'n onding had, net als ik. Ik denk dat ik maar een echte geluidskaart ga kopen. |:(

Je hebt dus ook niet de headset op mute/erg zacht staan, of het master-volume?
Dan wordt het erg lastig een oplossing te vinden...

Om alle quirks uit te sluiten:
Je headset werkt die wel op een audio-apparaat of een andere PC?
Zit er misschien een volume-schakelaartje op?

Als dat allemaal niet van toepassing is, weet ik het effe ook niet meer. :?

Topicstarter
ja ja als ik mn realtek weer inschakel doet mn hs het gewoon. Het ligt verder ook niet aan mn headset of speakers. Mijn microfoon doet het ook gewoon als ik hem op de X-fi aansluit, enkel het geluid niet!

Topicstarter
Ik gebruik overigens Windows 7 Ultimate 64 bit.

Verdere specs voor zover dat van belang is:
i7 920
Asus P6T-SE
6GB DDR 1333
HD5850
650W psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 319384 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:13:
Ik gebruik overigens Windows 7 Ultimate 64 bit.

Verdere specs voor zover dat van belang is:
i7 920
Asus P6T-SE
6GB DDR 1333
HD5850
650W psu
creative staat wel bekend om driver problemen. Dus ga even naar dit topic en download de windows 7 support pack. (of ga hier heen en download de youp-pax drivers als de voorgaande niet het gewenste resultaat opleveren).
Kosh66 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:09:
Da's vervelend, ik dacht dat je zo'n onding had, net als ik. Ik denk dat ik maar een echte geluidskaart ga kopen. |:(
nu zijn creative kaarten eigenlijk best goede geluidskaarten. Enkel de software is brak. Kwa hardware heb je namelijk eigenlijk wel kwaliteit in huis. Dus die opmerkingen over ondingen en echte geluidskaarten slaan kant noch wal.

verder heeft headset mute vrij weinig te maken, als hij zijn headset via de standaard speaker-out aansluit op de geluidskaart. (of heeft het extreme gamer model soms een frontpannel?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik word er een beetje moedeloos van...Ik heb geprobeerd die drivers te downloaden van M2M, maar dat lukte niet. Herkende de geluidskaart niet ( Ik had precies zoals het er stond al mijn drivers verwijderd).

Toen maar even systeemherstel gedaan en al die zooi eraf gegooid. Daarna weer oorspronkelijke drivers gedownload, maar zelfs die kan hij nu niet meer installeren.. Op het eind geeft hij de foutmelding:
Kan bestand C:\Windows\temp\CRF006\AudCon niet vinden, open vanaf diskette blablabla.

Frustraties lopen hoog op onderhand, ben nu verder weg dan ooit tevoren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 319384 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:03:
Ik word er een beetje moedeloos van...Ik heb geprobeerd die drivers te downloaden van M2M, maar dat lukte niet. Herkende de geluidskaart niet ( Ik had precies zoals het er stond al mijn drivers verwijderd).

Toen maar even systeemherstel gedaan en al die zooi eraf gegooid. Daarna weer oorspronkelijke drivers gedownload, maar zelfs die kan hij nu niet meer installeren.. Op het eind geeft hij de foutmelding:
Kan bestand C:\Windows\temp\CRF006\AudCon niet vinden, open vanaf diskette blablabla.

Frustraties lopen hoog op onderhand, ben nu verder weg dan ooit tevoren :(
dat is nu de creative ellende. Maar de key zit 'm in het correct en volledig verwijderen van de bestaande troep, voordat je nieuwe probeert te installeren.

Er even voor het gemak van uitgaande dat je behoudens de geluidskaart, geen andere creative meuk hebt,
dan kun je de volgende folders gewoon verwijderen:
program files/common files --> creative* verwijderen,
program files/creative en creative installation information

in windows/system32/drivers de bestanden: CT20XUT.sys, ctac32k.sys, ctaud2k.sys, CTEXFIFX.sys, CTHWIUT.sys, ctoss2k.sys, ctprxy2k.sys, ctsfm2k.sys, emupia2k.sys, ha20x2k.sys, pfmodnt.sys

uiteraard allemaal verwijderen in veilige modus, en van de bestanden in je windows map een backup maken, voor het geval je te veel verwijdert hebt, en je systeem ineens niet meer werkt..

vervolgens, ook in veilige modus, driver cleaner uitvoeren en alle creative troep laten opruimen.

Als het goed is heb je dan een volledig clean systeem.

Mijn advies, probeer de youp-pax driver suite 2009 eens. Daar is de detectie van je geluidskaart uitgesloopt en die zou een stuk beter moeten werken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal het morgen weer eens proberen als ik thuis ben..op hoop van zegen dan maar. Ik heb trouwens die mappen van creative niet kunnen vinden hoor bij program files en common files....(Heb verborgen mappen weergeven aan staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 319384 schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:07:
Zal het morgen weer eens proberen als ik thuis ben..op hoop van zegen dan maar. Ik heb trouwens die mappen van creative niet kunnen vinden hoor bij program files en common files....(Heb verborgen mappen weergeven aan staan)
dan zijn die in ieder geval fatsoenlijk verwijdert. (als je de gewone deinstallatie gevolgd hebt). Bestanden in je register, waarvan ik niet alle sleutels weet, en je bestanden in windows blijven wel vaak staan.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*zucht*

In veilige modus de bestanden verwijderd, driver cleaner gedaan.

Op een helemaal cleane PC de youpax drivers geinstalleerd, krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2j5nr8.jpg

Officiele drivers krijg ik ook niet meer geinstalleerd, blijf de error Kan bestand C:\Windows\temp\CRF006\AudCon niet vinden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 319384 op 15-12-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 319384 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:04:
*zucht*

In veilige modus de bestanden verwijderd, driver cleaner gedaan.

Op een helemaal cleane PC de youpax drivers geinstalleerd, krijg ik deze error:

[afbeelding]

Officiele drivers krijg ik ook niet meer geinstalleerd, blijf de error Kan bestand C:\Windows\temp\CRF006\AudCon niet vinden krijgen.
als je in je config scherm kijkt, in de lijst met geinstalleerde software, staat daar de creative software nog tussen? Als de nieuwe installer namelijk ziet dat die nog in die lijst staat, probeert hij eerst de oude software te uninstallen, voordattie met de installatie van de nieuwere software begint.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nope alles is uninstalled

heb eerst via software gedaan, daarna de system32 drivers map zoals je zei, toen driver cleaner. helemaal clean dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
Kijk eens of bij je driver(s) de tool ctzap o.i.d. zit, vlgs. mij ruimt Creative daar zijn eigen progs/tools mee op voor aleer ze iets nieuws installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Hier heb ik ook tegen aangelopen en nu begrijp ik het probleem ook. Als je je geluid via de SPDIF kanaal wilt laten lopen, moet je bij de eigenschappen van je speakers (dus het plaatje van jouw config wat je liet zien in je eerste post) het volgende aanvinken "I/O kanalen"
Dit staat standaard uit. Hoe irritant kan het zijn...ik weet het. Je moet wel even de tabbladen doorlopen waar het staat, volgens mij is het het eerste tabblad als je de eigenschappen van je "creative luid speakers" drukt.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/16gc39z.jpg

Dus klik op "luidspekers" en dan "eigenschappen" en dan als het goed is meteen in het eerste tabblad heb je de functie om "I/O kanalen" aan of uit te vinken.

Ik heb zelf de X-fi Fat1lity Pro Gamer.

[ Voor 41% gewijzigd door Xtr3me4me op 15-12-2009 17:13 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xtr3me4me schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:05:
Hier heb ik ook tegen aangelopen en nu begrijp ik het probleem ook. Als je je geluid via de SPDIF kanaal wilt laten lopen, moet je bij de eigenschappen van je speakers (dus het plaatje van jouw config wat je liet zien in je eerste post) het volgende aanvinken "I/O kanalen"
Dit staat standaard uit. Hoe irritant kan het zijn...ik weet het. Je moet wel even de tabbladen doorlopen waar het staat, volgens mij is het het eerste tabblad als je de eigenschappen van je "creative luid speakers" drukt.

[afbeelding]

Dus klik op "luidspekers" en dan "eigenschappen" en dan als het goed is meteen in het eerste tabblad heb je de functie om "I/O kanalen" aan of uit te vinken.

Ik heb zelf de X-fi Fat1lity Pro Gamer.
thanks, misschien helpt dit inderdaad...nu alleen nog de driver zien te installeren haha!

wil echt voor geen mogelijkheid meer lukken helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kosh66 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:59:
Kijk eens of bij je driver(s) de tool ctzap o.i.d. zit, vlgs. mij ruimt Creative daar zijn eigen progs/tools mee op voor aleer ze iets nieuws installeren.
Met de zoek optie vindt hij bestandjes genaamd ctzapxx, inderdaad van creative. Wat moet ik met die bestandjes doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
ik dacht dat dit de exe-file is die onder de moterkap alles verwijderd als je een uninstall doet bij de Creative drivers/tools. Dus als je nog resten van je oude installatie(s) heb rondslingeren, kun je eens proberen of die de zaak netjes helemaal opruimt en je dus met een nieuwe install kunt verder gaan.
Pagina: 1