Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Formule in excel voorwaardelijk onzichtbaar maken *

Pagina: 1
Acties:

• WillC
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik probeer in een excel sheet heel simpel een formule bij een bestaande formule erbij te plakken om zodoende de mogelijkheid creeeren dat als er een vinkje wordt geplaatst na het maken van een berekening uit deze formule dat de berekening of niet zichtbaar of grayed out word.

Op dit moment is de formule als volgt:

OptelSom

=ALS(EN(B43=WAAR;K28=B46);0;B48+(B43*B49)+(B44*B49)+B50)

C6 = een vinkje

En behoort na selectie ervoor te zorgen dat de optelsom niet nodig is.

Ik zou dus heel graag wat hulp willen hebben bij het invullen van deze formule maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik weet dat het mogelijk is want het is me al eens eerder gelukt alleen weet ik niet meer hoe ik het gedaan had. }:O

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Mystikal

It never hurts to help!

Kun je niet iets doen met conditional formatting (voorwaardelijke opmaak?).

Basement Bios ---- Exo-S

• WillC
  • Niet online
Het komt telkens niet uit en ben er inmiddels al 4 + uur aan het stoeien om alleen die verberg functie te activeren als het vinkje wordt gezet en het werkt in vele andere documenten alleen kan ook niet echt een duidelijke verwijzing vinden naar het vinkje of de WAAR - ONWAAR functionaliteit bij deze functie.

• WillC
  • Niet online
In principe is het mogelijk om achter de formule een stukje te plakken om er voor te zorgen dat als de C6 functie wordt geactiveerd de text te laten verbergen . . . en vice versa.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58
Je kan er een IF omheen zetten, zelf even vertalen naar NL. Deze maakt de cel leeg als C6 een vinkje is (wat is een vinkje trouwens in excel?)
=IF(C6="vinkje";"";ALS(EN(B43=WAAR;K28=B46);0;B48+(B43*B49)+(B44*B49)+B50))

Maar wellicht dat conditional formatting idd handiger is. Dan krijg je:
IF(C6="vinkje";TRUE;FALSE) invullen bij formula.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• WillC
  • Niet online
Op dit moment heb ik dit staan

=ALS(A5="WAAR";"";ALS(EN(B43=WAAR;K28=B46);0;B48+(B43*B49)+(B44*B49)+B50))

A5 ( het vakje waar optie C6 staat vermeld om een vinkje ( WAAR/ONWAAR ) keuze wordt gemaakt.

Toch lijkt het of het tweede deel van de formule het eerste deel overruled doordat het vinkje nog steeds geen verschil maakt bij het plaatsen of weglaten van de berekening.

Maar we zijn al wel een stukje verder :) Thnx

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:58
Als A5 de output van een TRUE/FALSE functie betreft dan moet je er geen aanhalingstekens omheen zetten (die zijn voor tekst). Dus WAAR ipv "Waar".
Terzijde: Ik snap niet waarom je nog naar een tussenformule zou verwijzen als je gelijk naar je C6 kan wijzen. Verder is je omschrijving van wat er in A5 staat nogal onduidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAngry op 10-12-2009 12:13 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• WillC
  • Niet online
A5 is alleen maar een regelings knop . . . als men via deze regeling worden ingeschreven valt er een bepaalde module uit waardoor deze mensen voordeliger uitkomen.

Het is gemaakt doormiddel van een vinkje waarin men gewoon kan kiezen of zij via C6 zijn aangenomen. Ik heb dus in de berekening alleen een verwijzing staan naar vinkje "waar" of "onwaar" .

De tussen formule zijn doorberekeningen die 'wel' geregistreerd moeten worden, dus vandaar dat ik de rest actief moet laten.

Ik heb de gegevens aangepast naar berichting en de berekening werkt nu naar behoren.

1000 maal dank!!!

• WillC
  • Niet online
Okay nu heb ik wel een grappig probleem wat er meegekomen is met het activeren van deze formule.

A5 ( het vinkje wat op "WAAR" of "ONWAAR" gezet kan worden ) vertoond telkens de informatie als deze wordt ge(de)activeerd van de waarde: "WAAR" en "ONWAAR" . . . .

Ik kan de text selecteren en handmatig verwijderen maar wanneer het vinkje weer wordt gewijzigd dan wordt de text ook weer zichtbaar.

Ik weet dat ik via: BesturingsElement opmaken een koppeling heb gemaakt met A5 om zodoende de actie te activeren, alleen denk ik dat het door deze functionaliteit is getriggered???

Please someone some input?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je inderdaad een koppeling heb met het vinkje en een cel, dan vult die cell enkel waar/onwaar. Goedkope oplossing is tekst in de kleur van de achtergrond te zetten, of in een aparte kolom zetten en deze verbergen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• WillC
  • Niet online
Wat een simpele en werkende oplossing :D

Helemaal niet bij stil gestaan dat, dat ook zo opgelost kon worden ( had ik zelf moeten weten :S )

Het was wel nog even zoeken want het is alleen mogelijk doormiddel van de optie CelEigenschappen omdat er al een object in de cel staat weergegeven.

Mr. Angry & SinergyX thank you guys
Pagina: 1