Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-forumers,

Ik weet dat er veel informatie op het te vinden is over de aankoop van een flitsset. Omdat veel adviseurs elkaar tegenspreken, wil ik toch graag mijn specifieke vraag even bij jullie neerleggen. Op mijn zolder wil ik een kleine studio bouwen, voor niet te veel geld. Ik ga het voornamelijk gebruiken voor het maken van productfoto's (kleding) voor mijn webwinkel. Daarnaast zal ik vast ook mijn (zwarte) hond op de foto proberen te zetten (ik ben een beginner en ken mijn Sony Alpha 330) ook nog niet helemaal). Ik heb deze set in gedachten:

Linkstar Flitsset FS-300D (set)

Kan iemand mij vertellen of ik het ook met een 150Watt set afkan, of misschien kan ik het ook met een goedkopere Falcon Eyes doen? En heb ik nog extra kabels nodig voor mijn toestel?

Alvast bedankt!

Groeten, Renate.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Er staat me bij dat de 330 geen sync aansluiting heeft en dat sony's flitsschoen net even anders is dan de meeste merken. Als ik gelijk heb zul je dus iets moeten verzinnen om die flitsers te laten afgaan.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Wat je sowieso wilt is een draadloze trigger voor je flitsaansluiting. Anders moet je een adapter op je flitsschoentje zetten en dan een kabel naar een van de lampen. Dat werkt best aardig, totdat je moet gaan bewegen of er mensen door je ruimte lopen. Dan zitten de kabels in de weg en lopen mensen misschien je spullen omver!

Daarnaast vind je meer info in Algemeen Studio/Strobist Topic

Overigens welkom op GoT! ;)

Verwijderd

n.b. volgens mij is er ook al een keer eerder een discussie geweest over die LinkStar's. De zoekfunctie van het forum kan je wellicht op het spoor brengen van dat topic.

Verwijderd

En dan kom je op de volgende interessante onderwerpen (heb de discussie nog niet gelezen):

Orientatie op studioflitsers
Fotostudio, wat heb ik precies nodig?
Goedkope flitsset: waarop letten in gebruik?