Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43
Stancke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:19:
Ik zie op Marktplaats.nl Blackberry 9700's te koop staan voor +-220€... Kan dit? Prijzen in Belgie liggen rond de 350-400€... Serieus verschil me dunkt.
Ik kon er vorige week 1 ophalen voor €300,-
Denk dat dat echt wel minimale vraagprijs is.
€220,- lijkt me te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:06:
Ik kreeg van mn provider van de aanbieding. Het wordt een BB misschien.
Nu de tijd vergaat... Nu vraag ik me af of dit BB met Tomtom nu wel werkt?
Ik hoop van harte, want ik ben een tomtom-fan...
Nee.
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:18:
Ik krijg morgen eindeijk mijn BB bold 9700 binnen, dit is mijn factuur dus het zit wel in orde met al die blackberry internet toestanden?

BlackBerry Bold 9700 Black T-Mobile €
0,00

1 x T-Mobile Relax 20 2 jaar
1 x T-Mobile Blackberry Instant E-mail (BIS) 2 jaar

Ook wou ik vragen of die toestanden met teveel data gebruik zijn opgelost? Ik hoorde van verschillende mensen dat t-mobile zonder reden teveel had gefactureerd.
En zit youtube streamen, radio streamen etc. gewoon binnen mijn BIS abonnement?
Alles valt binnen de bundel maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost bij T-Mobile dus hou het even goed in de gaten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Stancke schreef op maandag 15 maart 2010 @ 01:19:
Ik zie op Marktplaats.nl Blackberry 9700's te koop staan voor +-220€... Kan dit? Prijzen in Belgie liggen rond de 350-400€... Serieus verschil me dunkt.
Zullen vast die gestolen BlackBerry's zijn van een maandje terug.

Hadden een paar gasten een geheime politie-wagen gefaked, en een vrachtwagen vol laptops en BlackBerry's beroofd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Heeft er iemand al de nieuwe firmware? Is die al in NL verkrijgbaar, of gaat dat wereldwijd gewoon?

http://crackberry.com/off...-bold-9700-released-telus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Deleted -

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]JB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 08:15:
[...]

Nee.

Ai, ik vrees al... Thanx van je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik nog steeds een bezitter van Nokia N95.
Daar vraag ik me door af of de BB-9700 jullie, de BB-bezitters, goed bevalt?

En, ik ontving de aanbieding over Blackberry Onyx.
Zijn Blackberry Onyx 9700 en Blackberry Bold 9700 juist dezelfde type, begrijp ik?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jig schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:28:
Heeft er iemand al de nieuwe firmware? Is die al in NL verkrijgbaar, of gaat dat wereldwijd gewoon?

http://crackberry.com/off...-bold-9700-released-telus
Ik maak gebruik van 545, dus nog een stapje nieuwer. 442 heb ik daarvoor gehad. Om de een of andere reden kan je erg lang wachten totdat je eigen nederlandse provider een nieuwe firmware ter beschikking stelt, dus ik maak gebruik van de installatiemogelijkheid van dit soort firmwares zoals die eerder in dit topic beschreven staan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:34:
Op dit moment ben ik nog steeds een bezitter van Nokia N95.
Daar vraag ik me door af of de BB-9700 jullie, de BB-bezitters, goed bevalt?

En, ik ontving de aanbieding over Blackberry Onyx.
Zijn Blackberry Onyx 9700 en Blackberry Bold 9700 juist dezelfde type, begrijp ik?
Ja dat zijn dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:39:
[...]

Wat voegt dit toe? :/

@ emmetje93: is er een versie verschil van msn?
uhm.. nee het is dezelfde versie heb daar al naar gekeken
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slimme blackberry broeders,

Weten jullie hoe je het lettertype van uitgaande e-mail kan wijzigen?

k Heb gewoon een t-mobile instant email abo..

t Zou ergens buiten de BB om moeten, kan er weinig over vinden wat ik vreemd vind..

thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Inmiddels krijg ik ook mijn internetkosten terug van T-Mobile en wordt bij mij ook het probleem verholpen (volgens mij omdat ze ook nog eens een web'n'walk abonnement activeren?). Dit doordat ik op het t-mobile forum een berichtje heb geplaatst. Nu nog een keer een goede 3G dekking en ik ben helemaal tevreden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:59
Kan ik ergens nagaan bij de verkoper of het toestel legi of niet? Kan ik dit controleren adhv het IMEI nummer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 15:50
Waren bij jouw ook de internet kosten binnen het abo geteld? Want toen ik eens goed ging kijken werden alleen de kosten buiten mijn abo vergoed. En niet die daarbinnen had gemaakt. Waardoor ik daardoor ook nog eens flink over mijn abo was gegaan door mijn smsjes.

[ Voor 10% gewijzigd door S401 op 16-03-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:59
Rudedadude schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:53:
[...]

Ik maak gebruik van 545, dus nog een stapje nieuwer. 442 heb ik daarvoor gehad. Om de een of andere reden kan je erg lang wachten totdat je eigen nederlandse provider een nieuwe firmware ter beschikking stelt, dus ik maak gebruik van de installatiemogelijkheid van dit soort firmwares zoals die eerder in dit topic beschreven staan.
Hoe bevalt .545? En dan bedoel ik vooral de Lock-functie die veranderd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Hoe bevalt .545? En dan bedoel ik vooral de Lock-functie die veranderd is...
Perfect, en volgens mij is de lock functie nooit anders bedoelt geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Na lang wikken en wegen wil ik dit toestel en blijf ik bij vodafone.
Ik heb een online aanbod gekregen van vodafone.
Alleen een paar dingen die ik ECHT wil weten voor ik aanschaf. (klantenservice al gebeld maar de 1 zeg ja de andere nee!)

- Is het toestel vodafone-logo vrij dus op de hardware.

- Softwarematige vodafone meuk zit er wel op had ik dit begrepen, levert vodafone alle toestellen zo? en is dit goed te verwijderen zonder al te veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

- nee

- ja die levert vodafone met hun software en nee/illegaal (firmware flashen) (nieuwe OS software voor de BB kun je updaten maar het Vodafone logo zul je ws. blijven zien bij het aan/uitzetten van je toestel).

[ Voor 76% gewijzigd door JB op 15-03-2010 21:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
Weet je dit zeker roel? ik heb nog nergens een plaatje gezien of een gebruiker gehoord die een vodafone logo op zijn toestel heeft. Wel weet ik het van de Blackberry Storm 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Alex1982 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:13:
[...]

Weet je dit zeker roel? ik heb nog nergens een plaatje gezien of een gebruiker gehoord die een vodafone logo op zijn toestel heeft. Wel weet ik het van de Blackberry Storm 2.
Roel? De laatste toestellen die ik heb gehad van Vodafone (de Pearl en de Curve) hadden beide een logo erop van Vodafone. Heb nu een toestel van T-Mobile, ook met logo maar weet niet zeker of de nieuwere modellen zonder worden geleverd maar dat lijkt me vrij sterk, iemand die dat kan beamen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
JB schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:23:
[...]

Roel? De laatste toestellen die ik heb gehad van Vodafone (de Pearl en de Curve) hadden beide een logo erop van Vodafone. Heb nu een toestel van T-Mobile, ook met logo maar weet niet zeker of de nieuwere modellen zonder worden geleverd maar dat lijkt me vrij sterk, iemand die dat kan beamen?
Sorry voor de naamsvergissing.
Volgens mij wordt de Bold 9700 logo-loos geleverd maar inderdaad zou het fijn zijn als dit beaamd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Alex,

Ik heb mijn bold sinds vorig jaar (Vodafone branded) en ik kan beamen dat mijn toestel in ieder geval geen Vodafone logo heeft op het toestel. Verder heb ik geen last van de Vodafone software. Sterker nog, vind het wel handig, hoef ik niets handmatig in te stellen. 't Werkt als het ware out of the box, mits je bb abo is geactiveerd.

Of de toestellen nu ook logovrij zijn, kan ik je niet garanderen. Loop anders even langs bij een Vodafone winkel als het je schikt. Kan je ook meteen punt 2 in je overweging meenemen.

VRAAG: Ik heb regelmatig dat ik een mailtje wil opstellen en dat ik dan niet het adres weet van iemand die mij heeft gemaild/waarmee ik regelmatig mail. Het is in mijn ogen erg irritant om m'n mailbox in te duiken om te zien wat het adres was van iemand, zodat ik die kan gebruiken bij het opstellen van m'n mail. Dit is de enige reden (opstellen nieuwe mail) waarom ik de Gmail app gebruik.

Dat moet makkelijker kunnen of moet ik echt elk emailadres handmatig toevoegen aan m'n contactpersonen? Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat het zo ingewikkeld moet. Het mobiele apparaat om mee te mailen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:42
@Alex: Ja, blackberry's worden tegenwoordig logo vrij verkocht. Op wat instellingen en het opstart-logo is er weinig Vodafone-specifieks te vinden.

@Wilmundo: Als je een nieuw mailadres tegenkomt, is het mogelijk deze toe te voegen aan je adresboek. Of is dat niet wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

wilmundo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:26:
Alex,

Ik heb mijn bold sinds vorig jaar (Vodafone branded) en ik kan beamen dat mijn toestel in ieder geval geen Vodafone logo heeft op het toestel. Verder heb ik geen last van de Vodafone software. Sterker nog, vind het wel handig, hoef ik niets handmatig in te stellen. 't Werkt als het ware out of the box, mits je bb abo is geactiveerd.

Of de toestellen nu ook logovrij zijn, kan ik je niet garanderen. Loop anders even langs bij een Vodafone winkel als het je schikt. Kan je ook meteen punt 2 in je overweging meenemen.

VRAAG: Ik heb regelmatig dat ik een mailtje wil opstellen en dat ik dan niet het adres weet van iemand die mij heeft gemaild/waarmee ik regelmatig mail. Het is in mijn ogen erg irritant om m'n mailbox in te duiken om te zien wat het adres was van iemand, zodat ik die kan gebruiken bij het opstellen van m'n mail. Dit is de enige reden (opstellen nieuwe mail) waarom ik de Gmail app gebruik.

Dat moet makkelijker kunnen of moet ik echt elk emailadres handmatig toevoegen aan m'n contactpersonen? Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat het zo ingewikkeld moet. Het mobiele apparaat om mee te mailen...
Ik snap je vraag niet helemaal, maar...

Als je naar je gewone gmail gaat (op je PC) en daar op de TAB 'contacts' klikt, dan zie je alle mensen waarmee je ooit hebt gemaild. Zet degene die je als emailadres in je telefoon wilt in 'my contacts'. Dan download je vanaf je blackberry het programma googleSync. Die zal dan alle emailadressen synchroniseren met de contacts op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

BuRningFire schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 00:25:
@Alex: Ja, blackberry's worden tegenwoordig logo vrij verkocht. Op wat instellingen en het opstart-logo is er weinig Vodafone-specifieks te vinden.
Werk je bij Vodafone of hoe weet je dit 100% zeker? Als ik op hun site ga kijken zie ik de Bold 9700 zonder afbeeldingen van Vodafone maar de Strom2 bijv weer niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.vodafone.nl/shop/images/catalog_images/device_images/large/BB_Storm2_SideFront2_Large.png

Ik zou het toch nog eens goed navagen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar vraagjes van een zeer tevreden user.

1. hoe zet ik caps lock aan voor getallen en letters? Ik blijf nu telkens eerst alt dan letter in toetsen.

2. Hebben meer mensen last van echo problemen tijdens het bellen? Ik hoor best vaak mezelf dubbel wanneer ik aan het bellen ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:39:

1. hoe zet ik caps lock aan voor getallen en letters? Ik blijf nu telkens eerst alt dan letter in toetsen.

2. Hebben meer mensen last van echo problemen tijdens het bellen? Ik hoor best vaak mezelf dubbel wanneer ik aan het bellen ben
Je weet hoe google werkt he? Alt + Linker Shift zet de letters aan, volgens mij is er geen Caps Lock voor hoofdletters. Ik zou zeggen google eens :) Capslock is dus Alt + Rechter Shift

Hoe hard heb je het speakervolume staan? Probeer je speaker eens zachter te zetten, misschien dat het geluid uit de speaker in de mic ketst.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:39:

Caps lock is alt+rechter shift. Num lock is alt+linker shift.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:35:
[...]

Je weet hoe google werkt he? Alt + Linker Shift zet de letters aan, volgens mij is er geen Caps Lock voor hoofdletters. Ik zou zeggen google eens :) Capslock is dus Alt + Rechter Shift

Hoe hard heb je het speakervolume staan? Probeer je speaker eens zachter te zetten, misschien dat het geluid uit de speaker in de mic ketst.
goed punt die speakervolume.. ik zal het testen. Wel jammer ergens.. dat je inkomend geluid moet reduceren tbv je mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Weet iemand hoe je extra emoticons, kan toevoegen? zodat je die kan gebruiken in bbm.
Ik heb wel een hele lijst met emoticons maar kan ze nergens toevoegen om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:40
vwtune schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:29:
Weet iemand hoe je extra emoticons, kan toevoegen? zodat je die kan gebruiken in bbm.
Ik heb wel een hele lijst met emoticons maar kan ze nergens toevoegen om ze te gebruiken.
Ja in autotext kopieren stuk voor stuk, en er dan een teken voor geven.
Je krijgt dan bijvoorbeeld een :) als je :: in typt ofzo, kun je zelf instellen. Ook woorden kun je daar neerzetten of afkortingen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
JB schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:17:
[...]
Werk je bij Vodafone of hoe weet je dit 100% zeker? Als ik op hun site ga kijken zie ik de Bold 9700 zonder afbeeldingen van Vodafone maar de Strom2 bijv weer niet:
Ik werk er, ja ;)

De Storm 2 is een Vodafone only toestel, daarom staat daar wel een logo op.
Op een aantal van dat soort speciale toestellen na staat eigenlijk nergens nog een logo op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
SgtElPotato schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:31:
[...]

Ja in autotext kopieren stuk voor stuk, en er dan een teken voor geven.
Je krijgt dan bijvoorbeeld een :) als je :: in typt ofzo, kun je zelf instellen. Ook woorden kun je daar neerzetten of afkortingen.
Bedankt antoony,

Maar nu krijg ik dus ook in mijn msn en mailtjes, die autotekst. Maar dan zie ik ipv het tekentje, een zwart blokje. Die emoticons werken alleen bij bbm alleen....

Kan ik dit veranderen? zodat die autotekst alleen die extra emoticons gebruikt voor bbm en niet voor msn en mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier die Xobni gebruikt? Lijkt mij best een interessante Verrijking / Vervanging van het huidige adresboek.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1Q5HmABPyz0]

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 17-03-2010 00:41 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
OS v5.0.0.922/5.0.0.545 (Multilanguage)

Package Version: 5.0.0.922
Consisting of:

* Applications: 5.0.0.545
* Software Platform: 5.1.0.140
* File name: 9700M_PBr5.0.0_rel922_PL5.1.0.140_A5.0.0.545_Vodaf one_UK.exe
* File size: 131.93MB

Note: The Software Platform and Applications version numbers can be found under Options-About screen on the handheld.

* Download Software:
Multilanguage OS: https://www.blackberry.com/Downloads...05D7C424EBAE5F

Instructions for installing on ANY carrier's 9700:

1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Al geinstalleerd? Wat zijn je bevindingen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
JB schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:27:
Al geinstalleerd? Wat zijn je bevindingen?
Bezig met installatie. Heb al vernomen dat de lock-functie veranderd is. Verder moet ik nog even kijken! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik wacht nog even de reacties af van de bevindingen en als deze positief zijn zal ik mijn versie ook eens gaan updaten straks :)

Blegh moet nog steeds wachten op Hi om mijn nieuwe simkaart te activeren het is nu al een week geleden terwijl ze zeiden binnen enkele uren. Vandaag met de klantenservice aan de telefoon gehangen en daar kreeg ik gewoon het advies om nog maar te wachten, want het gaat allemaal automatisch..

Dus nog steeds geen blackberry services voor mij..

[ Voor 5% gewijzigd door Salv op 17-03-2010 10:19 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om te kunnen browsen met Wifi? En vooral hoe? Ik heb rondgekeken op internet, maar alleen dezelfde problemen kunnen vinden.

Ik heb verder nog iets. Ik heb een paar minuten geleden BIS van T-Mobile afgesloten, maar ik krijg het niet aan de praat als ik mij aan wil melden op http://instantemail.t-mobile.nl/ Duurt dit een paar uur? Ik krijg de melding dat mijn Blackberry niet aangesloten is met T-Mobile.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2021
Zojuist geinstalleerd, kom vanaf .344 van KPN. Echte punten die veranderd zijn tov die build is dat de lockknop nu de standbyfunctie activeert (mute ingedrukt houden doet dus niks meer) en dat de reviews in de appworld niet te lezen zijn want dan sluit het programma af. Verder merk ik qua snelheid niks en batterijlevensduur lijkt ook gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien Tomtom niet met BB werkt. met welke routeplanner gebruiken jullie in je BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcelbakker7 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:51:
Zojuist geinstalleerd, kom vanaf .344 van KPN. Echte punten die veranderd zijn tov die build is dat de lockknop nu de standbyfunctie activeert (mute ingedrukt houden doet dus niks meer)
Dus wanneer je hem buiten de Holster Locked (in StandBy zet dus) kan je niet even snel meer kijken op je toestel hoelaat het is? Of hoeveel berichten je precies hebt ontvangen, etc? (aangezien iedere toets, buiten de Lock toets, vroeger het Scherm even oplichtte, maar bij de Standby Functie gebeurt dit dus niet).

[ Voor 3% gewijzigd door JunkieXP op 17-03-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:03:
OS v5.0.0.922/5.0.0.545 (Multilanguage)

* Download Software:
Multilanguage OS: https://www.blackberry.com/Downloads...05D7C424EBAE5F
.
Ik kan niet op de link klikken, dit is by the way wel een officiele versie (geen beta o.i.d.)? :*)
Ik neem aan dat het de Vodafone UK versie is die ik ook op CrackBerry zag :D Kan ik deze gewoon zonder problemen installeren op mijn Hi telefoon (en dan bedoel ik dat ik geen Vodafone bende krijgen en alles gewoon werkt, zoals o.a. BBM?)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
Om even terug te komen op het logo verhaal een paar draadjes terug.

Dit kreeg ik van de klantenservice van Vodafone.

Op beide vragen die u stelt moet ik bevestigend antwoorden.
Dit houdt in dat het toestel en Vodafone software gebruikt en ook voorzien is van logo's.

Unquote: nu weet ik dus nog niks, hun zeggen nu weer van wel, en ik wil het gewoon niet, logos op mijn tel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:41:
[...]
Kan ik deze gewoon zonder problemen installeren op mijn Hi telefoon (en dan bedoel ik dat ik geen Vodafone bende krijgen en alles gewoon werkt, zoals o.a. BBM?)
Als je je maar aan de gouden regel houdt (het verwijderen van je Vendor.xml):
1. Download the above OS file to the PC then install it to the PC by running (double clicking) the file you downloaded.
2. Go to c:\program files\common files\research in motion\apploader and delete the file named "vendor.xml."
3. Plug in BB and double click on "Loader.exe." It's located in the same place as the above vendor.xml file.
Alex1982 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:04:
Dit houdt in dat het toestel en Vodafone software gebruikt en ook voorzien is van logo's.
Dat logo zit toch vlak onder het KeyPad? Of ook nog achterop bij de Camera (zoals destijds bij de Curve 8900).

Deze Methode is misschien niet de ideale oplossing, maar het scheelt je (denk ik) wel kosten, heb laatst namelijk een Dissamble filmpje van het toestel gezien, en als eerste klikken ze dat Plasticje onder het toetsenbord ervan af.

Als je dit Plasticje nou ergens op de kop kan tikken zonder logo (of wellicht de "suikerklontjes truc" er op uitoefent (zelf nooit geprobeerd overigens).

Dan ben je zo Logo vrij (mits de Camera uiteraard geen logo heeft).

Edit: Als je nou voor zo'n $6,- op eBay een Free Shipping "Bottom Cover" opzoekt (OEM Variant op eBay (weet natuurlijk niet of dit "officieel" een OEM product is))., ben je al klaar :). (http://shop.ebay.com/i.ht...rksid=p3286.c0.m270.l1313)

[ Voor 48% gewijzigd door JunkieXP op 17-03-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
Kan ik weleens overwegen ja, toch waardeloos dat gekloot met die logos. ik snap de promotie wel maar dit is JUIST een reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:06:
[...]

Als je je maar aan de gouden regel houdt (het verwijderen van je Vendor.xml):

[...]
Is helemaal gelukt :) Nou ben ik nog niet zo heel lang in bezit van deze Bold, maar ik vind het wel beter dat de Mute knop niet meer voor stand-by is, ik neig nog wel eens per ongeluk daar op te drukken als ik em uit me zak haal of iets en dan gaat ie dus in stand-by. Verder lijkt alles gewoon nog lekker te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex1982 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:58:
Kan ik weleens overwegen ja, toch waardeloos dat gekloot met die logos. ik snap de promotie wel maar dit is JUIST een reden om het niet te doen.
Maar voor zo'n $7,- extra een Korting van circa €66,- (prijsvergelijk T-Mo op StudentMobiel) ik zou het wel weten ;).

Vind het jammer dat CrunchSMS enigszins tegenvalt, vond ChompSMS op Android lekker werken, en dat was weer nageaapt van de iPhone Native SMS App, maar helaas CrunchSMS is niet beter dan de "Saaie" zakelijke SMS Thread Weergave (mede door het gemis van de "Enter" toets, aangezien je alles met de TrackPad / -Ball moet aanklikken)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Iemand een idee waarom ik niet gewoon een mms kan ontvangen?
Wanneer iemand mij een mms stuurt, dan krijg ik een gewoon smsje met daarin een link naar de tmobile website met een code om de mms te kunnen zien.

Ik zit dus bij tmobile. moet ik nog iets activeren ofzo om mms te kunnen ontvangen op mijn b9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

vwtune schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:57:
Wanneer iemand mij een mms stuurt, dan krijg ik een gewoon smsje met daarin een link naar de tmobile website met een code om de mms te kunnen zien.

Ik zit dus bij tmobile. moet ik nog iets activeren ofzo om mms te kunnen ontvangen op mijn b9700?
Heb je BIS/BES op die BlackBerry? Anders werkt je MMS niet namelijk ;)
JunkieXP schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:06:
[...]

[...]

Dat logo zit toch vlak onder het KeyPad? Of ook nog achterop bij de Camera (zoals destijds bij de Curve 8900).
Jep, alleen onder het keypad (tenminste bij mijn T-Mobile toestel en mijn vorige Pearl en Curve van Vodafone idemdito). Dat plaatje heb ik ook meteen besteld alleen ben ik er nog niet aan toegekomen om het te vervangen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
vwtune schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:57:

Ik moest bij Vodafone eerst zelf een mmsje versturen, voor ik ze direct op m'n toestel kon ontvangen. Heb je dat al gedaan?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:56:
Aangezien Tomtom niet met BB werkt. met welke routeplanner gebruiken jullie in je BB?
Dit vraag ik me ook nog steeds af. Dit is toch een gat in de BB markt? Of houden ze die bewust dicht daar bij BB? Als Nokia het kan waarom zij niet. Ik denk dat je daar veel nieuwe klanten mee aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn bericht nog geen reactie... :?
Nogmaals: Aangezien Tomtom niet met BB werkt. met welke routeplanner gebruiken jullie in je BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
JunkieXP schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:19:
[...]

Dus wanneer je hem buiten de Holster Locked (in StandBy zet dus) kan je niet even snel meer kijken op je toestel hoelaat het is? Of hoeveel berichten je precies hebt ontvangen, etc? (aangezien iedere toets, buiten de Lock toets, vroeger het Scherm even oplichtte, maar bij de Standby Functie gebeurt dit dus niet).
nou het lijkt eigenlijk alsof de lockknop iets tussen alleen locken en standby modus in is, hij reageert namelijk wel op de numerieke toetsen en de bb/return knop, je kan dus nog wel kijken hoelaat het is als je wil :*) iemand trouwens al whatsapp geinstalleerd? vandaag maar even geinstalleerd gezien het aantal vrienden met een iphone, werkt tot nu toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds een weekje de BB Bold 9700. Het is tevens mijn allereerste BB. In het algemeen ben ik uiterst tevreden van dit toestel. Ik worstel enkel nog met de synchronisatie van mijn e-mail. Van provider heb ik proximus met een BB abonnement. Ik krijg al mijn nieuwe mails binnen, maar ik slaag er niet in mijn e-mail via usb te synchroniseren. Wanneer ik de BB Desktop Manager open en tracht de synchronisatie in te stellen zie ik dat het selectievakje "e-mailberichten afstemmen" grijs gekleurd is (kan het dus niet selecteren). Taken, agenda, enz, synchroniseren wel.

Is er iemand die mij kan helpen? Is het misschien niet mogelijk bij een BB om e-mails en aangemaakte mappen in outlook (2007) te synchroniseren?

Alvast bedankt

Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx voor het beantwoorden van mijn vorige vraag.
en erg handig heb al vele leuke dingen uit dit topic kunnen halen :D

ik heb nog een paar situaties waar ik niet uit kom hopelijk kan een van jullie me hier ook bij helpen
ik heb weather applicatie gedownload maar ik krijg het niet op het hoofdscherm :|
en als mensen mij bellen zie ik het nummer en geen naam, hoe krijg je dat voor elkaar dat je hun naam krijgt, want ik kan niet aan een nummer zien wie er precies belt, en om nou bij elk nummer een foto te doen haha.

en mijn bluetooth werkt niet (heb wel aangezet via opties enz,) maar kan geen (bijv) muziek naar elkaar sturen :?

verder vindt ik deze tel echt super geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:54:
thnx voor het beantwoorden van mijn vorige vraag.
en erg handig heb al vele leuke dingen uit dit topic kunnen halen :D

ik heb nog een paar situaties waar ik niet uit kom hopelijk kan een van jullie me hier ook bij helpen
ik heb weather applicatie gedownload maar ik krijg het niet op het hoofdscherm :|
en als mensen mij bellen zie ik het nummer en geen naam, hoe krijg je dat voor elkaar dat je hun naam krijgt, want ik kan niet aan een nummer zien wie er precies belt, en om nou bij elk nummer een foto te doen haha.

en mijn bluetooth werkt niet (heb wel aangezet via opties enz,) maar kan geen (bijv) muziek naar elkaar sturen :?

verder vindt ik deze tel echt super geweldig _/-\o_
Ik heb zelf (nog) geen BB 9700, ik volg dit topic omdat ik er graag één wil (maar moet nog 3 weken wachten voor ik kan verlengen). Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een telefoon, en toen bleek het te komen doordat die nummers twee keer in het telefoonboek stonden, is dat bij jou per ongeluk niet ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Gister maar weer even naar de HI winkel gegaan om te vragen hoe dat nou zat omdat mijn nieuwe simkaart nog steeds niet actief was. Hun gebeld naar kpn centrum en zeiden van ja dat was niet de bedoeling en in de loop van de avond werd mijn nieuwe simkaart actief, dus ook ik kan nu gebruik maken van BiS :)

Straks maar even de software erop knallen en dan eens kijken wat BiS mij allemaal te bieden heeft, zal de topic nog wel door neuzen voor must have apps :)

Zo maar even naar mijn PIN kijken en of ik wat Berry vriendjes kan vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marcelbakker7 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:46:
iemand trouwens al whatsapp geinstalleerd? vandaag maar even geinstalleerd gezien het aantal vrienden met een iphone, werkt tot nu toe goed.
Ben altijd enigszins nieuwsgierig geweest naar deze App, maar wil het dan ook voornamelijk gebruiken als SMS vervanger en niet als IM (dan kan ik net zo goed MSN de hele dag aan laten staan), dit is trouwens ook de voornaamste reden dat ik BBM niks vind (plus het feit dat ik welgeteld 1 vriend met een BB heb ;), maar die stuur ik wel Level 1 Messages, vind ik veel meer "SMS Like").

Ik hoor echter veel over Battery Drains bij het gebruik van deze App, heb je dit ook opgemerkt (dattie bijvoorbeeld 2 dagen meegaat met App en 3 dagen zonder, o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Dit vraag ik me ook nog steeds af. Dit is toch een gat in de BB markt? Of houden ze die bewust dicht daar bij BB? Als Nokia het kan waarom zij niet. Ik denk dat je daar veel nieuwe klanten mee aantrekt.
Verhip, ik zag jouw bericht niet....oops, hehe.
Idd, mee eens! Als Tomtom bij allerlei merken, oa Nokia en Samsung etc. Waarom niet bij BB.
Dat vind ik wel vreemd. Ik zou het gaaf vinden als de BB ook met Tomtom kan werken.

Mocht de BB niet met de Tomtom werken, met welke routeplanner gebruiken jullie het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 13:51

Praetextatus

the dutch_paki

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:05:
[...]

Verhip, ik zag jouw bericht niet....oops, hehe.
Idd, mee eens! Als Tomtom bij allerlei merken, oa Nokia en Samsung etc. Waarom niet bij BB.
Dat vind ik wel vreemd. Ik zou het gaaf vinden als de BB ook met Tomtom kan werken.

Mocht de BB niet met de Tomtom werken, met welke routeplanner gebruiken jullie het beste?
In vergelijking met de VS waar de BB een doorslaand succes is (bijna iedereen heeft daar een bb) is de markt in NL nog groeiende dwz er worden meer en meer bb's verkocht maar in vergelijking met bijv. iphone of windows mobile is dat zeker een factor 10 minder. Dwz dat t minder rendabel is om een Tomtom client te maken voor de BB. Ikzelf gebruik nu amaze (gratis versie) maar ben zelf aan t kijken of t mogelijk is om op of een of andere manier een navigatie app te vinden/te maken die ik op een geheugenkaart kan droppen. Als de groei in europa doorzet zoals nu zal o.a. TomTom ook wel navigatie ervoor uitbrengen

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Ik heb nu ook een Blackberry Bold 9700! Ik hoor er ook bij >:) kan ik ook leuk meepraten!
Het is mn eerste Blackberry, heb hiervoor een Nokia E71 gehad.
Op die E71 kon ik mijn GMail goed ontvangen, en dan synchroniseert hij alle mappen.
Ook de oudere berichten.
Maar dat heb ik NU niet op de blackberry en dat wil ik wel :9
Ik heb gewoon een BIS abo en alles gaat als een speer, maar ik doe vast iets niet goed met instellen.

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ik heb nu ongeveer 3 weken een BB 9700, nu heb ik een kleine vraag over internet \ pingen.

Voor mijn werk \ prive bevind ik mij nog al vaak in het buitenland hoe lopen de kosten precies met betrekking tot als ik bv een ping verstuur? Stel ik ben dus in Amerika gebruik ik voor pingen nog steeds een data verbinding? Hoe voorkom ik dat ik hoge kosten krijg?

Kan ik de internet verbinding 100% uitschakelen in het toestel, dat ik dus alleen via WIFI online kan? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Timv37 op 19-03-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:50

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Om dataverkeer te voorkomen zie de post

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind.

Het is een super telefoon. De trackpad werkt geweldig

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap zowieso niet dat er geen fatsoenlijke Navigatie Software voor de BlackBerry wordt ontwikkeld, in essentie is en blijft de BlackBerry gericht op de zakelijke markt, en juist deze Zakenlui zitten (in mijn beleving) extreem veel op de weg + hebben de middelen (of de baas) om zo'n €80,- voor Navigatiesoftware neer te tellen. Then again, ze hebben het geld toch wel, dus hebben ze wellicht liever een Los-, of InbouwNavigatieapparaat ;). Dan is het weer logisch dat de BlackBerry een beetje een vergeten paardje is.

Al met al zie ik de voordelen van TomTom wel in, maar zelfs als ik een iPhone had, zou ik er geen €80,- voor uitgeven (+ nog een houder van €70,- (ofzo), aangezien ik filmpjes gezien had waarin de Interne GPS van de iPhone het nogal slecht had zonder de Houder (met GPS (Versterker?)).
SuperPrinses schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:34:
Maar dat heb ik NU niet op de blackberry en dat wil ik wel :9
Ik heb gewoon een BIS abo en alles gaat als een speer, maar ik doe vast iets niet goed met instellen.
Zover mijn kennis reikt is het niet mogelijk om alle oude berichten naar je BlackBerry te gaan Syncen (wat ik persoonlijk echt hemels vind, heb die ellende op verschillende andere telefoons voorbij zien komen, en dan kon ik voor kennisen weer op gaan zoeken hoe je alles in een keer verwijderd enzo (want 700 berichten handmatig op gelezen zetten zonder "alles markeren als gelezen" optie, is nooit grappig.)

Je zou wellicht is kunnen kijken naar de Gmail App, deze gaat niet via BIS geloof ik, wellicht dat deze doet wat je wil.

Mocht je genoegen nemen met alle berichten, van nu af aan, en wil je toch al je Labels ook zien in Gmail, dan kun je is kijken naar de Enhanced Gmail Plugin.

Hoop dat je er iets aan hebt! Zoniet, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPrinses
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10-2018
Zover mijn kennis reikt is het niet mogelijk om alle oude berichten naar je BlackBerry te gaan Syncen (wat ik persoonlijk echt hemels vind, heb die ellende op verschillende andere telefoons voorbij zien komen, en dan kon ik voor kennisen weer op gaan zoeken hoe je alles in een keer verwijderd enzo (want 700 berichten handmatig op gelezen zetten zonder "alles markeren als gelezen" optie, is nooit grappig.)

Je zou wellicht is kunnen kijken naar de Gmail App, deze gaat niet via BIS geloof ik, wellicht dat deze doet wat je wil.

Mocht je genoegen nemen met alle berichten, van nu af aan, en wil je toch al je Labels ook zien in Gmail, dan kun je is kijken naar de Enhanced Gmail Plugin.

Hoop dat je er iets aan hebt! Zoniet, mijn excuses.
Ik vind het juist wel fijn, want het is mijn container voor alle info enzo. Er zat ook een zoekfunctie bij op de nokia in de gmail dus ik kon daarmee goed vinden wat ik nodig heb. Maar ik heb de Enhanced Gmail Plugin. Heb ik niks aan en de Gmail app die werkt niet op mijn bold. Tja...dan wordt het moeilijk hee. Ik moet toch echt die mailtjes hebben ;( Helaas pindakaas.

Macbook Pro Mid 2010 13'3 Intel Core 2 Duo 2'66Mhz - 4Gb DDR3, Blackberry Bold 9700, iPhone4 , iPod Classic 160Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat wordt dus een jarenlange verhouding met dezelfde BlackBerry ;) (of direct terugstappen naar de E71 of overstappen naar de E72 ;)), dan heb je vanaf "nu" ook al je mailtjes weer, hoop dat de Interne Zoekfunctie van de Berry toch goed genoeg is voor je.

Zorg wel dat je bij "Berichten -> Opties -> Algemene Opties -> Berichten Bewaren: Voor Altijd" instelt, anders worden ze nog maar 30 dagen bewaard ofzo ;).

Heb het idee dat je het nu best wel als een Fail ervaart, de BB ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim89 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:28:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen BB 9700, ik volg dit topic omdat ik er graag één wil (maar moet nog 3 weken wachten voor ik kan verlengen). Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad met een telefoon, en toen bleek het te komen doordat die nummers twee keer in het telefoonboek stonden, is dat bij jou per ongeluk niet ook het geval?
nee nummer staan er gewoon enkel in :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Timv37 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:46:
Ik heb nu ongeveer 3 weken een BB 9700, nu heb ik een kleine vraag over internet \ pingen.

Voor mijn werk \ prive bevind ik mij nog al vaak in het buitenland hoe lopen de kosten precies met betrekking tot als ik bv een ping verstuur? Stel ik ben dus in Amerika gebruik ik voor pingen nog steeds een data verbinding? Hoe voorkom ik dat ik hoge kosten krijg?

Kan ik de internet verbinding 100% uitschakelen in het toestel, dat ik dus alleen via WIFI online kan? :)
Voor pingen heb je een data verbinding nodig ja. Je kan je dataverbinding uitzetten in Opties -> Mobiel Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik had al even gezocht en ook via andere fora's heb ik het nog niet gevonden. Is er een mogelijkheid om als je aanmeld met live messenger op de black berry om dan gesorteerd per groep weg te krijgen?

Ik krijg nu namelijk al mijn contacten per groep alleen dat gebruik ik allang niet meer en wil gewoon online / offline zien. Bij de opties staat er niks over, wie helpt me even uit de brand?

Of moet ik de groepen op mijn computer uit me msn halen en dan opnieuw aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:41:
[...]

nee nummer staan er gewoon enkel in :S
Je hebt waarschijnlijk gewoon de nummers als 0612345678 er in staan, wanneer je ze er als +31612345678 inzet is het volgens mij verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praetextatus schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:33:
[...]

In vergelijking met de VS waar de BB een doorslaand succes is (bijna iedereen heeft daar een bb) is de markt in NL nog groeiende dwz er worden meer en meer bb's verkocht maar in vergelijking met bijv. iphone of windows mobile is dat zeker een factor 10 minder. Dwz dat t minder rendabel is om een Tomtom client te maken voor de BB. Ikzelf gebruik nu amaze (gratis versie) maar ben zelf aan t kijken of t mogelijk is om op of een of andere manier een navigatie app te vinden/te maken die ik op een geheugenkaart kan droppen. Als de groei in europa doorzet zoals nu zal o.a. TomTom ook wel navigatie ervoor uitbrengen
Nou, ik ben al 3 jaren een tevreden Tomtom-gebruiker (wel in een Nokia N95 met de ingebouwde GPS).
Nu stap ik over naar de BB. Ene punt dat de BB niet de Tomtom ondersteunt.
Ik hoor graag of het jou lukt de Tomtom aan de praat te krijgen. Zou tof zijn als de BB ineens de TT wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
Opties (BlackBerry logo toets) > Toepassing verplaatsen
Zo zou je hem wel op de juiste plek moeten krijgen (neem aan dat je snapt dat de bovenste rij van je menu gelijk is aan de icoons op het hoofdscherm?)
Dit is nogal vreemd gedrag, weet je zeker dat je contactpersonen op de telefoon staan? (moet wel, anders zou je ze überhaubt niet kunnen zien)..
Misschien dat iemand anders het weet, heb hier zelf geen last van.
BlackBerry en bluetooth is een beetje omslachtig..
Op bijvoorbeeld een mediabestand te ontvangen moet je bluetooth aanzetten en vervolgens naar de media-app gaan en daar via opties 'Ontvangen via Bluetooth' selecteren.
Dan zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond net de update gedaan naar .545. En gebruik heel veel mijn agenda en sync met Google, maar nu staan al mijn afspraken er wel 3x in? Hoe kan ik mijn agenda op de BB9700 in 1x wissen en dan ff met google sync weer alles erin zetten?

Ook heb ik 2 agenda's? De Standaard en die van mijn mailadres, ik wil alleen die van mijn mailadres zichtbaar hebben, hoe schakel ik die andere uit?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:26:
[...]

Nou, ik ben al 3 jaren een tevreden Tomtom-gebruiker (wel in een Nokia N95 met de ingebouwde GPS).
Nu stap ik over naar de BB. Ene punt dat de BB niet de Tomtom ondersteunt.
Ik hoor graag of het jou lukt de Tomtom aan de praat te krijgen. Zou tof zijn als de BB ineens de TT wel ondersteunt.
Lukt niet. Er zijn een aantal opties waaronder Garmin maar alle mogelijkheden beperken je gebruik in het buitenland enz omdat je voor het kaartmateriaal GPRS/3G nodig hebt, en de nav software kost geld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
JunkieXP schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:34:
[...]

Ben altijd enigszins nieuwsgierig geweest naar deze App, maar wil het dan ook voornamelijk gebruiken als SMS vervanger en niet als IM (dan kan ik net zo goed MSN de hele dag aan laten staan), dit is trouwens ook de voornaamste reden dat ik BBM niks vind (plus het feit dat ik welgeteld 1 vriend met een BB heb ;), maar die stuur ik wel Level 1 Messages, vind ik veel meer "SMS Like").

Ik hoor echter veel over Battery Drains bij het gebruik van deze App, heb je dit ook opgemerkt (dattie bijvoorbeeld 2 dagen meegaat met App en 3 dagen zonder, o.i.d.).
battery drain is werkelijk dramatisch, hij gaat nu denk ik zo'n 30 uur mee oftewel elke dag opladen. Nu moet ik zeggen dat ik op dit moment nog niet met bis werk maar gewoon over tcp werk (abbo gaat met 1 maand in), wellicht dat dit uitmaakt?

edit:
nog even een aanvullend punt, je kan whatsapp niet afsluiten, hij zal dus altijd draaien ookal kies je voor "exit" in het menu zelf. Opzich wel redelijk vervelend aangezien het dus een stroomvreter is.

[ Voor 10% gewijzigd door marcelbakker7 op 20-03-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
zo ik kan me sinds vandaag ook bij de Blackberry groep toevoegen..

stiekem ook nog een iphone maar dat abbo is afgelopen en dus nu een Blackberry Bold 9700 gekocht.

ding is net geupdate en komt van vodafone af het branded gebeuren maakt mij niet zoveel uit.

toch nog even wat vraagjes.

wat zijn nu de echte must have tools ? (de ts is gewoon te karrig en om 28 pages door te lopen is me iets te gortig.

het hele exchange verhaal is alleen mogelijk met bes of ook met bis ?

verder is dit wel een hele verademing vs de iphone snelle response alles loopt lekker.

nu alleen even afwachten hoe het met de batterijduur zit..

edit : hoe zit het overgens met het tetheren van een blackberry ik hoorde dat dit een regelrechte kriem was ?

[ Voor 38% gewijzigd door AjDuLion op 21-03-2010 10:09 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg extra kosten buiten me bundel denk dat het van youtube komt??
ik kreeg eerst de melding dat het via wap moet streamen maar dat heb ik uitgevinkt, daarna speelt ie gewoon af maar net zie ik dat er buiten me bundel meer kosten zijn gemaakt komt het door streamen via youtube? hoe kan dat dan. is toch onbeperkt instantemail, internet gebruik. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
T-mobile zeker?

Even de Helpdesk bellen, dan worden je kosten gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

En lezen in dit topic, of via de search knop. Dergelijke dingen zijn hier al 10x aangehaald.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelbakker7
edit : hoe zit het overgens met het tetheren van een blackberry ik hoorde dat dit een regelrechte kriem was ?
tetheren is best makkelijk, gewoon desktop manager installeren en je kan in het hoofdmenu kiezen voor ip-modem. Over bluetooth is ook mogelijk maar dit is wel iets ingewikkelder, linkje voor bluetooth:

http://www.blackberrycool...via-bluetooth-mac-and-pc/

verder vind ik echte musthave programma's whatsapp, google maps en shazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Laatst online: 21:20
Hallo,

ik heb werkelijk waar op diverse fora (incl. GoT) afgezocht en een ware expeditie van gemaakt :9
Maar ik kan maar geen antwoorden vinden op m'n vragen.

Ik heb sinds gister een bold 9700, en ben me suf aan t spelen op dat ding... :)

Vraag 1) ik heb wat internet radio apps geprobeerd, allen werkte niet, tot ik mn APN aanvinkte, nu werkt t dus perfect, maar zij hier dan extra kosten aan verbonden? Ik heb een Hi eindeloos BlackBerry abo..

Vraag 2) ik heb een hotmail en een gmail account aan mn blackberry gekoppeld, dit zijn dus 2 verschillende mail mappen.. Op de blackberry zelf heb je ook een hoofd berichten map waar alle berichten tezamen binnen komen, is dit in te stellen, dus maw kan ik er voor zorgen dat ik alleen mn mails in de daarvoor bestemde mailaccount mappen binnen krijg? Ik krijg ze nu namelijk en in het daarvoor aangemaakt mailaccount map binnen en in de gezamenlijke map... Ook heb ik hiervan t nut niet echt kunnen vinden, nog?

Alvast bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb streaming media via WAP uitgevinkt. Echter, als ik een filmpje via Youtube bekijk, dan valt de beeldkwaliteit erg tegen. Schokkerig, onscherp enzo. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Jup de kwaliteit van youtube is inderdaad om te huilen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Vraag 1) ik heb wat internet radio apps geprobeerd, allen werkte niet, tot ik mn APN aanvinkte, nu werkt t dus perfect, maar zij hier dan extra kosten aan verbonden? Ik heb een Hi eindeloos BlackBerry abo..
Geen idee, lees wel dat er wat problemen waren bij iemand die T-mobile had....
maar durf het je niet te zeggen.
Vraag 2) ik heb een hotmail en een gmail account aan mn blackberry gekoppeld, dit zijn dus 2 verschillende mail mappen.. Op de blackberry zelf heb je ook een hoofd berichten map waar alle berichten tezamen binnen komen, is dit in te stellen, dus maw kan ik er voor zorgen dat ik alleen mn mails in de daarvoor bestemde mailaccount mappen binnen krijg? Ik krijg ze nu namelijk en in het daarvoor aangemaakt mailaccount map binnen en in de gezamenlijke map... Ook heb ik hiervan t nut niet echt kunnen vinden, nog?
ja dat kan je uitzetten in het gezamelijke map (postvak in)
duik je berichten map in, en ga naar menu /opties/
kies "instellingen Postvak In"
daar kan je aangeven welke berichten in de Postvak In zichtbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Laatst online: 21:20
housekamp,

bedankt voor de moeite!! :)

Maar met de bold 9700 kom ik via menu/opties niet in instelling postvak in....
Ik heb een unbranded zonder simlock toestel..

Nou ben ik nog steeds benieuwd voor de gene die t weten of ik met APN aan extra kosten kan verwachten bij HI blackberry eindeloos...dit dus omdat ik zonder dit aangevinkt te hebben geen gebruik kan maken van internet radio...

Wederom bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furrr schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:36:
housekamp,

Nou ben ik nog steeds benieuwd voor de gene die t weten of ik met APN aan extra kosten kan verwachten bij HI blackberry eindeloos...dit dus omdat ik zonder dit aangevinkt te hebben geen gebruik kan maken van internet radio...

Nou weet ik 90% zeker dat ze dit niet zullen berekenen. Met de normale Eindeloos Online kan je namelijk een APN instellen, maar dit hoeft dus niet percé en worden er geen extra kosten berekend.

Ik gebruik zelf het gratis programma TuneWiki, deze kan internet radio stream vanaf Shoutcast en daar hoef ik geen APN in te vullen, misschien is dit ook een idee voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Furrr schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:36:
housekamp,

echt wel :p
  • je gaat naa je postvak in (waar je mailtjes van diverse mailboxen samen komen.
  • klik nu op de menu button (met het Blackberry logo)
  • scroll dan naar opties en klik daarop
  • scroll dan naar instellingen postvak in
tada ;)

Tis niet moeilijk, jij bent de chef! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperclowntje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 21:58
wat is APN?

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope3112
  • Laatst online: 13-01 18:21
Hey heeft niemand garmin mobile for blackberry geprobeerd?
Wel de UK versie dan niet die op de nederlandse site staat.

http://www.garmin.com/gar.../garmin-mobile-blackberry

Ik heb zelf een trial van de amerikaanse versie geinstalleerd, de uk versie kan ik niet op mijn 9700 krijgen, (moet even iemand met een 9000 vinden om de trial te downen en dan over te zetten op de 9700)

Ziet garmin er niet tomtom-like uit?

Greetz :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Jefrim schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:42:
Jup de kwaliteit van youtube is inderdaad om te huilen ;(
Het is mede afhankelijk van de hoeveelheid beschikbare bandbreedte. Bovendien kun je via Youtube de kwaliteit verbeteren via een optimalisatiemenu. Daarbij moet je onderstaande antwoorden geven om de beste kwaliteit te krijgen (copy-paste van Crackberry):

go to YouTube - Broadcast Yourself (let op, dit moet je met de BB browser doen, niet met een andere)
click "start optimization"
test 1/7: click "yes" when you see the tiny grey heart
test 2/7: click "yes" when you see the puppy
test 3/7: click "no" when the flash lite video fails
test 4/7: click "click here" when pressing "5" key does squat
test 5/7: there is no test 5 for some reason - skip to test 6/7
test 6/7: click "YES" - the mp4 test video WILL FAIL BUT CLICK "YES" ANYWAY
test 7/7: click "YES" - the h.263 test video WILL FAIL BUT CLICK "YES" ANYWAY (<- this step is different than the original guide, I reas the documentation and the 9700 DOES support h.263)

Wanneer je hierna naar m.youtube.com gaat moet je eerst de link naast een video aanklikken en vervolgens kiezen voor hoge kwaliteit. Wanneer je daarna video's afspeelt zal de kwaliteit een stuk beter zijn, tenzij je onvoldoende bandbreedte hebt, dan hoor en zie je dat dmv artifacts e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Het grootste probleem van Youtube op de BB is dat het via 3gp wordt aangeboden, terwijl een iPhone streamed met MP4. Ik hoop dat ze daar iets aan gaan doen, dan zal die kwaliteit gelijk stukken beter zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
is er hier trouwens iemand die zijn eigen bes server heeft ?

ik heb hem gisteren geinstalleerd op een ad netwerk maar hij pakt mn users niet netjes over lijkt wel (terwijl er gezegd word dat hij synct met je exchange..)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik BIS via t-mobile. En ik heb die optimization test gedaan zoals beschreven. Moet zeggen dat de kwaliteit niet bepaald HD is. Maar iets minder slecht in ieder geval.

Wat ik me afvroeg moet je nou bijbetalen voor het streamen van die youtube videos? Of dekt BIS die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:24:
[...]

Lukt niet. Er zijn een aantal opties waaronder Garmin maar alle mogelijkheden beperken je gebruik in het buitenland enz omdat je voor het kaartmateriaal GPRS/3G nodig hebt, en de nav software kost geld.
Daar was ik al bang voor...
Ik hoop van harte dat de BB in de toekomst uiteindelijk wel met de Tomtom werkt.

Garmin is kostbaardus. Maar Na4all is gratis, begrijp ik?
Zo ja, op welke juiste website-adres kan ik Nav4all in het nederlands vinden om te downloaden?
Sorry als dit vraag irritants opwekt
Vast en zeker bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope3112
  • Laatst online: 13-01 18:21
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Daar was ik al bang voor...
Ik hoop van harte dat de BB in de toekomst uiteindelijk wel met de Tomtom werkt.

Garmin is kostbaardus. Maar Na4all is gratis, begrijp ik?
Zo ja, op welke juiste website-adres kan ik Nav4all in het nederlands vinden om te downloaden?
Sorry als dit vraag irritants opwekt
Vast en zeker bedankt!
nav4all is gestopt, licentie is nie verlengd door navteq.
navteq is eigendom van nokia en gek genoeg kwam nokia net uit met hun gratis ovi maps.

zie nav4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb recentelijk vernomen dat er een nieuwe Free Nav Competitor op de markt is, heb het zelf nog niet getest.

http://global.telmap.com/tugpcbeta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder mijn toetsenbord, dat randje tussen het toetsenbord en zilveren rand zit het aan de linkerkant een beetje los. :/ :/ Ik kan het zo indrukken, maar aan de rechterkant niet.

Binnenkort maar even terug naar de Vodafone winkel.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 08:37:
Ik heb gisteravond net de update gedaan naar .545. En gebruik heel veel mijn agenda en sync met Google, maar nu staan al mijn afspraken er wel 3x in?
battery pull
Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Let op:
Berichten over abonnementen mogen in De BlackBerry data-abonnementen FAQ