Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

• .aeon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Hoi, ik ben net overgegaan op Windows 7 (zie ook Windows 7; dat topic is gesloten, maar in het Ervaringen Windows 7 topic staat dat technische problemen een eigen topic moeten hebben, afijn).

Nu heb ik 2 problemen

1(urgent): Hij crasht telkens met een blauw scherm en de mededeling: IRQL_NO_LESS_OR_EQUAL (om de 15 minuten denk ik zo, daarom typ ik dit maar snel)

2: Ik kan tijdens het opstarten (voor zo'n 30 seconden) nog steeds kiezen voor Windows Vista. Terwijl ik hoopte dat die er juist af zou zijn.

Nou het eerste probleem is natuurlijk het belangrijkst, maar misschien heeft het wel met elkaar te maken?

Alvast bedankt en excuus als ik geen nieuw topic aan had moeten maken, maar het was een beetje verwarrend.

Ik zie nu ook dat mijn schijf nog vol staat met de bestanden die ook op Vista stonden, maar die wilde ik juist eraf hebben.. Ik heb ook voor ' custom install' gekozen, niet voor ' update'.. zucht.

[ Voor 50% gewijzigd door .aeon op 09-12-2009 01:39 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, je punt 1 geef je wel bar weinig informatie op, maar meestal hebben dat soort fouten te maken met een hardware probleem. Dat kan in de drivers zitten. Elke driver: Chipset, Videokaart, Geluidskaart, USB controller, Raidcontroller, S-ATA controller die niet in AHCI modus staat, ouwe LPT printer, etc. etc..

Punt 2: je geeft wederom erg weinig informatie. Over het algemeen: Windows 7 vervangt Windows Vista mits geïnstalleerd op dezelfde partitie. Of dit met de instellingen van Vista overnemen gebeurt hangt er van af of de gebruiker een in-place upgrade heeft uitgevoerd, of een clean install. Windows 7 zal een keuzemenu aanmaken in de bootloader als het op een andere partitie dan een bestaand Windows-OS wordt geïnstalleerd. Bootloadertje aanpassen is een kunstje wat basisschool kinderen leren, ga er van uit dat een gemiddelde tweaker dit ook wel weet, en anders: het staat in de faqs. Als je het helemaal schoon had gewild: de installer van W7 bood je de optie om je partities aan te passen, en/of te formatteren.

Vooral over je probleem 1: geef wat meer informatie. Je krijgt in die BSOD heel wat meer te zien dan die foutmelding, en er zijn natuurlijk ook nog de dumpfiles. Vertellen wat je zelf al hebt geprobeert om het te fixen kan ook helpen, ik ga er haast van uit dat je de hangen en opstartproblemen guides al hebt doorgenomen. Of op zijn minst met je drivers hebt gespeeld, toen het feit: Interrupt Request probleem op je scherm verscheen (IRQ).

[ Voor 10% gewijzigd door Umbrah op 09-12-2009 01:45 ]

• .aeon
Ok ik wil even kwijt dat ik bar weinig weet van computers. Als ik de bootloader aanpas (ik zal morgenochtend wel gaan zoeken hoe dat moet), kan ik dan Vista eraf gooien? Volledig? Ik wil eigenlijk gewoon een frisse start met Windows 7. Ik zit nu weer op Vista te koekeloeren en alles staat er nog op zoals het was.

Over die blauwe schermen zal ik morgen ook wat meer info posten. Ik heb zelf nog niks geprobeerd, te bang dat ik iets verkeerd doe.

Voor nu ga ik slapen, trusten!

Verwijderd

Met zo weinig informatie vrees ik dat je weinig antwoord mag verwachten van ons.
Wat heb je zelf al geprobeerd?

- Wat zijn je pc specs?
- Als je nog kan kiezen voor vista, start vista dan nog op? Zo ja, komt de crash ook daar voor? Zo nee, welke melding krijg je.
- Hoe zijn je partities ingedeeld?
- Welke partitie koos je voor W7?
- Kan je booten onder veilige modus?
- Crasht de pc met een live distro?
- ...

Pas misschien eerst eens je titel aan. "Windows 7" is nu niet echt een titel voor een bootprobleem...

edit: je was me voor

• .aeon
Nou ik heb dus weinig nog zelf geprobeerd, omdat ik vrij weinig verstand van computers heb.

- Wat zijn je pc specs?
Intel Core 2 Duo CPU 2.00 Ghz
2046 MB RAM
NVIDIA GeForce 8600M GT

- Als je nog kan kiezen voor vista, start vista dan nog op? Zo ja, komt de crash ook daar voor? Zo nee, welke melding krijg je.
Ja, daar zit ik nu op en tot nu toe nog niet

Uhm, wat zijn partities precies?

Zelfde vraag, bedoel je schijf?

- Kan je booten onder veilige modus?
Ja

Wat is een live distro?
Het op zoek gaan naar een volledig antwoord, start bij het stellen van een volledige vraag...
die is leuk trouwens ;)

[ Voor 10% gewijzigd door .aeon op 09-12-2009 02:01 ]

Verwijderd

.aeon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 01:49:
Ok ik wil even kwijt dat ik bar weinig weet van computers. Als ik de bootloader aanpas (ik zal morgenochtend wel gaan zoeken hoe dat moet), kan ik dan Vista eraf gooien?
|:( 8)7

Ok,...

Als je bar weinig afweet van computers laat je de installatie van een OS in het vervolg beter over aan iemand die weet wat hij doet. Ook al is de installatie van een windows OS nu niet echt moeilijk te noemen. Ik vrees dat het aanpassen van de bootloader dan ook iets te hoog voor je gegrepen is, dus stel ik voor dat je de installatie van W7 best opnieuw (laat) doen.

Voor het geval dat je het toch nog eens zelf wilt proberen, het internet staat vol met tutorials van 'install windows 7'. Google is op dit vlak je beste vriend.

Succes

edit: dat bedoel ik dus }:O
.aeon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:01:

Uhm, wat zijn partities precies?

Zelfde vraag, bedoel je schijf?

Wat is een live distro?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 02:04 . Reden: je was me alweer voor ]

• .aeon
Ja ik heb die tutorials gevolgd maar ik kom er even niet meer uit. Ik hoopte hier juist iets gerichtere hulp te vinden..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

.aeon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:01:
Nou ik heb dus weinig nog zelf geprobeerd, omdat ik vrij weinig verstand van computers heb.
Dan wordt het tijd om het te gaan leren. Dat begint met het gebruiken van zoekmachines, Wiki en FAQs.

Begrippen als "partitie" zijn heel standaard, en 5 seconden eigen inzet en je had het op Wiki kunnen vinden. Het is denk ik verstandig om iemand te vinden die je live gaat helpen, want om je een complete computercursus te geven per forum, nee ;) .
.aeon schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:02:
Ja ik heb die tutorials gevolgd maar ik kom er even niet meer uit. Ik hoopte hier juist iets gerichtere hulp te vinden..
Dan zul je toch echt eerst dingen zelf moeten proberen en uit moeten zoeken. Zeggen "het werkt niet" is niet voldoende. Gerichtere hulp kan, maar dan moet je heel gerichte vragen stellen en eerst proberen de antwoorden zelf te vinden. Dat doe je door erbij te zeggen waar je gezocht hebt, waar je naar gezocht hebt, en waarom het niet lukt.

Live distro, partitie, het zijn erg standaard uitdrukkingen.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 09-12-2009 02:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:35

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zeg lees de regeltjes die hier gelden nog even door. Er schort namelijk nogal het een en ander aan je topic. Ook het Algemeen Beleid is iets wat je nog even tot je zou kunnen nemen voordat je je verder op GoT begeeft O-)

enneh...nu niet gelijk weer een nieuw topic gaan maken anders worden we boos :+

[ Voor 86% gewijzigd door TheVMaster op 09-12-2009 02:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.