Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views

• .aeon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik wil op mijn Acer laptop Windows Vista Home Premium x32 veranderen naar Windows 7 x64.
Ik heb een .iso bestand gedownload en nou heb ik een aantal vragen:

- Als ik de setup probeer dan geeft hij aan dat hij niet vanuit Vista x32 naar 7 x64 kan. Na wat gegoogle ben ik erachter dat ik een 'schone' installatie moet doen, klopt dit?
- Ik heb geen dvd brander oid, dus hoe kan ik via een .iso toch van Vista x32 naar 7 x64?
- Wordt Vista er dan afgegooid, zo nee hoe doe ik dan toch? Lijkt me overbodig toch?
- Hoe zit het met serienummers/keys enzo, Vista stond voorgeinstalleerd op mijn laptop, heb ik nog iets nodig?

bedankt!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. Update gaat em niet worden, wordt een schone install
2. nieuws: Microsoft gaat broncode Windows 7 usb/dvd-downloadtool vrijgeven
3. Tijdens de W7 install je schijf formatteren moet een echt schone installatie opleveren, wel vantevoren je data veilig stellen.
4. Je moet wel een key hebben, anders kan je de W7 install maar 120 dagen zonder te registreren of een key in te vullen gebruiken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Duroth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-04-2016

Duroth

No rest for the tweaked

- Klopt helemaal.
- Legale versie aanschaffen. ;)
- Het is een 'schone' installatie, dus ja, dat betekent in de regel een format.
- Ja, een legaal gekochte versie, met key.

Dit topic ruikt naar warez. Wellicht de policy even doornemen?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
.aeon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:53:
- Hoe zit het met serienummers/keys enzo, Vista stond voorgeinstalleerd op mijn laptop, heb ik nog iets nodig?
Ik denk dat als je het antwoord op deze vraag zelf niet weet, dat je ook geen legale versie hebt gedownload.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• .aeon
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb 'm legaal hoor, ten minste dat denk ik. Via mijn opleiding een login voor http://www.e-academy.com/ gekregen en daar kon ik 'm gratis downloaden. Staat die key ergens op de computer of moet ik daar de boekjes nog eens voor doornemen?

• .aeon
Oh wacht er zit een sticker op de onderkant van m'n laptop :D
Maar ehm.. hoe kan ik die install nu runnen zonder een DVD/CD te kunnen branden?

[ Voor 40% gewijzigd door .aeon op 08-12-2009 20:06 ]

• maartena
Je key is dan te krijgen middels je e-acedemy account. Daar dus even aanloggen en je key opzoeken.

De key onder je laptop is exclusief voor Windows Vista Home Premium OEM, het OS wat bij je laptop geleverd werd.
.aeon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:02:
Maar ehm.. hoe kan ik die install nu runnen zonder een DVD/CD te kunnen branden?
Je kunt de installatie ook doen vanaf een USB stick: Middels deze tool kun je een USB stick van minstens 4 GB omtoveren tot installatie media.

Heb je die ook niet, dan moet je toch eerst ergens een DVD branden of een USB stick kopen. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door maartena op 08-12-2009 20:10 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Windows 7 is vanaf USB-stick te installeren [google=install windows 7 usb] levert de nodige tutorials op, waaronder: http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• .aeon
Ok bedankt, ga ik daar mee aan de slag. Ik denk dat ik de serial heb gevonden ;)

• .aeon
Kan ik een externe harde schijf ook daarvoor gebruiken?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
.aeon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:14:
Kan ik een externe harde schijf ook daarvoor gebruiken?
Ja, gewoon de iso uitpakken en alle inhoud van de ISO op de root van je HDD zetten...dan boot hij prima (mits je laptop vanaf USB kan opstarten). Je hebt geen extra boottools nodig :) .

• .aeon
Ok, ik lees in eerder genoemde tutorial dat de USB moest worden geformat, dat gaat hopelijk niet gebeuren met de externe HD? Anders moet ik toch op zoek naar een USB stick.

[ Voor 16% gewijzigd door .aeon op 08-12-2009 20:18 ]

• maartena
Een 4 GB USB stick dus.

Of even tijdelijk je data ergens anders parkeren, want voor het booten van Windows Setup vanaf een USB device heb je inderdaad exclusief beschikking nodig over die schijf.

Kun je die ISO niet op je externe schijf zetten en meenemen naar iemand die wel een DVD kan branden? Dat is een stuk goedkoper namelijk dan een 4 GB USB stick moeten aanschaffen.

Oh, en pas op dat HlpDsk dit topic niet ziet, die wordt chagrijnig van dubbelposten. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 08-12-2009 20:28 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

hey ik heb een vraagje.

ik zit al een tijdje te proberen om mijn laptop opnieuw te installeren maar ik snap het ff niet meer. ik heb een installatie DVD van Dell meegekregen en nu wil ik dus een clean install hebben. Ik had het eerst verkeerd gedaan en toen had ik 1 clean install en 1 install die ik juist weg wilde hebben (ik had dus een dual boot). toen heb ik weer wat gedaan en nu heb ik 2 clean installs 8)7.

hoe moet ik nou gewoon 1 clean install krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.aeon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:01:
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb 'm legaal hoor, ten minste dat denk ik. Via mijn opleiding een login voor http://www.e-academy.com/ gekregen en daar kon ik 'm gratis downloaden. Staat die key ergens op de computer of moet ik daar de boekjes nog eens voor doornemen?
Vraag het je opleidingsinstituut.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.