Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Samsung Full HD TV LE32B550. Erg mooie televisie en het beeld in combinatie met mijn Samsung Blu-Ray Speler (1600), is super strak. Volledige 1080p via HDMI, dus ik geniet volop :).

Mijn Xbox 360 is aangesloten op mijn TV via de component kabel die je standaard krijgt meegeleverd bij de Xbox 360. Ook hier zijn er geen problemen en het beeld is perfect en ik kan echt niet mopperen.... Op 1 dingetje na dan ;).

Op dit moment ondervind ik hinderlijke diagonale strepen door het beeld met de Xbox 360. Zeker als er donkere stukken tijdens een spel zijn, komen deze naar voren.
Eerst dacht ik dat het aan de Xbox lag (of aan de kabels), maar dat blijkt niet het geval te zijn. De boosdoener van deze storing is de antenne kabel die redelijk dichtbij de component kabels zitten. Zodra ik de antenne kabel loskoppel van mijn TV, heb ik geen storing meer en is het beeld perfect.
Link: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/13562/10985.png

Inmiddels heb ik al een Hirschmann 2,5 meter coax kabel gekocht om te kijken of dit het probleem oplost. Maar helaas.... Gezien de kabel naar een splitter gaat en vervolgens richting de andere splitter beneden bij de kabel poort, is er best kans dat daar ergens een storing in zit. Aangezien TV kijken digitaal gaat, heb ik dus totaal geen last van deze storing. Alleen bij analoog TV kijken zie ik het en via de Xbox 360 component.

Gezien het GEHEEL vervangen van de coax kabel van begin tot eind, een rot klus is en vrij prijzig (ik zie liever een andere oplossing, maar als het echt niet anders kan....), kwam ik op een ander idee.
Namelijk de aanschaf van een Monster GameLink Xbox 360 Component Cable. Deze is namelijk beschermd tegen invloeden van buiten en het lijkt mij in ieder geval een betere kabel qua kwaliteit ook, dan de standaard Xbox 360 kabel.
Link: http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3559

Mijn vraag is... Heeft het überhaupt zin om die Monster kabel te halen? Weet ik hiermee 100% zeker dat dan de storing voorbij is? Krijg ik dan geen diagonale strepen meer, of moet ik dan toch van begin tot eind een betere coax kabel neerleggen?

Ik hoor graag jullie reacties! Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
misschien een stomme vraag maar waarom sluit je de xbox niet aan via HDMI? dan zouden je problemen toch ook verholpen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Alwinonline schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:18:
misschien een stomme vraag maar waarom sluit je de xbox niet aan via HDMI? dan zouden je problemen toch ook verholpen moeten zijn?
Eens. Dit is gewoon het probleem van een analoog signaal. Digitaal signaal zou het probleem moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Alwinonline schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:18:
Dan moet ik wel in het bezit zijn van een Xbox 360 met HDMI aansluiting ;). Helaas heb ik nog een Xbox 360 Premium, zoals deze toentertijd heette. En op zich is een nieuwe Xbox 360 met HDMI best goedkoop deze dagen, maar het kost uiteindelijk toch meer geld dan een eerst een kabel proberen. Uiteraard wil ik dolgraag een Xbox met HDMI erin, maar deze kost gewoon te veel voor mij op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
Probeer eens een mantelstroom filter, kost maar een paar euro.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
ShittyOldMan schreef op woensdag 09 december 2009 @ 02:20:
Probeer eens een mantelstroom filter, kost maar een paar euro.
Heb jij een plaatje voor me van een mantelstroom filter die ik nodig heb? Er zijn namelijk verschillende soorten en maten en ook verschillende prijzen ;). Ik weet niet welke ik precies nodig heb.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:33
Waarom kijk je eigenlijk analoog op een full hd lcd?
Dat ziet er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Ferry34 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:14:
Waarom kijk je eigenlijk analoog op een full hd lcd?
Dat ziet er toch niet uit?
Hahaha, dat doe ik ook niet ;). Maar ALS ik analoog kijk op mijn TV, dan zie ik de diagonale strepen. Maar deze zie ik ook met de Xbox 360 component aansluiting. Zodra de TV antenne kabel uit de TV is, zie ik deze niet meer op de Xbox 360. Dus het is nogal erg storend die strepen ;).
Pagina: 1