Thunderbird 3, Wat vinden we er van ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:38:
[...]

Wat betreft Thunderbird 3: * Orion84 wacht eerst nog maar eens even de final af. Geen behoefte en tijd om met een beta/RC te gaan testen, ik neem hem wel gewoon in gebruik als ie stabiel is.

Hopelijk biedt het betere mogelijkheden om een forse verzameling e-mail accounts overzichtelijk weer te geven, zonder naar één global inbox te moeten.
????
Dit is de Final...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
VOlgens mij is het RC2 toch? Wat de final kán worden als er geen nieuwe bugs worden ontdekt. Moet je nog maar afwachten of dit echt de final wordt, maar de kans is wel groot op zich.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Ik zie op http://nl.www.mozillamessaging.com/nl/ geen RC label. Dus ik neem aan dat het de final is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Vandaar mijn topic voor Tweakers :9

[ Voor 65% gewijzigd door Vhond op 08-12-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Gedeeld adresboek over een netwerk zou mooi zijn (voor zakelijk gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 13:43
AAaaah heerlijk!
Inboxes geshared, tab mail browsing, echt wat ik nodig had!

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 19:09
Ik ben er ook erg happy mee. Vind het er wel mooi en strak uitzien.
Baal wel dat Lightning het nog niet doet. Ik zou alleen daarom nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
lightning ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:46
hint: download via je addon-manager de lightning nightly update tool, en kies onder het help menu daarna ervoor om de laatste lightning te downloaden....

[ Voor 7% gewijzigd door Aesculapius op 09-12-2009 10:05 ]

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Addon die een kalenderfunctie toevoegt aan Thunderbird.

Overigens zijn die standaard ingestelde Smart inbox folders wel gruwelijk irritant, daar gaat je overzicht. :(

Edit:

Beter kijken, lang leve de "All folders mode" knop in de migration assistant. :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Aganim op 09-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even totdat de lightning extentie ook onder 3.0 werkt..... dan ga ik zeker over. Ik gebruik overigens de portable versie van versie 2. Ik ben benieuwd of en hoe xde upgrade dan werkt.... (maak eerst wel een backup van de hele folder. Ik wil niet al m'n mail kwijt zijn... ;) ) Overigens is hier iedere taalsmaak van 3 portable te downloaden.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Wat ik wel vervelend vindt is dat wanneer je een signature toevoegt dat deze in een lichtere kleur bij je mail wordt geplaats vooraf gegaan door een tweetal streepjes ( --- ). Iemand die weet hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik vind de archieffunktie zwaar tegen vallen. Ik bewaar mijn mail op de IMAP server in verschillende mappen. Thunderbird houdt hier geen rekening mee en zet alle berichten van hetzelfde jaar in een map. Bovendien kun je de locatie van het archief niet aanpassen. Omdat mijn IMAP ruimte beperkt is zou ik mijn berichten graag lokaal archieveren. Ik hoopte op een archieffunctie zoals in outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Ik wacht nog even op Lightning, E-mail address crawler en Provider voor Google Calender alvorens ik overstap.

Iemand wat screens?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Heeft iemand ook gemerkt dat in de "Smart folders" stand, niet alle mailtjes getoond worden?

In mijn "Inbox" op het hoogste niveau staan bv niet alle mailtjes die in de onderliggende accountinboxen te zien zijn.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Eergisteren geprobeerd, maar er zit voor mij te weinig nieuwe interessante functionaliteit bij;
- Ik heb dermate weinig meer emails tegelijk open dat ik dit niet op vind wegen tegen een extra regel ter hoogte van de toolbars.
- Er zitten per mail nog te veel extra knoppen (waaronder per mail archiveren), die ik er na een eerste keer proberen nog niet uit heb kunnen slopen.
- Lightning ontbreekt.

Tot die tijd neem ik afscheid van deze versie en blijf net zoals met Firefox bij een oudere versie.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vind het een bagger programma.

Nog steeds oude fonts.

Nog steeds plaatsen ze by default de signature ONDER het gequote stuk.
Nog steeds sorteren ze oplopend ipv aflopend.
Nog steeds zagen ze bij het verzenden van HTML mailtjes.
Nog steeds geven ze images inline weer, zelfs als deze expliciet als attachements verzonden zijn.

Het is alsof een bende verstokte programmeurs er aan zitten die de oude 'standaard' niet los kunnen laten en hopen op een beetje wereldverbetering door deze applicitie zich zo verouderd te laten gedragen.

En wat mij nog het meeste irriteerd:

Als ik een mailtje (from stratch) maak staat er dit:

Blah blah
--
Signature.

En als ik reply staat die '--' er niet. WTF?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Aesculapius
kijk anders eens naar Postbox. Weliswaar ook op Mozilla code gebasseerd, maar aangevuld met wat nette dingen en mooiere interface. Wie weet heb je bij hen minder last van je problemen (plus: een veel directer lijntje met de ontwikkelaars!).

[ Voor 5% gewijzigd door Aesculapius op 09-03-2010 23:50 . Reden: typo ]

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Thunderbird 3 vindt ik een erg fijn e-mail programma, net als waarschijnlijk vele anderen bewaar ik alle e-mails en dat gaat terug tot 2003. Vanaf de beta release van versie 2 gebruik ik het en de upgrade naar 3 ging allemaal heerlijk snel.

+ Archiveren van 89023 e-mail berichten binnen 4 minuten :P
+ Snelle interface en gebruiksgemak
- Sorteren binnenkomende e-mailtjes is niet echt snel...

Nog altijd kudo's voor de mozilla dev's ;)

Twitter Flickr

• Vhond
  • Niet online
Even Googlen of op de pagina van Mozilla kijken:

http://www.mozillamessagi...ird/features/#tabs-search

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja en laat ik daar nou alleen maar OS X screens zien omdat het blijkbaar tegenwoordig hipper is om daarop je programma te laten zien. Ik mag toch hopen dat het op mijn Windows bak niet er als OS X achtigheid uit ziet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Vhond
  • Niet online
Zucht:

'Smart Folders' en 'Activity viewer' zijn toch duidelijk Windows interface dumps...

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik heb problemen met mijn RSS-feeds. Deze worden plain text ingelezen en de html-pagina wordt vervolgens niet geopend. Ik heb geprobeerd bij opties dit aan en uit te vinken, maar tot op heden geen resultaat! Een nieuw profiel aanmaken heeft ook geen gewenst resultaat gehad. Dit probleem speelt trouwens al sinds RC1...

[ Voor 7% gewijzigd door Ruidasilva op 10-12-2009 13:53 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vhond schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:51:
Zucht:

'Smart Folders' en 'Activity viewer' zijn toch duidelijk Windows interface dumps...
Een beetje vriendelijker kan ook wel :)

De twee Windows screenshots zijn tamelijk nietszeggende dialogs (add-on manager en activity manager), dus ik kan me goed voorstellen dat MsG daar niet zo veel aan heeft.

En wat betreft je (eveneens ietwat geïrriteerde) reactie over het al dan niet final zijn: Ik had pas kort geleden de RC2 langs zien komen en uit je startpost was verder totaal niet op te maken dat er daadwerkelijk een final uit was. Zodoende was het nog niet tot mij doorgedrongen dat er al een final was. Wellicht dat je voor de duidelijkheid even een linkje naar de site van Mozilla kan toevoegen, of naar de meuktracker post: meuk: Mozilla Thunderbird 3.0

Inmiddels heb ik hem wel draaien. Moet zeggen dat ik verder persoonlijk niet zoveel bijzonders ervaar qua verbeteringen. Tab gebeuren is leuk, maar gebruik ik niet echt, aangezien ik tijdens het lezen van mail zelden buiten de "main" view kom waarin ik alle accounts heb staan, de lijst mails en onderin het huidige mailtje. Search verbeteringen zullen zichzelf misschien nog wel gaan bewijzen.

IMAP Sync is dan wel weer een prettige nieuwe functie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Ik wacht nog even op Lightning, (..)

Iemand wat screens?

- Lightning ontbreekt.
Alsjeblieft. Screenshot, met Lightning en "Smart" Folders uitgeschakeld. :)

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1857/tb3j.th.jpg

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Ik ben opzich wel blij met TB3, het heeft even geduurd...

Maar waar ik me wel aan erger: die reply/forward etc knoppen. Ze staan hier over het afzenderadres.
Ik heb 4 kolommen: Mappen, Mails, preview & lightning... moet ik ze allemaal wat kleiner maken zodat ik het goed kan zien.

De "fix" die er is met Stylish werkt om een of andere reden niet.

Doh! Je kan gewoon rechtsklikken en zeggen: Alleen iconen, alleen tekst, beide.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Sypher op 10-12-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Laatst online: 02-09 19:09
Ja bedankt, de nightly build van Lightning draait inderdaad goed. Ik heb 5 mail accounts, dus ik vind de smart folders eigenlijk wel een uitkomst!
Ik heb ook geen problemen dat daar niet alle inbox mails in staan.

Er is wel wat veranderd aan het certificate systeem. Ongeldige certificates kan ik niet accepteren zoals in Firefox. Weet iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand een idee hoe ik uit kan schakelen dat ie standaard al een stukje van het bericht toont (Onder bij de emails) bij het opstarten? Elke keer moet ik dat weer naar beneden slepen. Doe ik het tijdens 1 Windows sessie dan blijft het mooi laag, ook al start ik Thunderbird 10x op. Start ik Windows echter opnieuw op dan heb ik weer die mail preview.
Hetzelfde probleem heb ik met de inbox, standaard komt ie op de start pagina van een Inbox, terwijl ik daar geen interesse in heb, ik wil standaard naar de Inbox toe, niet de start pagina. Ik heb Mozilla start pagina al uitgezet maar nu krijg ik de Inbox start pagina (Geen vooruitgang).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:37:
Ik vind het een bagger programma.

Nog steeds oude fonts.
Dat is in te stellen voor zover je dat recht nog krijgt van mensen die je mailen aangezien het met dat html van vandaag de dag ikke ikke ikke is. De verzender bepaalt maar even waar jij het mee moet doen...is erg vriendelijk ook...
Nog steeds plaatsen ze by default de signature ONDER het gequote stuk.
Nog steeds zijn er mensen die menen dat top posten wel zo handig is. Ja omdat ze te lui zijn om na te denken en verder geen flauw idee hebben hoe ze iets van een brief of document moeten opstellen. Je leest van links naar rechts en van boven naar beneden. Dat je een mailconversatie op dat moment snapt en volgt waardoor het niet noodzakelijk is om replies eronder te zetten is ook kolder. Op moment dat je iemand aan de conversatie toevoegt of je leest 'm later terug valt er geen touw meer aan vast te knopen. Als je dan ook nog eens op stukjes uit de mail gaat reageren is het spoor helemaal bijster. Daarom houden mailclients als Thunderbird enorm vast aan bottom posten. De reply staat dan ook onder de reactie van iemand. Het zorgt ervoor dat mails zich conformeren aan wat gangbaar is in de westerse talen: lezen van links naar rechts, van boven naar beneden en alleen dingen in de brief/mail die van belang zijn (aka de kunst van het weg laten).
Nog steeds sorteren ze oplopend ipv aflopend.
Dat is ook maar voorkeur. Je kunt klikken op een kolomnaam waarop dan wordt gesorteerd. Klik je er nog eens op dan wordt de sortering omgedraaid. Zo kun je wisselen tussen aflopend en oplopend. Het is alleen jammer dat je geen default in kunt stellen en je iedere map af moet als je het anders wil hebben. Dat nadeel hebben helaas heel veel mailclients.
Nog steeds zagen ze bij het verzenden van HTML mailtjes.
Omdat ook dit not done is en heel wat problemen oplevert. Als je zeker wilt zijn dat je mailtje niet overkomt en in spamboxes verdwijnt dan moet je html gebruiken. Overigens zorgt de opmaak ook voor problemen waardoor diverse mailclients nog wel eens hele andere lettertypes en groottes laten zien (het is dus niet alleen een Thunderbird probleem). Bij het ontvangen van html wordt er overigens in diverse clients nog veel meer gezaagd omdat html massaal wordt gebruikt voor spam en malware mails. Derhalve worden html mails dan ook standaard als security risk bestempeld en vaak geweigerd of afgevoerd naar een spam map.
Nog steeds geven ze images inline weer, zelfs als deze expliciet als attachements verzonden zijn.
Et voila, daar heb je een nadeel aan html mail te pakken. Dit is dan ook niet iets wat Thunderbird alleen doet, dit is iets wat iedere mailclient doet. De oplossing is simpel: geen html mail gebruiken. Je kunt echter ook remote images uitschakelen in de opties, werkt bij html mail ook prima. Die attachments inline weergeven is ook uit te zetten. Soms kan het handig zijn omdat je attachments niet hoeft te openen maar dit creëert ook een security risk bij malicious attachments (ook al is Thunderbird hier aardig immuun voor).
Het is alsof een bende verstokte programmeurs er aan zitten die de oude 'standaard' niet los kunnen laten en hopen op een beetje wereldverbetering door deze applicitie zich zo verouderd te laten gedragen.
Het heeft meer te maken met idioten die ooit bedacht hebben dat je html wel kon gebruiken voor mail. Spammers en malware volk hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt waardoor we nu met allerlei problemen zitten en menig computer de soep in wordt gedraaid. Gelukkig hebben ze bij Mozilla goed op zitten letten en hebben ze diverse maatregelen getroffen waardoor het geen Outlook/Outlook Express is geworden met de bijbehorende (security) problemen. Verder schijnen veel mensen geen flauw idee te hebben hoe je met mail om dient te gaan en hoe je dingen als e-mail, brieven, etc. behoort te schrijven. E-mail is geen sms en ook geen website. Dat soort functies horen dan ook niet in een mailclient thuis.

Het is bovenstaand verhaal waardoor voor sommige mensen een bepaalde mailclient (in dit geval Thunderbird) er stoffig uit ziet. Thunderbird is stoffig maar niet om bovenstaande redenatie. Ze zitten met een interface uit het jaar kruik. Het oogt ouderwets en is een chaotische zooi. Ook zijn er een aantal advanced opties opgenomen waardoor gebruikers de kriebels krijgen en geen instellingen durven te maken. Ze zullen de GUI flink moeten gaan aanpassen waardoor het werken met mail makkelijker en prettiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik ben eerst maar weer naar Thunderbird 2 gegaan, hoewel Thunderbird 3 wel een aantal verbeteringen heeft merk ik er eigenlijk niks van en zitten er toch een aantal dingen in waar ik mij zeer aan erger, vooral dat ie nooit layout settings onthoudt naar een Windows restart (Bug testing, anyone?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Phyxion schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:02:
Ik ben eerst maar weer naar Thunderbird 2 gegaan, hoewel Thunderbird 3 wel een aantal verbeteringen heeft merk ik er eigenlijk niks van en zitten er toch een aantal dingen in waar ik mij zeer aan erger, vooral dat ie nooit layout settings onthoudt naar een Windows restart (Bug testing, anyone?).
Wat voor layout settings bedoel je dan?
En iets wordt nooit opgelost als het niet op de juiste plek gemeld is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aganim schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:40:
[...]

[1] Omdat sommige gebruikers een emailclient gewoon prettiger vinden werken.
[2] Omdat een emailclient geen last heeft van gebreken in browsers of websites. (AKA, dit menu werkt alleen in IE, omdat daar Javascript alles zonder meer mag aanpassen.)
[3] Omdat sommige privégebruikers meerdere emailaccounts gebruiken, waarvan het emailverkeer gescheiden moet blijven. (5 stuks in mijn geval)
[4] Omdat sommige gebruikers het prettig vinden ook lokaal kopieën van mail op te slaan.
[5] Omdat sommige gebruikers een lokale kopie van het adressenboek willen hebben. (Bijv. ten behoeve van syncs met andere apparaten)
[6] Omdat sommige gebruikers meerdere accounts gebruiken en het fijn vinden om maar 1 adressenboek bij te hoeven houden.

[7] Anders...
Ik heb je punten even genummerd dat is makkelijker met reageren.
1) Goed punt. Je moet gebruiken wat je het prettigste vind werken.
2) Geen last van. Gebruik 4 verschillende browsers.
3) Check, gebruik online 5 gescheiden accounts
4) Check, vind ik ook prettig
5) Check, adresboek staat "lokaal" op mijn mobiel en tablet gesynced.
6) Check, ook een standaard feature.
7) Goed punt :p

Ik ben heel lang Thunderbird gebruiker geweest maar ben ook overgeschakeld op de webinterface van Google. Het werkt gewoon goed, werkt ook offline, heeft meer functies en het doorzoeken van mail gaat veel sneller (zie dat dit in TB3 wel sneller zou moeten zijn).

Ik denk dat ik Thunderbird 3 wel ga gebruiiken omdat het op de achtergrond syncen van mail via imap me wel handig lijkt. Een lokale kopie wil ik ook wel, dat is gewoon een prettig idee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sypher schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:13:
[...]

Wat voor layout settings bedoel je dan?
En iets wordt nooit opgelost als het niet op de juiste plek gemeld is natuurlijk...
Als je de "Message Pane" hide, bij een restart staat het er weer.
Default bij opstarten naar GMail->Inbox gaan werkt niet, krijg ik dat Start Screen van GMail (Wat heb je er aan?).

Hoe dan ook, ik kwam Postbox tegen en ben meteen overgestapt, deze heeft dit allemaal gewoon goed gedaan zoals het hoort :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Phyxion schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:30:
Hoe dan ook, ik kwam Postbox tegen en ben meteen overgestapt, deze heeft dit allemaal gewoon goed gedaan zoals het hoort :Y)
Hmm, dat is closed source/commerciële software :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sypher schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:08:
[...]

Hmm, dat is closed source/commerciële software :'(
Maakt toch geen moer uit als het maar goed werkt? Sowieso je kan het kopen maar gewoon download ook, ik zou niet weten waarom je het zou willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Als je hem download (wat je overigens in beide gevallen moet doen ;-) heb je een trial die 30 dagen geldig is. Ik vind het die paar knaken (er zijn geregeld coupon-acties) echter meer dan waard. De ontwikkeling ligt gewoon een tandje hoger.
Desalniettemin ziet versie 3 van TB er niet verkeerd uit denk ik. In ieder geval een hele verbetering t.o.v. de 2e lijn, maar nog steeds dat adresboek he....waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Laatst online: 08-09 18:55
Ik ben toch niet echt een PC noob maar na installatie van upgrade naar versie 3 ben ik al mijn nieuwe mail kwijt.

Nu ben ik er inmiddels na een ruim een uur achter dat de nieuwe mail verdwijnt naar "Slimme mappen", met een teksteditor kan ik nu ook mijn Inbox bestand lezen maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik denk zoek het maar uit met je 3, ik ga terug naar 2. Zelfde probleem ineens 8)7 8)7

Ik wil mijn nieuwe mail terug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Je hoeft die nieuwe slimme mappen niet te gebruiken hé. Door op de pijltjes daar te klikken kan je wisselen door diverse modi.

Je kan hem dus ook gewoon weer op "alle mappen" zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:53
Goedemorgen Tweakers,

Vanmorgen even de nieuwe thunderbird geinstalleerd. De Tabs vind ik erg handig.

Ik heb alleen een probleem met weergave van HTML mails, daze worden niet meer weergegeven, geen inhoud, als ik hem als plain text instel kan ik ze wel lezen, maar zonder plaatjes.
Onder booel->berichtopmaak, de instellingen op html zetten, heeft geen soelaas.

Weet iemand hoe ik dit kan weergeven?

Boomster

edit: als ik een html mailtje open en vervolgens op reply druk, komt het originele mailtje WEL in beeld.
Vreemd.....

edit: BINGO! Ik hab een andere thema geinstalleerd, als ik hem weer op de originele thema zet dan gaat hel wel goed!

[ Voor 21% gewijzigd door Boomster op 18-12-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Je kan hem dus ook gewoon weer op "alle mappen" zetten. :)
Mja ik weet het maar daar heb ik mn verse mail niet mee terug... Ik zie gewoon even een bold getalletje opkomen waarna het direct weer verdwijnt :/

Terug in 2 staat het onder elkaar... Heb ik twee inbox'en... Daar zie ik bij 'slimme mappen' even bold unread getal en floep weer weg en daar zie ik al me oude mail staan.

Het is gewoon een kopie van me originele inbox steeds.

En ik heb een SSD schijf dus het gaat zo rap dat ik eigenlijk niet zie wat ie nou eigenlijk allemaal uitspookt.

Moet nog steeds met een teksteditor mn nieuwe mail bekijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vhond schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:37:
- Mijn SMTP connectie werkte niet automatisch (was niet goed overgenomen uit 2.0.0.23)
- Sent box is ineens aangevuld met een Outbox, maar de mails uit de Sent box kan ik niet verhuizen naar deze Outbox
- Handig dat de knoppen als forward en reply dichterbij de mail zelf zitten (ipv 'helemaal' bovenin een balk)
De outbox lijkt me een que voor de sentbox (dat zijn dus berichten die nog niet verzonden zijn). Lijkt me op zich logisch dat je sent items daar niet naar kan verplaatsen. Schakel je lanverbinding eens uit en verstuur een mail, waarschijnlijk komt die dan in de outbox.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Thunderbird is een mailprogramma en die bespreken we in Officesuites en -software. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond TB 2 al erg fijn, zeker met Lightning. Nog blijer werd ik toen ik las dat TB 3 met ge-integreerde Lightning zou komen. Na het downloaden en installeren bleek echter dat dit niet correct is. Gevolg dat ik mijn Agenda en To-do lijsten kwijt ben. Ik durf niet TB 3 te de-installeren en TB 2 weer te installeren in de hoop dat alles weer terug is. Lightning nightly updater installeren werkt ook niet - not compatible. Dus nu helaas lijdzaam een update van Lightning maar afwachten, tenzij iemand tips heeft - heel graag s.v.p.
Zoals een andere gebruiker opmerkte - een netwerk versie zou vreselijk handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:26:
Ik vond TB 2 al erg fijn, zeker met Lightning. Nog blijer werd ik toen ik las dat TB 3 met ge-integreerde Lightning zou komen. Na het downloaden en installeren bleek echter dat dit niet correct is. Gevolg dat ik mijn Agenda en To-do lijsten kwijt ben. Ik durf niet TB 3 te de-installeren en TB 2 weer te installeren in de hoop dat alles weer terug is. Lightning nightly updater installeren werkt ook niet - not compatible. Dus nu helaas lijdzaam een update van Lightning maar afwachten, tenzij iemand tips heeft - heel graag s.v.p.
Zoals een andere gebruiker opmerkte - een netwerk versie zou vreselijk handig zijn.
Ik ben het met je eens dat het raar is dat ze eerst claimen dat lightning geintegreerd zou zijn maar daarna blijkt dit dus niet zo te zijn. Maar de Lightning Nightly Updater werkt hier wel en heb gewoon lightning geinstalleerd. Weet alleen niet of die dan oude agenda's overneemt want ik heb geen upgrade gedaan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:26:
Lightning nightly updater installeren werkt ook niet - not compatible.
Vreemd, hier werken zowel Lightning als de updater. Ik heb mijn Lightning hier vandaan gehaald.

De updater zelf lijkt echter weinig/niets te doen, ook al kan ik deze wel prima installeren.

Edit: Lightning 1.1a1pre lijkt niet te werken. Een oudere versie deed het echter prima hier.

Edit2: Ok, deze werkt iig naar behoren. Zal eens zien hoe ver ik hem kan upgraden voor die weer breekt. :) Dat is de meest recente versie die werkt. De versies daarna lijken problemen te hebben.

Edit3 Ok, deze is recenter (17 december) en werkt hier ook prima.

[ Voor 58% gewijzigd door Sypher op 19-12-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:08
Ik ben al heel lang een tevreden gebruiker van TB en ook versie 3 bevalt mij prima, op 1 ding na. Weet iemand hoe ik TB 3 zo kan instellen dat ie altijd in mijn Postvak In van mijn standaard mail account start. Ik heb meerdere mails accounts en hij start altijd op waar ik gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Ik lees in en ander opmerking dat de gebruikers een netwerkversie zouden willen hebben.
Als het gaat om op meerdere computers de mail te lezen: dat lukt nu ook!
ik heb het zelf zo ingesteld dat de postbus op een netwerk schijf staat. Zodoende kan je op iedere pc de mail benaderen en iedere nacht een backup maken.
Een bijkomend nadeel is dat je maar op 1 pc tegelijk de mailbox kan openen, als je met twee gebruikers dezelfde mailbox tegelijk gebruikt raak je wat mailtjes kwijt. In mijn geval is het niet nodig om alles tegelijk te openen.

Dit wilde ik even delen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Laat ik vooropstellen dat ik 3.0 een hele vooruitgang vind wat betreft het selecteren van tekst (als ik in 2.x een password wilde selecteren pakte hij nooit het gedeelte wat je dacht te selecteren met je muis - meer mensen bekend met dit nu verbeterde probleem? - MBP late 2008, OSX) en ook het lezen van mails in tabs vind ik best netjes. Er is echter nog een ding waar ik mee zit:

In 2.x en ouder gaf hij in het dock alleen het aantal NIEUWE ongelezen mails aan (dus als je Thunderbird start en je kreeg 3 mails binnen dan stond daar het getal 3). Nu staat er het getal 11293 - dankzij 2 mailinglists - en dit wordt bij elke nieuwe mail hoger, ongeacht of ik TB afsluit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nu nog in kunnen stellen per smtp server of je wel of niet een ldap server benaderd voor autocompletion van mailadressen van te versturen mailtjes...

[ Voor 6% gewijzigd door Vhond op 21-12-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Ik wil mijn nieuwe mail terug!!
Om nog even terug te komen op mijn probleem.. Die er nog steeds is...

Dit is em;
http://www.mozbrowser.nl/....php?f=3&t=18349&p=114613
http://forums.mozillazine...hp?f=39&t=1640085&start=0

No solution ;(

Alhoewel, soort van dan; https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=534382#c47

Maar tis geen echte patch nog.

[ Voor 17% gewijzigd door nl2dav op 25-12-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomster schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:42:
Ik lees in en ander opmerking dat de gebruikers een netwerkversie zouden willen hebben.
Die moeten dan lekker IMAP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit zonder omweg een van de beste mailclients die er zijn... Ik gebruik hem al lang en de upgrade van versie 2.x naar versie 3 is zonder problemen verlopen! Ook met de tonnen mail van de afgelopen jaren die ik in de oudere versie heb ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb laatst ook geupdate, toch wat mixed feelings:

- iconenset is gruwelijk lelijk, ik krijg pijn aan mn ogen van het felle geel van de mapjes, en het zijn van die lelijke rechtenvrije icoontjes. Ik heb liever gewoon de TB2 iconenset

- Qua memorygebruik gaat het naar andere ramvreters als FireFox en Songbird toe. 100MB voor enkel je mail hoofdvenster aan hebben staan. TB2 was echt _stukken_ lichter. En ook Outlook 2003 was op mn werk maar 10MB geheugen toen ik alleen het hoofdscherm aan had.

- Tabs is wel een handige toevoeging
- Zoeken zag er wel goed uit, nog niet echt geprobeerd verder.

- Ik mis de handige Mail, Agenda, Kalender-knoppen die je bij TB2 had na het installeren van lightning, nu zie je 3 kleine icoontjes in een hoekje, maar vind ik niet zo handig.

Verder is het een beetje wachten op de add ons die wat beschikbaar komen en in de NL taal.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 09-01-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Inmiddels ook Thunderbird 3 aan het gebruiken en ben ook maar gematigd enthousiast:

- Iconen zijn lelijk en is in mijn ogen in ieder geval geen verbetering met de duidelijke iconen in TB 2
- Overzicht is er niet beter op geworden, waarom de beantwoorden/doorsturen knopjes weggehaald bovenin en nu in het mailvenstertje?
- Tabvensters vind ik ook niet makkelijk werken en eerder ook onoverzichtelijker.
- Zoekfunctie is geavanceerder geworden, maar was al zeer enthousiast over de zoekfunctie in TB 2. Mijns inziens niet nodig.

- Configureren van een nieuw gmail of hotmail account is wel heel makkelijk geworden, in dat opzicht is TB 3 een vooruitgang.

Heb TB 3 maar niet op de PC van mijn ouders geïnstalleerd, omdat ik geen zin had in het gegil van mn moeder als ze geen idee heeft hoe ze uit de voeten moet. Wat mij betreft wat tegenvallende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Iemand anders ook het problemen dat bij het toevoegen van te doorzoeken mappen aan het postvak IN bij de slimme mappen na een herstart weer verdwenen zijn? De inboxen van de accounts zelf blijven wel aangevinkt, maar alle andere mappen (waar berichten via regels vanuit de inboxen naartoe verplaatst worden) moet ik steeds weer opnieuw selecteren.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Swinnio schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:16:
Iemand anders ook het problemen dat bij het toevoegen van te doorzoeken mappen aan het postvak IN bij de slimme mappen na een herstart weer verdwenen zijn? De inboxen van de accounts zelf blijven wel aangevinkt, maar alle andere mappen (waar berichten via regels vanuit de inboxen naartoe verplaatst worden) moet ik steeds weer opnieuw selecteren.
Gebeurt soms wel, soms niet. Zijn bij mij overigens bijna allemaal (op één na) IMAP accounts.
Wat voor type account(s) gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-09 09:36
Sypher schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Gebeurt soms wel, soms niet. Zijn bij mij overigens bijna allemaal (op één na) IMAP accounts.
Wat voor type account(s) gebruik je?
De accounts die wel geselecteerd blijven, zijn IMAP-accounts. De andere zijn POP3. Wellicht dat het daar mee te maken heeft?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Beetje jammer trouwens dat de New Mail notification keihard faalt als je mail met behulp van filters uit je inbox of naar een submap in je imap inbox verplaatst. Er komt wel een popup, maar vervolgens blijft er geen tray icon staan en de popup linkt naar de inbox, in plaats van de folder waar het mailtje daadwerkelijk terechtgekomen is. Zo te zien dus een fout in de volgorde waarin een en ander wordt afgehandeld ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Voor de mensen die aan het wachten waren op een nieuwe versie van Lighting, deze is nu uitgekomen.

Je kan hem hier downloaden: https://addons.mozilla.org/nl/thunderbird/addon/2313
Hij werkt hier zonder problemen, alle oude agendapunten en taken staan er nog in.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let er wel op dat dat nog beta is. Ik zou nog even wachten op 1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Orion84 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:19:
Beetje jammer trouwens dat de New Mail notification keihard faalt als je mail met behulp van filters uit je inbox of naar een submap in je imap inbox verplaatst. Er komt wel een popup, maar vervolgens blijft er geen tray icon staan en de popup linkt naar de inbox, in plaats van de folder waar het mailtje daadwerkelijk terechtgekomen is. Zo te zien dus een fout in de volgorde waarin een en ander wordt afgehandeld ofzo.
En zo te zien is dit opgelost in 3.0.1 :)
Faalt nog steeds :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Weet iemand hoe ik folders in TB kan beveiligen met een wachtwoord? Het hoeft geen onfeilbare beveiliging te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je imap gebruikt kan je de ook mailboodschappen verborgen houden totdat het juiste wachtwoord is ingegeven zie hiervoor http://www.mozilla.org/su...ird/tips#beh_imappassword.
voor de folders op de hd, zie http://kb.mozillazine.org...nts_of_the_profile_-_mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 12-09 13:43
Orion84 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:19:
[...]

En zo te zien is dit opgelost in 3.0.1 :)
Faalt nog steeds :/
Is bij mij met de update wél gefixed :)

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het programma wel ok. Sommigen klagen over het uiterlijk, maar dat is zo basic omdat hier toch skins voor komen.

Ook de andere klachten kan ik me niet echt in vinden. Ik krijg zo veel bulk-mail dat ik geen notificatie wil van berichten die niet in mijn inbox komen, dus dat lijkt me een bewuste keuze te zijn. En de manier van signatures gebruiken is gewoon de standaard (die al jaren verziekt wordt door Outlook). De tabs daar moet ik nog even aan wennen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_1987
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07 19:31
Mijn wergever maakt gebruik van Microsoft Exchange mail server. Aangezien ik geen Outlook op mijn pc heb staan, moet ik via IMAP mijn mails in TB binnenhalen. In TB 2 ging dat perfect omdat ik bij de server instellingen "TLS, als beschikbaar" kon aanvinken. Deze optie is in TB 3 echter verdwenen. Via STARTTLS of SSL krijg ik geen verbinding met de server.

Heeft iemand hier ook problemen mee?

Het best handig geweest zijn als er in TB 3 een connectie naar microsoft exchange mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Werkt het zonder TLS/SSL wel en wat doet TB2 als je die op TLS of SSL zet in plaats van "TLS, als beschikbaar"? Klinkt namelijk alsof de server gewoon helemaal geen TLS/SSL ondersteunt?

Ik heb zelf verschillende accounts in TB3, zowel POP als IMAP (waarbij één van de IMAP accounts ook van een Exchange server gebruik maakt), waar de SSL/TLS setting gewoon werkt. Lijkt me dus niet echt een probleem van TB3?

[ Voor 65% gewijzigd door Orion84 op 01-02-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_1987
Orion84 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:43:
Werkt het zonder TLS/SSL wel en wat doet TB2 als je die op TLS of SSL zet in plaats van "TLS, als beschikbaar"? Klinkt namelijk alsof de server gewoon helemaal geen TLS/SSL ondersteunt?

Ik heb zelf verschillende accounts in TB3, zowel POP als IMAP (waarbij één van de IMAP accounts ook van een Exchange server gebruik maakt), waar de SSL/TLS setting gewoon werkt. Lijkt me dus niet echt een probleem van TB3?
De server ondersteunt inderdaad blijkbaar geen TLS/SSL. In TB 2 kon je dan gewoon "TLS, als beschikbaar aanvinken". In TB 3 moet je voor "None" Kiezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Opzich is dat in mijn ogen ook beter. "TLS, als beschikbaar" kan in zo'n geval een vals gevoel van veiligheid geven. Je denkt dat je TLS aan hebt staan, maar "stiekem" valt ie gewoon terug naar een onbeveiligde verbinding, bij gebrek aan TLS ondersteuning in de server. Door je expliciet te laten kiezen voor TLS aan of uit is dat duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_1987
Orion84 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:55:
Opzich is dat in mijn ogen ook beter. "TLS, als beschikbaar" kan in zo'n geval een vals gevoel van veiligheid geven. Je denkt dat je TLS aan hebt staan, maar "stiekem" valt ie gewoon terug naar een onbeveiligde verbinding, bij gebrek aan TLS ondersteuning in de server. Door je expliciet te laten kiezen voor TLS aan of uit is dat duidelijker.
Klopt, daardoor dacht ik inderdaad dat TLS ondersteunt werd. Wat blijkbaar dus niet het geval is.
Nu werkt het perfect. Ik hoop echter dat er ooit een rechtstreekse microsoft exchange verbinding kan worden gemaakt via TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shtad
  • Laatst online: 09-09 19:16
Ik gebruik ook Thunderbird 3, op een Mac welteverstaan, maar ik krijg geen geluidje meer als ik een nieuwe mail krijg. Wel staat er in de tray nog het springende icoontje, maar geen geluid, terwijl in de voorkeuren van Thunderbird wel staat dat er een geluid afgespeeld moet worden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik zet steeds het preview pane uit, maar af en toe staat het opeens weer aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja hier ook. Heel irritant. Ook indexeert hij nu altijd als ik mail lees, en kan ik niet meer simpel zoeken, maar alleen met zo'n verkapte website-achtig systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zoeken is naar mijn mening zwaar achteruit gegaan! In TB2 was het perfect (en snel), in TB3 hebben ze het voor elkaar gekregen dat ik vaak enkele minuten aan het zoeken ben naar een mailtje van enkele dagen geleden. Beetje jammer, hopelijk gaan ze dit nog wat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoeken op de oude manier (filteren in de folder) kan nog gewoon door de dropdownbox bij het vergrootglas te openen en de gewenste filtermethode te selecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
THx, was mezelf nog niet opgevallen, maar dit vind ik veel beter dan hun nieuwe zoek interface !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kun je in TB3 de Trash doorzoeken (met de nieuwe search)?

[ Voor 62% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-02-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Ik kan maar niet aan de nieuwe Thunderbird wennen. Ik raak mailtjes kwijt, betrap mezelf er op dat ik voor belangrijke dingen eerder gmail online benader dan via m'n programma. Er wordt continu vanalles geindexeerd en ik ben het overzicht helemaal kwijt. Ik ga terug naar TB2 of een andere simpelere client proberen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nog steeds last van een random verschijnend voorbeeldvenster. Ook het geheugengebruik is exorbitant in vergelijking met Thunderbird 2. Ik vind het eigenlijk nog een soort beta. Enige voordeel is hier de tabs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik vind die mappen links enigzins onbegrijpelijk..alles staat door elkaar gehusseld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:50:
Ik vind die mappen links enigzins onbegrijpelijk..alles staat door elkaar gehusseld?
Dan switch je dat toch naar "All Folders"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DUTCHSPiRiT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:58:
Ik kan maar niet aan de nieuwe Thunderbird wennen. Ik raak mailtjes kwijt, betrap mezelf er op dat ik voor belangrijke dingen eerder gmail online benader dan via m'n programma. Er wordt continu vanalles geindexeerd en ik ben het overzicht helemaal kwijt. Ik ga terug naar TB2 of een andere simpelere client proberen. Iemand nog suggesties?
Postbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Hmm, ik heb twee feeds toegevoegd aan TB3. Beide komen van springloops en tonen de commit logs van projecten. Tijdens het toevoegen van beide feeds, moest ik username + pw van mijn springloops-account opgeven, waarbij ik het vinkje aanzette om de password manager het te laten onthouden. Het vervelende is nu dat bij elke restart van TB3, voor elke feed die pw-beveiligd is, een dialoogje toont met username en password reeds ingevuld :-S. Ook het vinkje onderaan staat standaard aangevinkt.. Iemand een idee wat er mis is?

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 16-04 09:55
Dank, vandaag eens geprobeerd, veel prettiger dan thunderbird. Overzichtelijker, rustiger, mooier. Jammer dat het niet gratis is. Ga de komende 30 dagen proberen, mocht het echt iets zijn dan schaf ik een licentie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Postbox, leuk alternatief, even de website bekeken en wat zie ik:

Based on Mozilla® Technology
Postbox is based on Mozilla technology, and as part of our continuing commitment to keep you as secure as possible, we'll quickly incorporate Mozilla security updates as they become available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Gisteren ook maar de overstap gewaagt om Thunderbird zelf eens te proberen als alternatief voor Outlook echter het grootste probleem waar ik nu tegen aan loop is mijn mail importeren vanuit Outlook 2010 naar Thunderbird3.

Is dit uberhaubt mogelijk of moet ik allerlei omwegen gaan bewandelen om dit voor elkaar te krijgen?

Heb een tutorial gevonden om via Gmail IMAP mail over te zetten maar zou toch graag alles gescheiden willen hebben (accounts) en had het idee dat die oplossing daar geen rekening mee hield plus vind ik het een omslachtige methode.

Zijn er meer die dit probleem gehad hebben en het toch voor elkaar gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kunt toch gewoon Tools -> Import -> Mail -> Outlook gebruiken? Dan importeert-ie alles automagisch.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Outlook gooit alles in een .pst bestand en daar is wel een oplossing voor: http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files. Indien je gebruik maakt van Exchange wordt het verhaal lastiger, dan is het handiger als de Exchange server ook IMAP ondersteund want dan hoef je alleen maar een IMAP account toe te voegen in Thunderbird.

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 01-05-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Mad Marty schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:05:
Je kunt toch gewoon Tools -> Import -> Mail -> Outlook gebruiken? Dan importeert-ie alles automagisch.
Dat werkt met outlook 2010 net weer anders.
Daar ik geen andere client als 2010 heb ziet thunderbird deze niet als default client en kan ik niks selecteren om te importeren.

Om nu outlook 2007 te gaan installeren is ook weer niet handig, omzetten naar IMAP is al helemaal een NoGo!

Waarom hebben ze hier nu niet over nagedacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ah, 2010 heb ik geen ervaring mee. Ook gekeken naar de oplossing van ppl (link in bericht boven je)?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Vorige week ben ik ook overgestapt naar Thunderbird ipv Outlook, mede vanwege de Unified Folders (en de schijnbaar betere IMAP-ondersteuning van Thunderbird tov Outlook).

Dit werkt an sich prima en ik heb mijn 3 GMail accounts (1x normaal en 2x Google Apps) dan ook mooi in Thunderbird gezet.
Sinds eergisteren zit ik echter met twee problemen:
1. Als er een mail op mijn Google Apps (GA) account binnenkomt, dan komt deze in de Unified Folder view zowel in de Inbox en in de Archives te staan. Als ik hem dan lees, dan duurt het soms enige tijd voordat dit doorgevoerd wordt in de Archives. Soit, dat kan. Soms is het ook zo dat de mail(s) in de Archives helemaal niet als gelezen gemarkeerd worden.
Weet iemand waarom deze "sync" het niet meer doet?

2. HTML Mail via GA komt niet altijd als HTML binnen. De T.Net nieuwsbrief bijvoorbeeld, doet het al tijden goed. De Daily Dilbert laat hij nu, in de Inbox, als plain text zien. Als ik dezelfde mail in de Archives open, dan laat hij 'm wel als HTML mail zien.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad?

Over beide problemen is er niet heel veel te vinden via Google en/of andere zoekmachines. Of ik zoek niet goed, maar dat lijkt mij sterk :P

Alvast hartelijk merci :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 23:23

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Weet iemand of het mogelijk is om bij Threaded weergave van mail, een mailbox zodanig is in te stellen dat de threads in de lijst komen om datum/tijd van de laatste mail in de thread, in plaats van de eerste?

Threaded view vind ik erg handig, maar ik scroll me nu soms een ongeluk om een reactie te lezen in een al lang bestaande mailwisseling.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
HELP!!!!

Ik zit met een groot probleem in Thunderbird 3.1.2
Ik kan niet meer onder het menu extra alles aanklikken, alleen de accountinstellingen werken nog.
Bij het bekijken van de email, moet ik op mijn postvak in met de rechtermuisknop klikken en dan vervolgens openen in nieuw tab-blad. Eergisteren kon ik nog gewoon 1 keer klikken om vervolgens de inbox te zien.

Hij is ook verschrikkelijk traag geworden.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Boomste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04:41
schumi2004 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Dat werkt met outlook 2010 net weer anders.
Daar ik geen andere client als 2010 heb ziet thunderbird deze niet als default client en kan ik niks selecteren om te importeren.

Om nu outlook 2007 te gaan installeren is ook weer niet handig, omzetten naar IMAP is al helemaal een NoGo!

Waarom hebben ze hier nu niet over nagedacht :(
Kan je vanuit Outlook 2007 niet een export doen naar een .pst bestand? Dan is het wel mogelijk om te importeren in Thunderbird. Met Outlook 2007 was eerder hetzelfde probleem, dat die niet goed ondersteund werd.

Overigens heb ik op Linux mijn oude outlook 2007 kunnen importeren in 2 stappen. Ik geloof dat het Phedora mail was die mijn databestand van Outlook wel in kon lezen, en toen kon ik hem zo opslaan dat Thunderbird hem prima kon inlezen.

Ik gebruik zakelijk al een tijdje thunderbird en mij bevalt het prima.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe zoek je in 3.1 binnen een folder? In 3.0 kon je nog zeggen hoe de search gedaan moet worden, maar dat lukt in 3.1 niet. Zie ook geen optie om ook in de prullenbak (m'n archief) te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Argh! Blijkbaar een update geweest en nu zijn al mijn preferences gewijzigd! Ik heb normaal nieuwste mail bovenaan, dat is weg. Ik heb links veel submappen, alles is teruggevouwen. Ik heb normaal geen preview, die is terug. Zwaar irritant als je meer dan 50 subfolders en 8 e-mailadressen gebruikt.

Ik ben benieuwd of ik meer missers of veranderingen tegenkom. Ik schrok me in ieder geval al dood toen ik links niks zag staan en als hoofdscherm een scherm kreeg met "berichten lezen - berichten aanmaken" etc. die ik nooit zie normaliter.

3.1.6 op OSX (NL versie) 10.6.5 (alles up to date).

[ Voor 16% gewijzigd door Wilf op 07-12-2010 15:02 . Reden: extra vraag geGoogled en gevonden ]

Pagina: 1 2 Laatste