Rail Away!
Outlook gooit alles in een .pst bestand en daar is wel een oplossing voor: http://kb.mozillazine.org/Import_.pst_files. Indien je gebruik maakt van Exchange wordt het verhaal lastiger, dan is het handiger als de Exchange server ook IMAP ondersteund want dan hoef je alleen maar een IMAP account toe te voegen in Thunderbird.
[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 01-05-2010 17:36 ]
Dat werkt met outlook 2010 net weer anders.Mad Marty schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:05:
Je kunt toch gewoon Tools -> Import -> Mail -> Outlook gebruiken? Dan importeert-ie alles automagisch.
Daar ik geen andere client als 2010 heb ziet thunderbird deze niet als default client en kan ik niks selecteren om te importeren.
Om nu outlook 2007 te gaan installeren is ook weer niet handig, omzetten naar IMAP is al helemaal een NoGo!
Waarom hebben ze hier nu niet over nagedacht
Ah, 2010 heb ik geen ervaring mee. Ook gekeken naar de oplossing van ppl (link in bericht boven je)?
Rail Away!
Vorige week ben ik ook overgestapt naar Thunderbird ipv Outlook, mede vanwege de Unified Folders (en de schijnbaar betere IMAP-ondersteuning van Thunderbird tov Outlook).
Dit werkt an sich prima en ik heb mijn 3 GMail accounts (1x normaal en 2x Google Apps) dan ook mooi in Thunderbird gezet.
Sinds eergisteren zit ik echter met twee problemen:
1. Als er een mail op mijn Google Apps (GA) account binnenkomt, dan komt deze in de Unified Folder view zowel in de Inbox en in de Archives te staan. Als ik hem dan lees, dan duurt het soms enige tijd voordat dit doorgevoerd wordt in de Archives. Soit, dat kan. Soms is het ook zo dat de mail(s) in de Archives helemaal niet als gelezen gemarkeerd worden.
Weet iemand waarom deze "sync" het niet meer doet?
2. HTML Mail via GA komt niet altijd als HTML binnen. De T.Net nieuwsbrief bijvoorbeeld, doet het al tijden goed. De Daily Dilbert laat hij nu, in de Inbox, als plain text zien. Als ik dezelfde mail in de Archives open, dan laat hij 'm wel als HTML mail zien.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad?
Over beide problemen is er niet heel veel te vinden via Google en/of andere zoekmachines. Of ik zoek niet goed, maar dat lijkt mij sterk
Alvast hartelijk merci
Dit werkt an sich prima en ik heb mijn 3 GMail accounts (1x normaal en 2x Google Apps) dan ook mooi in Thunderbird gezet.
Sinds eergisteren zit ik echter met twee problemen:
1. Als er een mail op mijn Google Apps (GA) account binnenkomt, dan komt deze in de Unified Folder view zowel in de Inbox en in de Archives te staan. Als ik hem dan lees, dan duurt het soms enige tijd voordat dit doorgevoerd wordt in de Archives. Soit, dat kan. Soms is het ook zo dat de mail(s) in de Archives helemaal niet als gelezen gemarkeerd worden.
Weet iemand waarom deze "sync" het niet meer doet?
2. HTML Mail via GA komt niet altijd als HTML binnen. De T.Net nieuwsbrief bijvoorbeeld, doet het al tijden goed. De Daily Dilbert laat hij nu, in de Inbox, als plain text zien. Als ik dezelfde mail in de Archives open, dan laat hij 'm wel als HTML mail zien.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad?
Over beide problemen is er niet heel veel te vinden via Google en/of andere zoekmachines. Of ik zoek niet goed, maar dat lijkt mij sterk
Alvast hartelijk merci
Weet iemand of het mogelijk is om bij Threaded weergave van mail, een mailbox zodanig is in te stellen dat de threads in de lijst komen om datum/tijd van de laatste mail in de thread, in plaats van de eerste?
Threaded view vind ik erg handig, maar ik scroll me nu soms een ongeluk om een reactie te lezen in een al lang bestaande mailwisseling.
Threaded view vind ik erg handig, maar ik scroll me nu soms een ongeluk om een reactie te lezen in een al lang bestaande mailwisseling.
Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt
HELP!!!!
Ik zit met een groot probleem in Thunderbird 3.1.2
Ik kan niet meer onder het menu extra alles aanklikken, alleen de accountinstellingen werken nog.
Bij het bekijken van de email, moet ik op mijn postvak in met de rechtermuisknop klikken en dan vervolgens openen in nieuw tab-blad. Eergisteren kon ik nog gewoon 1 keer klikken om vervolgens de inbox te zien.
Hij is ook verschrikkelijk traag geworden.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Boomste
Ik zit met een groot probleem in Thunderbird 3.1.2
Ik kan niet meer onder het menu extra alles aanklikken, alleen de accountinstellingen werken nog.
Bij het bekijken van de email, moet ik op mijn postvak in met de rechtermuisknop klikken en dan vervolgens openen in nieuw tab-blad. Eergisteren kon ik nog gewoon 1 keer klikken om vervolgens de inbox te zien.
Hij is ook verschrikkelijk traag geworden.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Boomste
Kan je vanuit Outlook 2007 niet een export doen naar een .pst bestand? Dan is het wel mogelijk om te importeren in Thunderbird. Met Outlook 2007 was eerder hetzelfde probleem, dat die niet goed ondersteund werd.schumi2004 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:41:
[...]
Dat werkt met outlook 2010 net weer anders.
Daar ik geen andere client als 2010 heb ziet thunderbird deze niet als default client en kan ik niks selecteren om te importeren.
Om nu outlook 2007 te gaan installeren is ook weer niet handig, omzetten naar IMAP is al helemaal een NoGo!
Waarom hebben ze hier nu niet over nagedacht
Overigens heb ik op Linux mijn oude outlook 2007 kunnen importeren in 2 stappen. Ik geloof dat het Phedora mail was die mijn databestand van Outlook wel in kon lezen, en toen kon ik hem zo opslaan dat Thunderbird hem prima kon inlezen.
Ik gebruik zakelijk al een tijdje thunderbird en mij bevalt het prima.
Hoe zoek je in 3.1 binnen een folder? In 3.0 kon je nog zeggen hoe de search gedaan moet worden, maar dat lukt in 3.1 niet. Zie ook geen optie om ook in de prullenbak (m'n archief) te zoeken.
Argh! Blijkbaar een update geweest en nu zijn al mijn preferences gewijzigd! Ik heb normaal nieuwste mail bovenaan, dat is weg. Ik heb links veel submappen, alles is teruggevouwen. Ik heb normaal geen preview, die is terug. Zwaar irritant als je meer dan 50 subfolders en 8 e-mailadressen gebruikt.
Ik ben benieuwd of ik meer missers of veranderingen tegenkom. Ik schrok me in ieder geval al dood toen ik links niks zag staan en als hoofdscherm een scherm kreeg met "berichten lezen - berichten aanmaken" etc. die ik nooit zie normaliter.
3.1.6 op OSX (NL versie) 10.6.5 (alles up to date).
Ik ben benieuwd of ik meer missers of veranderingen tegenkom. Ik schrok me in ieder geval al dood toen ik links niks zag staan en als hoofdscherm een scherm kreeg met "berichten lezen - berichten aanmaken" etc. die ik nooit zie normaliter.
3.1.6 op OSX (NL versie) 10.6.5 (alles up to date).
[ Voor 16% gewijzigd door Wilf op 07-12-2010 15:02 . Reden: extra vraag geGoogled en gevonden ]