Toon posts:

Chrome voor Mac OS X beschikbaar als beta

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mail van Google Chrome:

Google Chrome
Eindelijk is het zover: Google Chrome voor de Mac is uit! Vanaf vandaag beschikbaar als bètaversie.

Hallo,

Hartelijk dank voor uw aanmelding voor nieuws over Google Chrome voor de Mac. We zijn blij u te kunnen laten weten dat de bètaversie van Google Chrome voor Mac OS X nu beschikbaar is.

Enkele leuke weetjes van het team van Google Chrome:

* 73.804 regels Mac-specifieke code geschreven
* 29 ontwikkelaarsbuilds
* 1177 Mac-specifieke bugs opgelost
* 12 externe committers en bug editors voor de codebase van Google Chrome voor de Mac, 48 externe codebijdragers
* 8760 bekers fris en koffie achterovergeslagen

Hartelijk dank voor het wachten. We hopen dat u Google Chrome voor de Mac gaat uitproberen.

Het team van Google Chrome
www.google.nl/chrome

Een topic voor ervaringen met de Chrome browser. Wordt gedownload als dmg van 18,5 Mb (geinstalleerd 53MB).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:12 ]

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

In CSA bestaat al een topic over Chrome dus ik weet niet of dit topic echt veel meerwaarde kan bieden.

Anyway: ik draai al een tijdje de developer build van Chrome, sinds een paar uurtjes geupdate naar de beta. Tot nu toe geen schokkende zaken tegengekomen, alles werkt zoals het hoort.
Enige minpuntje aan Chrome tov Firefox en Safari vind ik dat de 3-finger swipe up en down niet werkt (om direct naar boven respectievelijk onder op de pagina te gaan). 3 finger swipe left en right werken uiteraard wel.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Darkstar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:13:
In CSA bestaat al een topic over Chrome dus ik weet niet of dit topic echt veel meerwaarde kan bieden.

Anyway: ik draai al een tijdje de developer build van Chrome, sinds een paar uurtjes geupdate naar de beta. Tot nu toe geen schokkende zaken tegengekomen, alles werkt zoals het hoort.
Enige minpuntje aan Chrome tov Firefox en Safari vind ik dat de 3-finger swipe up en down niet werkt (om direct naar boven respectievelijk onder op de pagina te gaan). 3 finger swipe left en right werken uiteraard wel.
Sommige software draait op Mac OS toch weer anders dan op Windows. Dus enerzijds wellicht een overlap met dat bestaande topic anderzijds sneeuwen Mac OS dingen wat onder in zo'n topic dat vooral al gevuld is met Windows ervaringen. Bovendien kijken Mac users niet zo vaak in die andere (niet Apple) topics (ik spreek dan in ieder geval voor mezelf :)) Als er een moderator ingrijpt merk ik het wel ;).

Het werkt bij mij op het eerste gezicht sneller dan Firefox en Safari.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:24 ]

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb de beta zojuist geïnstalleerd. Jammer dat deze niet werkt met de flash player 10.1 prelease. Nu zou ik dus voor alleen chrome dus weer moeten downgraden. Nou, dan wacht ik wel even met chrome.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 22:08
Ach die flash prerelease die heeft bij mij al menig crash veroorzaakt, dus ik zie daar geen probleem :D

[ Voor 3% gewijzigd door joint_me op 08-12-2009 20:52 ]

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten browser: Safari het snelst, dan Chrome en als laatste Firefox. Firefox heb ik voorzien van een aantal add-ons dus helemaal eerlijk is de test niet.

Snelheid: gek genoeg zie ik nu weinig snelheidsverschillen meer tussen de 3 browsers bij het laden van pagina's.

Verwijderd

Jammer dat je je bladwijzers nog niet fatsoenlijk kan beheren. Verder is ie lekker snel en ben ik benieuwd naar de add-ons.

Verwijderd

Topicstarter
Benchmarks bekend: http://www.macrumors.com/...-javascript-benchmarking/ Safari nog steeds het snelst voor Mac OS X (voor Windows is Chrome het snelst).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 23:01 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Darkstar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:13:
Ow maar dat is heel eenvoudig op te lossen met tools als multiclutch (lijkt niet meer te worden ontwikkeld) en bettertouchtool (actieve ontwikkeling). In Firefox 3.5 zit trouwens out of the box al ondersteuning voor gestures (ga naar about:config en zoek eens op gestures).

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Ook even geinstalleerd en de eerste indruk is dat het wel iets sneller aanvoelt als safari, maar dit is een conclusie na twee minuten dus nog niet erg gegrond.

• Kaz88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-01 22:35
Ook hier even gedraaid met Chrome. Op zich ben ik er wel tevreden over. Het *voelt* een stuk sneller aan dan Firefox en Safari. Hoewel bij mij FF ook wel uitgegroeid is tot een add-on-beest..

Verwijderd

Ik heb Safari tijdelijk vervangen voor Chrome. Safari gaf me wat problemen en ben daarnaast wel benieuwd naar deze browser. Eens kijken hoe deze me gaat bevallen...
Pagina: 1