Toon posts:

Acer

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik hem ga bestellen wil ik nog advies van jullie:

Ik heb gekozen uiteindelijk voor de Acer Aspire 1080TZ

http://www.informatique.n...m=prd&a=662373&spcall=yes

131607 Intel X25-M Postville SSD 80GB 2.5",7.0mm,MLC,SATA 235,00 235,00
141382 Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 SODimm 667MHz C5 92,00 92,00
662373 Acer Aspire 1810TZ-412G16N SU4100,2GB,160GB,11.6" 469,00 469,00

Deze 2 ga ik erbij nemen, volgens Informatique: Ik kan niet garanderen dat deze 800Mhz modules zullen werken, theoretisch zou dit moeten werken echter ik zou voor de zekerheid voor de 667Mhz modules gaan.

Wat is jullie advies? Ik dacht ik neem 800Mhz DDR2 wegens de 800Mhz FSB van CPU. Er zit een 160GB in ik wil naar een 80GB SSD, maar hoeveel uur batterij krijg ik extra erbij? er wordt en ik heb gezien in review 8 uur en 45mint met Harde schijf op vol accu. en heeft dit alles echt nut?
Ik hoef toch geen nieuwe windows erbij te kopen? er wordt al standaard Windows 7 Home Premium 64 bits geleverd..

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12 19:30
Heb zelf ook een 1810TZ. Bij mij zat er standaard 1 2Gb 800Mhz module in, 1 slot was leeg. Heb de HD ook vervangen door een SSD. Heb zelf alleen een goedkopere SSD gekocht.

Accuduur hangt erg af van het gebruik. Doe er zelf zo rond de 7 uur mee.

Kingston SSDNow V 128GB, 2,5", SATAII, Laptop Kit
http://www.informatique.n...gston-ssdnow-v-128gb.html

[ Voor 11% gewijzigd door falconxp op 08-12-2009 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een SSD neem moet ik dan Windows opnieuwe kopen ofniet, of kan ik die gebruiken van de geleverde Windows 7 die op de 160GB zat?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 15:20

AlexanderB

7800 rpm

zolang je de windows sticker op de zijkant hebt zitten kan je die gewoon installeren, niet opnieuw kopen, ook als je de hdd vervangt. je zult (waarschijnlijk) wel een windows dvd van de betreffende versie in de juiste taal moeten downloaden (dat mag zolang je de sticker hebt, illegale of gecrackede versies anders dan je licentiesticker mogen dan weer niet), of alleen de dvd aanvragen voor een kleine vergoeding bij MS zelf. (dat kon iig altijd wel, ik neem aan nogsteeds, kost 2 tientjes meestal)

de partitie op de schijf is niet zo makkelijk zomaar over te zetten op de ssd (met moeite gaat dat wel, maar dan nog, is het ook handig om gewoon de dvd te hebben voor als de schijf crashed of in dit geval, je een andere schijf (ssd) wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 08-12-2009 22:14 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Je kunt gewoon een recovery-dvd aanmaken, hd wisselen met ssd en Windows er opnieuw opzetten.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom 2 geheugensticks kopen? Je hebt maar 1 extra nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar, maar maakt het uit welke merk geheugen ik erbij zet? als ik nog 1 module naast de bestaande wil zetten.. en op welke snelheden draaien ze standaard? ik zou het liefst 800Mhz DDR2 willen wegens de FSB van CPU die ook op 800Mhz loopt maar volgens informatique:

Ik kan niet garanderen dat deze 800Mhz modules zullen werken, theoretisch zou dit moeten werken echter ik zou voor de zekerheid voor de 667Mhz modules gaan.
Het model wat u heeft uitgezocht is hiervoor geschikt. “Kingston ValueRam 4GB(2x2) DDR2 SODimm 667MHz C5”

Het is mogelijk om een SSD te laten inbouwen, echter ik durf niet te zeggen of deze 9.5MM model gaat passen, wellicht heeft u de 7MM model nodig.

Dit schrijft Informatique naar mij!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica