Welke nieuwe videokaart past in een Antec Sonata III?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• Sunshyme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 15:00
Ik heb momenteel een Antec Sonata III behuizing en een X1950 Pro videokaart. Hoog tijd voor een upgrade, maar ik lees regelmatig dat mijn behuizing niet echt geschikt is voor lange videokaarten. Heeft iemand enig idee welke 'moderne' videokaarten nog wel gaan passen?

Ik dacht te lezen dat bijvoorbeeld een HD4850 nipt zou gaan en dat een HD4870 te lang zou zijn. Nu wil ik circa 100 uitgeven aan een nieuwe videokaart (naar verwachting een degelijke uit de HD4xxx of HD5xxx serie), maar misschien dat iemand ervaring heeft met de lengte van dergelijke kaarten in combinatie met een Sonata III behuizing?

• Steffe B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-03 13:47
Je zou een kijkje kunnen nemen in je kast en gewoon met een meetlintje een kijken hoeveel ruimte daarbinnen zit, en daarna de dimensions van de GPU die je wil kopen opzoeken :)

Omdat ik niet precies weet hoe groot die Antec-kast van binnen is heb ik een beetje gegoogled en blijkbaar past een HD4870 echt nipt. Natuurlijk zouden het een beetje mixed sources kunnen zijn dus ik zou nog even checken voor de zekerheid, maar het zou nét moeten kunnen.

• Ganondorf_875
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb een Ati 4870 van Asus in mijn sonata III zitten, en die past, al dan niet een beetje aan de krappe kant, zonder de fan voorin de kast geïnstalleerd. Met de fan voorin had de kaart waarschijnlijk net niet in de kast gepast.

Als ik vezels moet eten dan vreet ik mijn trui wel op...

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Volgens mij zijn de HD4770, HD5750 en HD5770 een stuk korter dan de HD4870. Alle drie goede opties, zuinig, maar aardige prestaties. Vergelijk eens wat reviews van deze drie, dan vind je wel een mooi kaartje.

specs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:58

Quad

Doof

Meten is weten :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat Quad zegt is kort maar krachtig en kloppend.

Je kunt opmeten hoeveel ruimte je in je kast hebt en vaak zijn de afmetingen van de kaarten prima online te vinden tussen specs, reviews of na een mailtje richting de sales afdeling van de fabrikant.
Stel je wilt weten hoe lang een HD5770 is:
1. Een Google op hd5770 length is voldoende voor een grote schare aan hits. De ene bron zegt 20.5cm de ander 22cm. Zoiets zal het dus vast wel zijn.
2. Houdt er rekening mee dat er nog een PCI Express power stekker in moet, daar wil je minstens 2 en liever 3 cm speling voor hebben.

Netto resultaat is dus dat je zo'n 25cm wilt hebben voor een HD5770. Dat zijn dus absoluut geen lange kaarten en ik verwacht dat jouw Sonata daar geen moeite mee gaat hebben, aangezien een ATX moederbord zelf volgens de standaard 244mm breed is, dus 24.4 cm heb je sowieso als je geen uitstekende dingen ter hoogte van je PCI Express slot hebt zitten.

Dit is een "probleem" wat je volgens mij prima zelf op kunt lossen dus, daarom sluit ik dit topic. Beetje meten en een beetje zoeken. Eigen inzet zien we graag op GoT.
Mocht je nog specifieke vragen rondom het aanschaffen van een kaart hebben, dan kun je na het in acht nemen van **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?, altijd nog een topic openen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.