Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Hallo,
Ik heb even zitten zoeken hier in dit forum maar ben niet veel wijzer geworden omdat wat de een zegt weer wordt ontkend door de ander.

Ik wil op mijn PC Windows 7 installeren. Nu heb ik op mijn PC Vista HP staan. Ik ben een middelbare scholier dus ik kan legaal aan zo'n studenten licentie komen.
  • Is de aanbieding van Slim.nl voor havo-scholieren - W7 Pro, €50 - het goedkoopste voor een studenten licentie?
  • Is het mogelijk om een schone installatie te doen want ik heb geen zin om mijn Vista te upgraden
  • Op hoeveel computers tegelijk kan ik de zelfde licentie gebruiken? Het zou mooi zijn als ik ook op mijn laptop deze licentie kan gebruiken. Wordt hier nog op gecontroleerd of niet echt?
  • Als ik dat bestel bij Slim.nl, wat krijg ik dan? Ik neem aan de DVD, staat daar ook de 64-bits versie bij?
  • Ik heb een netbook, daar staat W7 starter op, die is nog niet geactiveerd, kan ik die Pro-licentie ook gebruiken om de starter versie te activeren?
Ik dank jullie allen die hier op gaan reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

1. Nee, voor de slimme Licentie heb je een Full Packaged Product of een eerdere OEM Licentie nodig. Deze staan los van de "Slim" licentie.
2. Ja (dit zijn 2 upgrades: van Home Starter naar Home Premium, van Home Premium naar Professional)
3. 1
4. Kans is groot dat je toegang krijgt tot een site waar je een ISO kan downloaden van óf de x86, of de x64 versie, afhankelijk van je keuze.
5. Als je per PC 1 licentie hebt: Ja

[ Voor 188% gewijzigd door Pannenkoekkie op 07-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
[list]
• Ik denk het wel, goedkoper ken ik niet
Ja Het is een upgrade maar tot zover ik weet kan je wel een schone installatie kiezen, anders moet je de .iso maar downloaden (tenzij dit niet meer mogelijk is met een upgrade license van W7 :?)
• 1 licentie = 1 PC (er bestaan uitzonderingen maar niet voor particulieren)
• Staat er bij of je de DVD krijgt opgestuurd? (ik ben belg dus ik weet niet hoe slim.nl handeld). Je moet expliciet de 64-bit DVD hebben, deze staat niet op een 32-bit DVD natuurlijk :)
• Nee, een starters versie vereist een starters licentie. Het is niet omdat je een pro licentie hebt dat je een starters versie kan omtoveren tot een pro versie of dat je een starters versie kunt activeren met een pro licentie

edit:
Blijkbaar kan je kiezen om een 64-bit versie te nemen bij het bestellen dus gewoon deze nemen dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Death1ord op 07-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
misterdoom schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:56:
1 licentie = 1 PC (er bestaan uitzonderingen maar niet voor particulieren)
Wat zal er gebeuren als ik op een tweede PC de zelfde licentie gebruik?

Ik kan kiezen tussen 64- en 32-bits, ik kies voor 64 natuurlijk, maar is het ook mogelijk om met de 64-bits versie een 32-bits installatie te doen?

[ Voor 22% gewijzigd door GWTommy op 07-12-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Dan kan je hem niet activeren.

Wat betreft een schone install.
Ja dat kan, je kan kiezen voor custom install, maar dan moet er al wel een windows versie op je schijf staan.
Bij de custom install kan je je huidige vista partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. (desnoods formateer je alleen).
De data in die partitie is dan weg (vista) en je documenten die daar staan ook.
Backup dus wat je wilt bewaren.

[ Voor 110% gewijzigd door job op 07-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GWTommy schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:59:
Dan kun je niet activeren. Maar dat staat op heel veel plekken uitgelegd, het is heel simpel: je koopt 1 licentie voor 1 PC, niet voor meerdere PCs. Als je in dit subforum had gekeken had je ook Windows 7 installatiemethodes kunnen vinden, dus ik kan me niet echt aan de indruk onttrekken dat je niet al te hard hebt gezocht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
GWTommy schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:59:
[...]

Zoals job zegt: Als je hem gaat activeren gaat er op komen dat de licentie al in gebruik is of dat het een niet valide licentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus :)

Graag wat meer in de bestaande topics napluizen, dat voorkomt dat we open deuren moeten intrappen met betrekking tot je vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.