Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

geen afzender in outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik outlook 2007 en zit met een probleem met 1 afzender.

Het is de admin van een forum waar ik lid van ben.

het probleem is;
op reacties op topic's krijg ik geen afzender te zien in outlook, terwijl op PB's wel een de afzender zichtbaar is in outlook.

Ik snap het niet meer, wie kan mij helpen.

Groet, Ton

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch wat meer specifieke informatie moeten geven, want dit is erg onduidelijk/ Wat voor forum, welke forumsoftware, hoe worden de mails verzonden en naar wie, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:40

sanzut

It's always christmas time

Welkom op GOT, het is je eerste dag zie ik.
Zie Officesuites en -software - Beleid en Officesuites en -software - FAQ.
Verder lijkt dit probleem te worden veroorzaakt door de forumsoftware van de afzender, en niet door je eigen outlook instellingen

Verwijderd

Topicstarter
sanzut schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:52:
Welkom op GOT, het is je eerste dag zie ik.
Zie Officesuites en -software - Beleid en Officesuites en -software - FAQ.
Verder lijkt dit probleem te worden veroorzaakt door de forumsoftware van de afzender, en niet door je eigen outlook instellingen
Nou dat lijkt mij niet omdat ik email via mijn telefoon wel de afzender zie.

Nog even een toevoeging;
Ik heb zelf een mailserver (mdaemon 10.1.1), in de queue van de mailbox staat netjes de afzender van het forum(admin@zeewaterforum.nl).

ik heb een printscreen van mijn mail, alleen weet ik niet hoe ik het plaatje moet bijvoegen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

wat zie je in een andere client (bv. thunderbird)?
een veronderstelling zou kunnen zijn dat door een bepaalde combinatie van headers, outlook de verzender niet laat zien. de "DisplayFrom" is bv. leeg, of het verzendadres bevindt zich enkel in de "ReplyTo"-header.
je kan eens proberen deze header toe te voegen aan de outlookform waarmee je ontvangen mails bekijkt.
maar als bovenstaand geldt, dan is ook het forummailprogramma onjuist geconfigureerd.

gebruik een image hosting server (photobucket, tinypic, ...) en de img-tag om je printscreen te posten.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Het is al weer een jaar of 6 geleden dat ik een phpbb forum had maar toen kon/moest je beide afzender adressen apart invoeren bij je instellingen. Dus ws staat er eentje nog blanco ergens? Ik geef geen garantie op mijn geheugen echter :+

Als je de IP header post kunnen we verder meekijken of het in outlook zit of in je forum instellingen. Je mailserver is wel ok lijkt me.

(kan je vinden in je emailtje onder View/Options en dan heet het internet options, staat in een soort text boxje)

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 08-12-2009 11:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1