korte USB-kabel; Waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mijn Western Digital Passport externe hard disk werkt enkel met een korte USB-kabel i.v.m. stroomtoevoer naar de schijf. Nu heb ik het bijgeleverde korte kabeltje verloren. deze is 11" dus 25 of 30 cm.

Deze korte kabel kan ik alleen niet vinden.
Vorig jaar is er al een topic over geweest maar het lijkt wel of deze kabels niet te koop zijn:?
[Externe HD] Werkt alleen met korte USB-kabel; Waar te koop?

[ Voor 3% gewijzigd door fespen op 07-12-2009 13:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet gewoon een kabel pakken met 2 aansluitingen zodat het ding wat meer prik aan kan leveren?

En wat voor kabel heb je precies nodig?

• fespen
  • Niet online
een usb A naar mini B heb ik nodig.
wat bedoel je met 2 aansluitingen?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn WD Passport (320Gb) werkt perfect op de kabel van 1 meter lang van mijn Ixus 55 digitale camera.
Heb je het uberhaupt al met een andere USB kabel geprobeerd? Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de lengte van een kabel bepalend kan zijn of hij wel of niet werkt. (Tenzij je over een kabel van een paar meter praat natuurlijk)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

http://www.gsmweb.nl/forms3/0362.htm

Die is niet zo lang volgens mij. 40 centimeter of zo

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
TERW_DAN doelt op een Y-Cable.

Misschien dat je op dealextreme.com een ycable kan bestellen. Desnoods een 2,5" hdd case incl. Y-cable; die kosten daar ook maar $4,90 incl. verzendkosten.

Pvouput live

• fespen
  • Niet online
de kabel die ik gebruik is 1.5 of 1.8 meter.
ik kan de schijf wel zien maar als ik een file open sluit de schijf af.
soms blijft ook aan en uit gaan.

via de search and google komt je dit probleem vaker tegen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 11:32
M'n Freecom 320GB schijfje werkt hier perfect met 1.5m kabel. Zeker dat er niets mis is met je usb kabel?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 13:05

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer het eens met een kabel van een iets hogere kwaliteit. Als je het met een kabel van 1.5 of 1.8 meter probeert die van een slechte kwaliteit is (hele dunne draadjes van binnen), dan zou er theoretisch net te veel verlies op kunnen treden zodat hij niet (goed) meer werkt. Met een goede kabel mag dat niet gebeuren.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat is er mis met die kabel die ik je aanbeveel? Dat is een gewone usb kabel hoor, daar zal je harde schijf prima mee werken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Google stuk? "USB kabels" I'm feeling lucky => Pixmania heeft een 0.2m kabel voor 10 euro.

Iets verder kijken in de resultaten: 0.3 m voor 2 euro: http://kabeltje.com/usb-kabel-a-5p-mini-03-meter-p-1890.html

Waarom vind ik dit binnen 2 minuten en jij niet?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• fespen
  • Niet online
Hooglander1 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:20:
Wat is er mis met die kabel die ik je aanbeveel? Dat is een gewone usb kabel hoor, daar zal je harde schijf prima mee werken.
ik heb al zo'n Nokia kabel van 1meter, dit ziet de hardware wel maar niet als harde schijf.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een USB poort levert maximaal 500 mA. Sommige harddisken hebben daar net niet genoeg aan. Blijkbaar zit jij met je harddisk net op de kritieke grens.
Met een Y-kabel sluit je 2 USB-poorten aan, zodat je 1000 mA (1A) tot je beschikking hebt. Hiermee zit je dus sowieso aan de veilige kant.

Ik zou zelf geen risico nemen met een enkele kabel, de kans dat je schijf een dipje heeft terwijl er net naar geschreven wordt, en dan bestaat de kans op datacorruptie e.d.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Precies; daarom zou ik gewoon bij dealextreme een 2,5" case met y-cable bestellen voor $4,90. Dat is €3,25; voor dat geld kan je hier in NL nog niet eens een kabeltje laten opsturen.

Pvouput live

• fespen
  • Niet online
ik heb een korte kabel kunnen lenen maar het werkt niet.
de lange en korte kabel werken wel perfect met de harde schijf op een laptop.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
fespen schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:33:
ik heb een korte kabel kunnen lenen maar het werkt niet.
de lange en korte kabel werken wel perfect met de harde schijf op een laptop.
Probeer eens een andere USB-poort. Het lijkt erop dat de poort die je gebruikt niet de benodigde hoeveelheid stroom kan leveren. Of toch maar een Y-kabel proberen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1